آموزش دیجیتال مارکتینگ و آموزش سئو، دو دوره آموزشی بسیار کاربردی و ضروری می باشند که وبمستران برای موفقیت کسب و کار اینترنتی خود باید بر محتوای آنها مسلط باشند، چراکه صرفا راه اندازی یک سایت برای موفق شدن در تجارت الکترونیک کافی نیست.

چرا دیجیتال مارکتینگ؟

راه اندازی یک وب سایت در اینترنت، به تنهایی هیچ وقت باعث فروش محصولات و رونق کسب و کارتان نخواهد شد. به دلیل اینکه هیچگونه بازدیدی نخواهد داشت؛ در نهایت برای جذب بازدیدکننده در اینترنت از دو روش زیر باید اقدام کنید:

  • جذب بازدیدکننده طبیعی (ارگانیک - رایگان): در این حالت به کمک تکنیک های سئو، می توانید از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ بصورت رایگان بازدید کننده جذب کنید. طبیعی است بازدیدکنندگانی که از طریق موتورهای جستجو وارد سایت‌تان می شوند، اعتماد بیشتری به سایت خواهند داشت و نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری بیشتر خواهد شد. جذب بازدید در این روش، نیاز به زمانِ بیشتری دارد، اما رایگان بوده و دائمی می باشد.
  • جذب بازدید کننده از طریق تبلیغات (دارای هزینه): این روش زود بازده بوده و نیازمند تکنیک‌های خاصی نیست. فقط باید بودجه مناسبی را برای تبلیغات هزینه کنید. اما مشکلی که دارد، علیرغم روش جذب بازدید ارگانیک به کمک سئو، در این روش فقط تا زمانی که هزینه تبلیغاتی صرف میکنید، بازدیدکننده خواهید داشت.

اما دیجیتال مارکتینگ در کدام حالت به کارتان می آید؟

پس از آنکه توانستید به کمک سئو بازدید کنندگانی برای سایت خود جذب کنید، به کمک روش های دیجیتال مارکتینگ می توانید ارتباط خود را با آنها حفظ کنید. بعنوان مثال با دریافت ایمیل کاربران و ارسال کتاب الکترونیکی به آنها، می توانید لیست ایمیلی از کاربران خود شکل دهید، سپس به کمک ایمیل مارکتینگ که یکی از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ می باشد، فروش خود را چند برابر ارتقاء دهید.

از دیگر تکنیک های دیجیتال مارکتینگ مانند بازاریابی محتوا، ویدیو مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی و غیره نیز می توانید بعنوان ابزار مکمل برای جذب بازدیدکننده بیشتر بهره ببرید.

برای تسلط بر کلیه مفاهیم دیجیتال مارکتینگ، میتوانید از «کتاب صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ» بعنوان اولین کتابی که در این زمینه منتشر شده است، استفاده کنید.

این کتاب به همراه فیلم های آموزشی مرتبط در سایت آموزشی میهن لرن به آدرسwww.mihanlearn.net  در دسترس می باشد.

چرا یادگیری سئو مهم است؟

همانگونه که در بالا اشاره کردیم با سئو (SEO) می توانید بصورت ارگانیک یا طبیعی و بدون هزینه برای سایت خود بازدیدکننده جذب کنید. ضمن اینکه بازدیدکنندگان نسبت به افرادی که از طریق تبلیغات بنری و متنی از دیگر سایت ها به سایت شما می آیند، اعتماد بیشتری به شما خواهند داشت؛ چراکه به نتایج گوگل اعتماد کامل دارند. از طرفی یادگیری سئو، چندان هزینه بر نبوده و در بازه کمتر از یک ماه می توانید بر کلیه مفاهیم آن مسلط شوید. پس از آنها با صرف اندکی زمان، در حدود 3 تا 6 ماه، می توانید رتبه خوبی در موتورهای جستجو نظیر گوگل بگیرید و این باعث خواهد شد تا به تعداد بسیار زیادی، بازدیدکننده جذب کنید.

برای یادگیری ساده و آسان سئو می توانید از محتوای کتاب جامع «دکترای سئو» که توسط فروغ شریعتمداری و سعید حکیمی نیا به رشته تالیف درآمده است، استفاده کنید.

این کتاب توسط انتشارات باسابقه دیباگران تهران (وابسته به مجتمع فنی تهران) در مهر ماه 1397 به چاپ رسیده است و از طریق فروشگاه اینترنتی دیجی کالا و یا آدرس www.mihanlearn.net/computer-library می توانید آن را تهیه کنید.

سایت آموزشی میهن لرن بعنوان یکی از برندهای مطرح آموزش الکترونیک کشور، مدتی است که بصورت تخصصی آموزش های مرتبط با دیجیتال مارکتینگ را در قالب فیلم‌ها و کتاب‌های آموزشی ارائه می دهید. با مراجعه به سایت www.MihanLearn.net می توانید بصورت رایگان از این آموزش‌ها بهره‌مند شوید.

این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس