هفته کتاب - کراپ‌شده

طرح پاییزه تخفیف 25درصدی دارد و حالا این طرح با همراه شدن با روز کتابگردی تخفیف کتاب‌ها را به 40درصد رسانده که مطمئنا می‌تواند تخفیف مناسبی را برای خرید کتاب به همراه بیاورد.

به گزارش مشرق، طرح پاییزه کتاب 97 از 27 آبان در تهران و از 26 آبان‌ماه در شهرستان‌ها آغاز شده است. برای اینکه مخاطبان کتابخوان ما بدانند این طرح چه امکاناتی دارد و چگونه باید کتاب بخرند اطلاعاتی از طرح پاییزه کتاب و کتابفروشی‌های شامل این طرح در این گزارش آمده است.

جزئیات طرح پاییزه کتاب

 میزان یارانه خرید برای کتاب‌های تالیفی ۲۵درصد و کتاب‌های ترجمه شده ۱۵درصد است.  مدت زمان اجرای این طرح در شهر تهران ۹ روز و در سایر شهرها و شهرستان‌ها ۱۱ روز است.

 شروع طرح در شهرها و شهرستان‌ها روز پنجشنبه 24 آبان‌ماه و در تهران روز شنبه 26 آبان‌ماه است. پایان اجرای طرح روز یکشنبه 4 آذرماه خواهد بود.

بیشتر بخوانیم:

برنامه‌های شعاری را در هفته کتاب کنار گذاشتیم

«پاییز» فصل اول کتابگردی

حداکثر یارانه اختصاصی هر کتابفروشی و میزان و درصد مشارکت کتابفروشی‌ها در تخصیص یارانه براساس اعتبار کلی طرح تعیین و قبل از شروع طرح اعلام خواهد شد. سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر 100هزار تومان است.

  روز کتابگردی

از پنج سال پیش، آخرین پنجشنبه هفته کتاب به اسم کتابگردی رقم خورد. روزی که همه برای خرید کتاب‌های مورد نیازشان به کتابفروشی‌ها مراجعه می‌کنند و با تخفیف‌های زیادی که برایشان درنظر گرفته شده، کتاب‌ها را خریداری می‌کنند. در این روز هنرمندان، مسئولان و نویسندگان همراه با مردم به کتابفروشی‌ها می‌روند تا این کار ترغیبی برای مردم باشد که برای خرید کتاب بیایند. احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران که یکی از پیشگامان تشکیل شدن این روز بوده است در اطلاعیه‌ای از همه مردم، هنرمندان و مسئولان خواسته است تا در این روز حضور پیدا کنند.

او در بخشی از اطلاعیه‌اش آورده است: «‌‎ ‏‌‎امسال در حالی به پنجمین کتابگردی و روز قدردانی از کتابفروشی‌ها نزدیک می‌شویم که متاثر از فضای عمومی جامعه، این حرفه نیز با مسائل و مشکلات زیادی روبه‌رو است. مشکلات اقتصادی از یک‌سو به دلیل گران شدن قیمت ارز و مواد اولیه به افزایش قیمت کتاب انجامیده است و از سوی دیگر با کاهش قدرت خرید خانواده‌ها باعث حذف خریدهای فرهنگی، ازجمله کتاب از سبد خرید برخی از خانواده‌های ایرانی شده است. ‏‌‎ در کنار مشکلات اقتصادی، متاسفانه، فعالیت شبکه‌های زیرزمینی انتشار غیرقانونی کتاب‌های پرفروش قانونی و فروش و توزیع آنها از مجراهایی غیر از کتابفروشی‌ها، صنعت نشر کتاب در ایران را با مشکلات مضاعفی درگیر کرده است. ‏‌‎ در چنین شرایطی، امسال هم در آخرین پنجشنبه هفته‌ کتاب به دیدار کتابفروشی‌ها رفته و با خرید کتاب از آنان از حضور و پایداری آنها در این عرصه قدردانی می‌کنیم و در حد بضاعت یاری‌شان خواهیم کرد.»

ادغام طرح پاییزه و روز کتابگردی/ تخفیف 40درصدی

طرح پاییزه تخفیف 25درصدی دارد و حالا این طرح با همراه شدن با روز کتابگردی تخفیف کتاب‌ها را به 40درصد رسانده که مطمئنا می‌تواند تخفیف مناسبی را برای خرید کتاب به همراه بیاورد، پس حالا می‌توانیم بگوییم که پنجشنبه اول آذرماه همه می‌آییم تا کتابفروش‌ها در این روزگار رکود، دلگرم شوند.

 کتابفروشی‌ها هم هرکدام برای این روز برنامه خاص خودشان را دارند.

  نشر گویا

نشر گویا و کانال گنجینه‌ کتاب در روز کتابگردی میزبان اهالی فرهنگ، هنر و ورزش خواهند بود. چهره‌هایی مثل محمود دولت‌آبادی، دکتر الهی‌قمشه‌ای، رضا کیانیان، علی دهباشی، یدالله کابلی، رضا رفیع، دکتر حسابی، داود آزاد و تعدادی دیگر از نویسندگان، شعرا و اهالی سینما و ورزش حضور خواهند داشت.

زمان: پنجشنبه یکم آذرماه از ساعت ۹ تا ۲۱
مکان: زیر پل کریمخان، نشر گویا.

  آیین کتابگردی هنرمندان طراحان مد و لباس

مکان: باغ موزه هنر ایرانی، خ شهید فیاضی، خ بوسنی و هرزگوین، خ دکتر حسابی.
زمان: پنجشنبه یکم آذرماه ۹۷ از ساعت۱۰ تا 22

   نشر مرکز

حضور لیلی گلستان، بابک احمدی، عباس مخبر، کامیار عبادی، علی عبداللهی، حافظ موسوی، امیرحسین خورشیدفر، مهدی ربی، مصطفی مستور، فرزانه طاهری، علی صلح‌جو و جعفر مدرس‌صادقی با حضور در نشر مرکز پیرامون موضوعات مختلف با مردم رودررو گفت‌وگو خواهند کرد.
مکان: خیابان فاطمی، روبه‌روی هتل لاله، خیابان باباطاهر، شماره 6.

*فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس