جهانگیری نمایه

توبه جهانگیری از گناه روحانی؛ «امروز دیگر دوره‌ای نیست که بخواهیم خط و مشی سیاسی مدیران را ملاک قرار دهیم».

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

عضو شورای شهر  عذرخواهی کرد؛ از بابت رفتن افشانی بازنشسته و نجفی حاشیه‌دار!

ایلنا گزارش داد: حسن رسولی، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران طی اظهاراتی در در مراسم تودیع محمدعلی افشانی گفته است:

«از مردم تهران عذرخواهی می‌کنم که با وجود نظرات دقیق حقوق دادن کشور، نتوانستیم اسباب تداوم ثبات مدیریت شهری را فراهم کنیم. خطاب به مردم و رقبا می‌گویم که کم ثباتی مدیریتی، لطمه است اما اعلام می‌کنم که جابجایی دو شهردار قبلی از درون شورا نبود و شورا و به‌ویژه رئیس شورا به‌دفعات از هر دو مدیر شهری دفاع کردند و همچنان از شهردار جدید دفاع خواهیم کرد.»[1]

*بایستی این سؤال آشکار را از آقای رسولی پرسید که اگر شهردار نجفی - صرف نظر از حواشی اخیر و آشکار شدن زندگی دوم وی - در مجلس رقص شرکت نمی‌کرد و دچار حاشیه و استعفا نمی‌شد آیا الآن در شهرداری تهران حضور داشت یا نداشت؟!

و ایضاً اینکه آقای افشانی اگر بازنشسته نبود آیا اصلاح‌طلبان هم‌اکنون مجبور به انتصاب سومین شهردار تهران طی یکسال و چند ماه گذشته می‌شدند یا خیر؟!

پاسخ بدیهی این سؤالات نشان می‌دهد که طرح مواضعی مبنی بر اینکه ما نمی‌خواستیم نجفی و افشانی بروند و یا برکناری آنها امری خارج از شورا بوده؛ تا چه حد فرافکنانه و خالی از عقلانیت است.

از طرفی همه می‌دانند که تاکنون اسناد مهمی مبنی بر استفاده شخصی از بیت‌المال، حاشیه‌سازی، عدم تمکین به قانون و سیاه‌نمایی از درون شورای شهر کشف و افشا شده است اما هرگز سندی مبنی بر دخالت نهادهای خارج از شورا در فرایندهای داخلی آن به دست نیامده است.

به سخن دیگر اینکه روا نیست آقای رسولی؛ کار نکردن و بدعملی و سیاست‌زدگی شورای شهر تهران را به جایی غیر از نزد یکایک اعضای شورای شهر ارجاع دهد.

جالب آنکه این بدعملی و سیاست‌زدگی به جایی رسیده است که حتی رسانه‌های خارجی هم از این می‌گویند که منتقدان قالیباف این روزها با چراغ به دنبال او می‌گردند اما نمی‌یابند.

پیش از رسولی، محمدرضا خاتمی نیز در اظهاراتی عجیب به خبرگزاری ایرنا گفته بود:

«الان شهرداری تهران را ببینید. لیست اصلاح طلبان انتخابات شورای شهر را برده و حقش این است که شهردار را خود تعیین کند. ما اصلاح‌طلبان آدم مدیر، مدبر، کاردان و ورزیده کم نداریم تا به عنوان شهردار انتخاب کنیم ولی اجازه نمی‌دهند .

وقتی می‌گوییم نظارت استصوابی منظورمان فقط نظارت استصوابی شورای نگهبان که نیست .این هم یک جور نظارت استصوابی است. تا پیگیر می‌شویم یک مدیر شایسته اصلاح طلب را شهردار کنیم از این سو و آن سو احضارش می‌کنند و برایش پرونده تشکیل می‌دهند و او را تهدید به بازداشت و بردن، افشاگری و غیره می‌کنند.»[2]

***

اصولگرایان به درد قرن 21 نمی‌خورند

«محمدتقی فاضل میبدی»، از فعالان اصلاح‌طلب به تازگی در یک یادداشت در روزنامه آرمان امروز نوشته است:

«بر این باورم که با دیدگاه برخی اصولگرایان در مجلس یا احزاب‌شان، نمی‌توان کشور را در قرن بیست و یکم اداره کرد و در واقع رویکرد اصلاح‌طلبی و اصلاح‌طلبان بیشتر می‌تواند کشور را مدیریت کند.»

او همچنین با بیان اینکه هیچ چاره‌ای جز اصلاح‌طلبی و اصلاحات در کشور وجود ندارد! تصریح می‌کند:

هرچند در دولت تدبیر و امید مشکلات تا اندازه‌ای زیاد شد ولی دولت نیز کوتاهی‌هایی در مسائل اقتصادی داشت، اما موانعی که برای دولت روحانی درست شد از سوی برخی داخلی‌ها در مسأله برجام و پدیده ترامپ و جریان ترامپیسم در آمریکا هم بود که به بروز مشکلات اقتصادی در داخل منتهی شد و سیاست‌های منطقه‌ای علیه ما شکل گرفت. از همه مهم‌تر برخی نهادهای اقتصادی هم با دولت همکاری نکردند که نمونه آن را در مسأله اختلاف نظرها در تصویب FATF شاهدیم که عدم تصویب CFT منجر به تضعیف ارتباطات بانکی خواهد شد. با همه اینها ناامید نباشیم و در خط اصلاحات بایستیم.[3]

*تهرانِ بی‌شهرداری که 3 شهردار و 3 سرپرست را در یکسال‌ونیم تجربه کرده! در کنار کارنامه مدیریت اصلاح‌طلبان در دولت آقای روحانی و مجلس دهم به سادگی هرچه‌تمامتر گویای آن هست که مدیریت اصولگرایان به درد قرن بیست و یکم نمی‌خورد یا مدیریت اصلاح‌طلبان!

همچنین در اشاره به تقلای میبدی بر اینکه مشکلات بوجود آمده ناشی از مدیریت اصلاح‌طلبان در دولت رئیس‌جمهور روحانی را به گردن این و آن بیاندازد بایستی توضیح داد که جریان چپ در مخمصه بزرگ پذیرش اجباری مسئولیت وضع موجود قرار گرفته است.

اصلاح‌طلبان همچنین از آنرو که خود بهتر از هرکسی می‌دانند نوشداروی این چالش؛ عذرخواهی از مردم، پذیرش رسمی مسئولیت و بازنگری در آرای سیاسی خویش است؛ رو به چنین سخنانی آورده‌اند تا شاید بتوانند از معرکه بگریزند.

معرکه‌ای که برخی معتقدند تکلیف آن از هم‌اکنون روشن است و چپ‌ها دچار یک هم‌سرنوشتی جریانی با حسن روحانی شده‌اند و تا سال‌ها بایستی پاسخگوی «تَکرار می‌کنم» باشند.

در اشاره به تقلای میبدی برای مقصّرتراشی از این و آن در وضع موجود؛ بازخوانی این بخش از صحبت‌های مجید انصاری، دیگر فعال اصلاح‌طلب که در روزهای ماه عسل چپ‌ها با رئیس‌جمهور روحانی پس از انتخابات 96 اظهار شدند؛ خالی از لطف نیست.

او گفته بود:

«امیدوارم اکنون که در آستانه تشکیل دولت دوازدهم هستیم و منتخب محبوب مردم جناب آقای دکتر روحانی همه مشغله ذهنی‌اش مصروف به سازماندهی و تشکیل کابینه‌ای قوی و ادامه راه پیروزی‌های گذشته، ساماندهی اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال و رونق تولید و کار در کشور است، همه به ایشان و دولت کمک کنند و پرونده رقابتهای انتخاباتی را ببندند.»[4]

***

امروز دیگر دوره‌ای نیست که بخواهیم خط و مشی سیاسی مدیران را ملاک قرار دهیم

توبه جهانگیری از گناه روحانی

جماران گزارش داد: اسحاق جهانگیری، فعال اصلاح‌طلب و معاون اول رئیس‌جمهور روحانی، روز چهارشنبه گذشته در مراسم تودیع و معارفه معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور طی سخنانی گفته است:

«امروز دیگر دوره‌ای نیست که بخواهیم خط و مشی سیاسی مدیران را ملاک قرار دهیم و مدیرانی که علاقمند به خدمت هستند و سیاست‌های اصلی و رویکردهای دولت را قبول دارند، می‌توانند منشأ خدمات باشند»[5]

*اظهارات جهانگیری اگرچه درست هستند اما طرح آنها برای نخستین بار طی حدود 2 سال گذشته دلیل دیگری دارد...

خاصّه اینکه مردم هنوز در خاطر دارند صحبت‌های رئیس جمهور روحانی را که سرمست از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 96 گفته بود: شیوه مدیریت کشور بر ‏مبنای نظر اکثریت خواهد بود.

او تأکید می‌کرد: «ما باید راه و مسیری که مردم نشان دادند را ادامه ‏دهیم. آرای همه مردم برای ما محترم و گرامی بوده و در برابر آن سر تعظیم فرود می‌‏آوریم؛ ٢٤ میلیون نفری که در پای صندوق مسیر خود را به عنوان اکثریت انتخاب کردند، برای ‏ما هیچ تفاوتی با دیگر افرادی که راه‌های دیگری انتخاب کردند، ندارند البته شیوه مدیریت کشور بر ‏مبنای نظر اکثریت خواهد بود.»[6]

اکنون بهتر مشخص است که تأکید معاون اول بر اینکه نباید خط و مشی سیاسی مدیران ملاک قرار گیرد ! صرفا از آنروست که ناکارآمدی دولت اصلاح‌طلبان و استیصال نسخه‌های آنها برای مدیریت کشور آشکار شده و مجبورند که دست یاری به سمت سایر نیروهای کشور دراز کنند.

البته چهره‌های اصولگرای کشور بارها تأکید کرده‌اند که کمک به هر دولتی را وظیفه می‌دانند اما نکته اینجاست که اظهارات جهانگیری اولاً به معنی کمک گرفتن از قالیباف و امثال او که می‌توانند مشکلات را آناً در مسیر مرتفع شدن قرار بدهند، نیست و ثانیا حتی در فرض کمک مدیران خرد اصولگرا به دولت اصلاح‌طلبان نیز؛ این مسئله چیزی از مسئولیت جریان چپ و دولت در قبال وضع موجود نخواهد کاست.

*** 

1_ http://monitor.shafaqna.com/FA/AL/323571

2_ mshrgh.ir/906231

3_http://www.armandaily.ir/fa/print/main/239569

4_mshrgh.ir/753300

5_https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-1059506

6_mshrgh.ir/733936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • سید IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    66 3
    اولاً افاضات فاضل میبدی را به حساب فضل ایشان نگذارید که قطعاً از این لحاظ نامبرده بدهکار می شود! بلکه به حساب همشهری گریش با محمد خاتمی بیاورید! ثانیاً همچنان که به اثبات رسیده است اصلاح طلبان تهوع آورند از صدر تا ذیلشان!
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    49 3
    اصولگرایان به درد قرن 21 نمی‌خورند!!! آره شما خوبید .... سالهای 58 و59 و... هم شما چپ ها اعتقاد داشتید راست گرا ها نمیتوانند انتقلاب را حفظ کنند و با همین استدلال چه کارها که نکردید...
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    1 0
    ای بابا
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    28 3
    ملت ایران یواش یواش ماهیت اصلاح طلبان رو دارن درک میکنن.. اگر اندکی به مدیران جهادی توجه می کردیم - بین کار کردن و نکردن مسئولا تفاوت قائل میشدیم و صرفا تحت تاثیر چند تا کلیدواژه حسن کلیدساز مثل گاز انبر و لوله و ... رای نمی دادیم اینطور نمیشد.(لازم به ذکره ملت بعد 5 سال البته دارن ماهیتا رو میفهمن. 5 سال گذشت به سادگی آب خوردن.- در ضمن منظور از مدیر جهادی کلیه نه یه فرد خاص ، اینکه ما به جهادی و انقلابی بودن توجه کنیم نه برچسب های سیاسی)
  • جوادی IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    28 3
    بزودی و پس از پایان دوران این دولت همه به زیان های تحمیل شده بر نظام پی خواهند برد زیان هایی که ناشی از لجبازی با دولت قبلی است نا به علت ارتقاء منافع ملی . نمونه اش حذف کارت سوخت . نمونه اش از دست دادن برگ برنده ایی بنام صنعت تولید سوخت هسته ای . نمونه اش حذف مسکن مهر . نمونه اش بی تاثیر کردن یارانه ها با چند نرخی کردن ارز وووووووو افسوس که در آنزمان ملت است و خسارت و پشیمانی حضرات دردی را دوا نخواهد کرد .
  • حسین IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    17 2
    ... البته کور خواندند با یک عمل انقلابی همه این اشغالها از مصادر حکومتی باید پاکسازی شوند
  • منصور IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    25 3
    اقایان اصلاح طلبها بدجوری جایتون خیس کردید حالاحالاها خشک نمیشه ان رییسجمهورو معاون اول با وعدهای پوچشان . نمایندگان غیر موثر. شورای شهر فشل که واقعا بعداز قالیباف کسی را مانند او ندارن بیاورن دیگه حناتون رنگ نداره. ماهیتون اشکار شد
  • امیری IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    21 2
    این اقای رسولی یکی از تند رو ترین افرادی هست که من در طول عمرم دیدم
    • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
      6 1
      قیافش داره داد میزنه
  • BE ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    24 3
    اسهال طلب ها کلا بدرد نخورن
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
      17 0
      دمت گرم
  • ابو ابراهیم IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    13 2
    فاضل میبدی همان عضو گروهک جعلی «مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم» است که در گفت وگوی خیلس وقت پیش با رادیو زمانه از گروهک انحرافی، استعمارساخته و ضداسلامی بهائیت دفاع کرد. او تصریح کرده بود «اگر برداشت ما از اسلام همان برداشت نص محور باشد، از اسلام در نمی آید که بهایی ها حقوق داشته باشند اما با برداشت حق محور و عدل محور از اسلام این برداشت درست است.» که باید پرسید آیا استناد اخیر شما به کلمات امیرمؤمنان نص محور نیست؟!
    • آمیرزا IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
      0 0
      گروهک جعلی «مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم» ؟ حالت خوبه اخوی؟ ریشه مجمع مدرسین حوزه علمیه قم رو میدونی؟ احیانا با مجمع روحانیون مبارز اشتباه نگرفتی؟
  • کراکسیماتور IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    19 4
    اصولگرایان به درد قرن 21 نمی خورند، خب راست میگه ،اصولگرایان به درد قرن 22 و 23 به بالا میخورند چرا که از لحاظ فکری 300 سال جلوتر از اصلاحطلبان هستند
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    15 3
    جناب فاضل میبدی! اداره کشور مدیریت جهادی می خواهد نه اصلاح طلبی! از قهر و غضب خداوند متعال بترسید!
  • AE ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    10 3
    چپ های فقیر روشنفکر دهه 60 امروز لیبرال شده اند از صدقه سری اعتماد مردم و امانتی که به آنان سپرده شده بود...
  • AE ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    0 2
    چپ نداریم دیگر اصلاحی و اصولی هستند کشور البته یک گروه هم هست که نباشه بهتره
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    12 0
    بهتر است بگوییم . مدار گراها و دشمن گراها
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    1 11
    لعنتبر مشرق
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    0 0
    برو
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    0 0
    نمیدانم چه هیزم تری ب جهان نیوز فروختم که نظراتم را نشر نمیکنه/
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    11 2
    اگر به جناب اقای فاضل میبدی ها فرصت بدهید کم کم می گویند اسلام مال قرون وسطی است اسلام هم بدرد نمی خورد ادم شیخ باشد و این طور بی مبالات صحبت کند نشانه بی تقوایی ایشان است . البته من نه اصول گرا هستم نه چپ گرا ولی اقای فاضل میبدی چرا این قدر وابسته به یگ گروه خاصی است که به عنوان یک روحانی این طور سخن می گوید .
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    4 2
    نجفی نامه نوشت گفت بیماری قلبی داره تا اونجا که من یادمه و خودش کنار رفت
  • محمد IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    6 3
    منتظر شهردار چهارم هم باشید چون بعید است آقای حناچی بیشتر از یکسال بتوانند دوام بیاورند ان شاالله اعضای شورا و کسانی رای دادند و کسانی که اینها را به مردم تحمیل کردند پاسخ هنگام سوال را داشته باشند
  • امیری IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    3 2
    شورای شهر 2 تا فایده می بره از این عزل و نصب شورا:1- چون نمی توانند فردی بیاورند که مانند قبل بتواند برای تهران کار بکند فردا خواهند گفت ما شهردار ی که چند سال ثابت کار کرده باشه نداشتیم پس نمی تونید عملکرد اورا مقایسه نمایید 2- وقتی شهر دار جدید میاد باید به خرف شورا گوش کند و مثلا لیست های انها را در شهر داری بکار بگیر استخدام وبکنه و .......... چه بهتر که هر شهردار یک لیست ویک سری کار را برای شورا انجام بده
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    8 2
    اصلاح طلبی یعنی رای آوردن به هر قیمت و سیاه نمایی رقیب.
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    0 8
    مشرق هیچ وقت عذرخواهی و توبه نمی کند . انها با آتش جهنم روزگار خواهند گذراند
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    2 1
    اظهار فضل نمودند حاج آقا. خخخخ. برو همون میبد بهتره.
  • هههههههههه IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    5 0
    اصول گرا ها بدرد قرن 21نمی خورن یا اون اصلاح طلبا ندیدی 13سال شهرداری قالیباف رو؟
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    6 0
    اسهال طلبان تهوع اور...
  • مصطفی IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    2 0
    «امروز دیگر دوره‌ای نیست که بخواهیم خط و مشی سیاسی مدیران را ملاک قرار دهیم و مدیرانی که علاقمند به خدمت هستند. کلامی برحق به نیت باطل آقای جهانگیری کلکسیون فتنه گران در دست اندازی به بیت المال تکمیل شده دیگه نوبت چه جماعتی است؟!!!!! مطمئنا شما نیتی بر بکار گماردن جهادیها ندارید و گرنه اصلا سمتی در دولت قبول نمیکردید
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    1 1
    چقدر کوتاه بینید شما و دوستان کامنت گذارتان
  • علی IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
    0 2
    نه اصلاح طلبان و نه اوصولگرایان هیچ کدوم به درد قرن نوزدهم و بیستم هم نمی خورند چه برسه بیست و یک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس