القسام

یک مقام ارشد حماس تأکید کرد که اسرار بسیار مهمی وجود دارد که شکست اطلاعاتی اسرائیل را در رویارویی با توانمندی گردان‌های القسام فاش می‌کند.

به گزارش مشرق، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر مطرح جهان عرب در سرمقاله روزنامه «رای الیوم» نوشت: گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس پیروزی‌ معنوی و اطلاعاتی بزرگی در جنگ اخیر 48 ساعته، که هفته گذشته شعله‌ور شد، محقق کرد و اسرائیل متحمل تلفات سنگینی شد که این رژیم را به درخواست‌ها جهت آتش‌بس فوری، از طریق میانجیگری مصری وادار کرد.

بیشتر بخوانید:

آخرین ضرب شست مقاومت به اسرائیل +فیلم

انتشار تصاویر افراد شبکه اسرائیلی، که در یازدهم ماه جاری( میلادی) به شرق «خان یونس» در نوار غزه نفود کرد، و نیز تصویر اتوبوس حامل آنها از سوی این گردان‌ها، و نیز اشاره آقای «یحیی السنوار»فرمانده جنبش حماس در این باریکه به تپانچه مجهز به صدا خفه‌کنی، که فرمانده مقتول این شبکه حامل آن بود، ضربه معنوی مرگباری به اطلاعات اسرائیل وارد و آن را وادار کرد که در هشداری به رسانه‌های خبری، عدم انتشار این تصاویر را درخواست کند؛ چرا که «زندگی اشخاصی را در معرض خطر قرار می‌دهد و به امنیت( این رژیم) ضربه می‌زند». بیانیه صادره از سوی ارتش اسرائیل، که تحت نظارت‌های شدید نظامی جهت نشر آن قرار دارد، کسانی‌که این تصاویر را منتشر کنند، تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

این هشدار این واقعیت را مورد تأکید قرار می‌دهد که تصاویری که هویت شش مرد و دو زن از اعضای شبکه اسرائیلی را فاش می‌کند، درست است و همچنین نشان‌دهنده حالت نگرانی است که فرماندهان ارتش اسرائیل درباره پیامدهای رسوایی مامویت‌شان، و پیشرفت چشمگیر رزمی جنبش حماس و دستگاه‌های نظامی و اطلاعاتی آن، احساس می‌کنند.

یک مقام ارشد و بسیار موثق جنبش حماس، در یکی از پایتخت‌های اسلامی تأکید کرد که اسرار بسیار مهمی وجود دارد که شکست اطلاعاتی اسرائیل را در مواجهه با توانمندی بالای گردان‌های القسام و بازوهای کشنده آن فاش می‌کند؛ این گردان‌ها این توانایی را داشتند که تعدادی از ساختمان‌ها در شهرهای «اسدود» و «عسقلان» را نابود کنند اگر فشارهای میانجیگرانه مصری نبود که در راستای خدمت به اردوگاه نظامی اسرائیل تحت رهبری «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ این رژیم قرار داشت که خواستار حمله به نوار غزه بود ولی زمانی‌که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر از ترس پیامدهای این حمله، با آن مخالفت کرد لیبرمن از دولت کناره‌گیری کرد.

 

گردان‌های القسام دستاورد مهمی در جنگ روانی علیه اسرائیل و دستگاه‌های اطلاعاتی آن محقق کرد و آقای السنوار این دستاورد را بازتاب داد آن زمان، که در سخنرانی‌اش در مراسم یادبود شهدای جنگ اخیر گفت که به اسرائیلی‌ها توصیه می‌کند اشتباه اخیرشان مبنی بر ارسال یگان ویژه به نوار غزه، را تکرار نکنند؛ برای این‌که آنها اگر اقدامی کنند جنبش حماس تمام زندان‌های اسرائیلی را از عناصر بازداشت‌شده خود خالی خواهد کرد. اشاره السنوار به احتمال اسارت اعضای این یگان و قتل آن در مرحله بعدی، و متعاقب آن، معامله کردن آنها با صدها و چه بسا هزاران اسیر و زندانی فلسطینی است.

یکی از فرماندهان ارشد در اطلاعات اسرائیل گفت که پیروزی در عرصه اطلاعاتی در گرو دستگاه‌های مدرن نیست گاهی اوقات همتای قدیمی و کمتر توسعه‌یافته آنها بسیار کارآمد است. این سخنی دقیق است ولی این فرمانده ارشد یک موضوع اساسی را فراموش کرد و آن اراده آهنین است. اصرار بر پیروزی در نزد عناصر القسام وجود دارد در حالی‌که همتایان اسرائیلی آنها به همان اندازه برای پیروزی مصر نیستند.

در پایان می‌گوییم که اسرائیلی‌ها در حالتی از وحشت به سر می‌برند برای این‌که آنها با دشمنی روبرو هستند که توانمندی‌های دفاعی و تهاجمی‌اش و نیز تسلیحاتش روز به روز در حال پیشرفته شدن است و قادر است تمام معادله‌های سابق را بر هم بزند و خسارات بیشتری در صورت وقوع جنگ وارد، و پیروزی‌های میدانی‌اش را با صدا و تصویر مستند کند.

مقاومت در دو بخش شمالی( حزب‌الله لبنان) و جنوبی‌اش (گروه‌های مقاومت در نوار غزه) اسرائیل را محاصره کرده و ناتوانی گنبدهای آهنینش را افشا می‌کند و از سوی دیگر، تعدادی غافلگیری‌های «تکان دهنده‌ای» دارد که آنها را به منظور آمادگی برای رویارویی بعدی، که به نظر می‌رسد دور نیست، پنهان نگه می‌دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس