کد خبر 913765
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
علیرضا حیدری

پیشکسوت کشتی گفت: دوست ندارم بعد از خادم در این فضا رئیس فدراسیون شوم.

به گزارش مشرق، علیرضا حیدری درباره شرایط فدراسیون کشتی بعد از استعفای رسول خادم از ریاست این فدراسیون گفت: کشتی نسبت به 2 سال گذشته به شرایط و آرامش بهتری رسیده است، متأسفانه در 2 سال قبل به دلیل تنش‌هایی که وجود داشت کشتی آسیب‌های زیادی دید و باعث شد که نتیجه آن در این دو سال آخر کاملاً مشهود بود.

بیشتر بخوانید:

سایت روسی رئیس فدراسیون کشتی ایران را معرفی کرد!

وی ادامه داد: متأسفانه با وجود چند سالی که خادم فعالیت می‌کرد اما در دو سال اخیر کشمکش‌هایی به وجود آمد که انرژی خادم را می‌گرفت، نتیجه‌اش هم چیزی شد که در مسابقات جهانی دیدیم. حقیقت کشتی و خادم این نبود که این طور از فدراسیون برود، اما اتفاقات حاشیه‌ای انرژی زیادی از او می‌گرفت و البته خادم تصمیمات ساختاری اشتباهی را هم گرفت؛ مربی‌گری و ریاست فدراسیون. که اگر یک کدام از آنها را انتخاب می‌کرد بهتر بود، چون شرایط به گونه‌ای بود که اگر مدیریت بخواهد بعد از درگیری‌های بیرونی روی تشک بیاید این تنش‌ها به تیم منتقل می‌شود و تأثیرگذار است. دو کار را می‌توان با هم انجام داد اما خیلی از مواقع از این مسائل آسیب می‌بینیم اگر خادم رئیس فدراسیون و یا سرمربی بود کار بهتر انجام می‌شد.

دارنده مدال‌های طلا و برنز جهان در پاسخ به این سوال که چه کسی و با چه ویژگی‌هایی باید رئیس فدراسیون کشتی شود،‌گفت: کسی باید رئیس شود که بتواند اساسنامه را به بهترین شکل اجرا کند و بحث‌های شخصی‌نگری و فردی را دنبال نکند. یعنی تصمیمات فردی نگیرد و منافع ملی در نظر گرفته شود. هستند افرادی که می‌توانند کشتی را خوب و کم‌تنش‌تر اداره کنند. کشتی ما این پتانسیل را دارد که حتی اگر همین طور بدون رئیس هم رهایش کنیم تک‌ستاره‌ها از شهرهای مختلف بیایند و مدال بگیرند.

حیدری که با رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، درباره بودجه 300 میلیاردی خادم برای اداره فدراسیون کشتی گفت:‌ اگر قرار است به یک مدیر 300 میلیارد بدهند باید به مدیر بعدی هم بدهند چون این پول از منابع ملی و بیت‌المال است. درست نیست به یک نفر بدهند و به دیگری نه. البته 300 میلیارد تومان عدد بسیار هنگفتی بود آن هم در آن زمان با نرخ دلار 2، 3 هزار تومانی که می‌شد کارهای بزرگی کرد، البته ورزش ما باید به گونه‌ای اداره شود که به این پول‌ها نیازی نداشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر رئیس فدراسیون شود چه برنامه‌ای برای درآمدزایی خواهد داشت،‌گفت: متأسفانه در این سال‌ها کشتی ما در درآمدزایی مولد نبوده است چند ایراد دارد که باید برطرف کنیم دنیا و جهان ما تغییر کرده است گذشت زمانی که برای یک تک‌کشتی 4، 5 هزار نفر به سالن هفتم تیر می‌آمدند.الان برای اینکه ببینیم کدام مسابقه در رده‌های پایه کی و کجا برگزار می‌شود، کلی باید جست‌وجو کنیم. وقتی کشتی دیده شود، می‌توان اسپانسر گرفت. وقتی 100 هزار نفر برای تماشای یک بازی به ورزشگاه آزادی می‌روند هر اسپانسری دوست دارد تبلیغ کند چون می‌خواهد دیده شود.

حیدری در خصوص اینکه آیا تمایلی به حضور در انتخابات فدراسیون کشتی دارد یا نه، گفت: خیلی به خادم احترام می‌گذارم، اما کشتی نباید متکی به شخص باشد. امیدوارم باز هم بیاید و باز هم موفق شود، اما دوست ندارم بعد از خادم در این فضا رئیس فدراسیون شوم. نمی‌توانم بگویم علاقه‌ای ندارم زمانی که من را از کشتی بیرون کردند دنبال کارهای خودم رفتم و اگر قرار باشد بیایم باید  خیلی از برنامه‌های کاری و زندگی‌ام را تغییر دهم. اگر وظیفه باشد می‌آیم و دوست هم دارم بیایم، اما اگر فرد دیگری بیاید و این مسئولیت را از گردن ما ساقط کند خیلی بهتر است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس