کد خبر 913104
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
حسن روحانی

رئیس‌جمهور به «همایش ملی ژئوماتیک و مهندسی فناوری اطلاعات مکانی» پیامی صادر کرد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور، به مناسبت بیست و پنجمین «همایش و نمایشگاه ملی ژنوماتیک و سومین همایش ملی فناوری اطلاعات مکانی» پیامی صادر کرد.

بیشتر بخوانید:

پیام روحانی به مسابقات بین المللی قرآن کریم

روحانی به «پاپ» نامه نوشت

 

متن پیام رئیس‌جمهور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اطلاعات مکانی چه در قالب‌های سنتی و ابتدایی خود و چه امروز که بر بستر فناوری‌های پیشرفته گردآوری، تحلیل و ارایه می‌شود، منشأ آثار و خدمات ارزشمندی برای بشر بوده است. حمل و نقل و راهداری، دریانوردی، تجارت و بازرگانی، اکتشاف و بهره‌برداری از معادن و مدیریت منابع طبیعی، همگی حوزه‌های اقتصادی کلیدی هستند که توسعه آنها بدون برخورداری از اطلاعات مکانی قابل اعتماد و به هنگام، غیرممکن یا دشوار بوده است.

در دهه‌های اخیر،کاربرد این فناوری، از سطوح عملیاتی و برنامه‌ریزی پروژه‌های فراتر رفته و به عنوان یکی از زیربناهای کلیدی برنامه‌های طولانی مدت، میان‌مدت و طرح‌های آمایش ملی سرزمین، در تصمیمات مدیریتی کلان نقش‌آفرینی و خدمات‌رسانی کرده است.

رویدادهایی مانند «همایش ملی ژئوماتیک و مهندسی فناوری اطلاعات مکانی» فرصت ارزشمندی برای نزدیکی و هم‌افزایی بیشتر بین متخصصان اطلاعات مکانی و متخصصان سایر حوزه‌ها است تا با دغدغه واحد و تخصص‌های متنوع، نسبت به حل مسایل مهمی مانند مدیریت منابع آب، توزیع متوازن جمعیت، آمایش سرزمین، ترافیک و آلودگی هوا و... چاره‌اندیشی نمایند.

اینجانب از سازمان نقشه‌برداری کشور و دست‌اندرکاران برگزاری این همایش تشکر کرده و توفیق همگان را در خدمت به کشور و ایجاد زندگی بهتر برای ملت ایران، از خداوند متعال خواهانم.

حسن روحانی       

رئیس جمهوری اسلامی ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس