کد خبر 913057
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
رسن و طارق

قصه بازیکن عراقی استقلال بی‌شباهت به قصه‌های سندباد نیست؛ ماجراجویی کارتونی با داستان‌هایی مهیج و جذاب و حالا او بعد از قرن‌ها این‌بار در قالب یک فوتبالیست عراقی در استقلال دوباره زنده شد.

به گزارش مشرق، از طارق همام صحبت می‌کنیم؛ مسی عراقی‌ها از اواسط نیم‌فصل اول به استقلال آمد تا قهرمان سکوهای آبی شود اما اوضاع نابسامان استقلال، طارق را هم به زیر کشیده تا قامت او هم این رزها مانند قامت باشگاه متبوعش فعلا در حد و اندازه‌های متوسط باشد.

طارق فصل گذشته بهترین بازیکن لیگ برتر عراق شد و در تیم‌ملی هم خوش درخشید و در ادامه برای فصل جاری نیز استقلال را برای ادامه فعالیت انتخاب کرد. با این حال در همین مدت که بازیکن عراقی به استقلال پیوسته است، شک و شبهه‌های زیادی درباره ادامه فعالیت طارق با تیم آبی‌پوش ایرانی شنیده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دعوت ۲ بازیکن استقلال و پرسپولیس به تیم ملی عراق +عکس

روز گذشته نیز یک رسانه عراقی به نقل از سرمربی نیروی هوایی مدعی شد که به احتمال زیاد طارق برای نیم‌فصل دوم رقابت‌های این فصل عراق به‌صورت قرضی از استقلال جدا شده و دوباره به این تیم عراقی بازخواهد گشت. باسم قاسم، سرمربی نیروی هوایی عراق که یکی از سه نامزد نهایی بهترین مربی سال آسیا 2018 است، میهمان برنامه ورزشی استدیو الجماهیر عراق بود و اعلام کرد که همام در پنجره نقل و انتقالات زمستانی از استقلال جدا می‌شود و به این تیم برمی‌گردد.

 سرمربی بی‌خبر از همه‌جا

کمی به عقب‌تر بازگردیم؛ در گذشته و در بدو ورود به ایران، طارق همام مشکلات خانوادگی داشت که در آن لحظات کمی کار اقامت وی را دشوار کرده بود. اگرچه این مشکلات سپری شد و طارق هم در استقلال کمی جا افتاد، اما حضور در یک دیدار دوستانه در تیم سابق در عراق دوباره مشکل‌ساز شده و اتفاقات جنجالی را در آن برهه زمانی رقم زد. با همه این تفاسیر و با سپری‌شدن آن دوران، فضا درخصوص همام طارق آرام شده و این بازیکن روزبه‌روز در این تیم محبوب‌تر می‌شود. از سوی دیگر قرارداد طارق با استقلال تقریبا طولانی‌مدت است و طرفین به‌نسبت از همکاری با هم رضایت دارند و قطع به یقین در این شرایط و اوضاع و احوال استقلال، قطع همکاری با یکدیگر غیرممکن خواهد بود.

در همین راستا امیرارسلان مرتاض، مدیربرنامه‌های طارق همام درباره ادعای جنجالی سرمربی نیروی هوایی عراق به «فرهیختگان» گفت: «این سرمربی در جریان ریز قرارداد طارق نیست و شرایط قرارداد او با استقلال را نمی‌داند که چنین حرفی را مطرح کرده است. او با استقلال قرارداد دارد و از شرایط حضورش در استقلال نیز راضی است. البته در ابتدا برخی مشکلات خانوادگی وجود داشت که کمی همام را مشوش و نگران کرده بود اما در حال حاضر مشکل خاصی برای ادامه این همکاری وجود ندارد.»

البته شنیده می‌شود مشکل خانوادگی همام ربطی به استقلال نداشته و ندارد و او تحت هر شرایطی سعی می‌کند در زمان بازی‌های تیمش، بهترین عملکرد را ارائه دهد.

 برای تمدید با بشار توپ در زمین برانکوست!

بشار رسن، دیگر عراقی حاضر در فوتبال ایران است. او بیشتر شبیه قهرمانان کارتون فوتبالیست‌هاست با این تفاوت که آنها شرقی بودند و رسن از دل یک کشور عربی غرب آسیا یعنی عراق آمده است، هرچند وجه تشابه رسن با قهرمانان فوتبالیست‌ها، جنگجویی طرفین است.

بشار خیلی زود در پرسپولیس در دل هواداران این تیم جایش را پیدا کرده و در زمین هم خیلی زود جا افتاد تا جایی که او امسال در پازل تاکتیکی برانکو، نقش اساسی و تاثیرگذاری را داشت.

درباره بشار سال گذشته و قبل از داستان‌های طارمی و مسلمان شنیده بودیم که برانکو به‌دنبال جایگزین زوج منشا –رسن به‌جای مسلمان– طارمی در پرسپولیس است و به‌مرور زمان صحت این شایعه به اثبات رسید. البته منشا خیلی زود برانکو را از انتخابش در آن برهه زمانی پشیمان کرد اما رسن روزبه‌روز بهتر شد و جایگاه خوبی در پرسپولیس پیدا کرد.
با این حال امسال به‌واقع سال رسن و پرسپولیس بود. این دو در کنار هم تا فینال آسیا هم رسیدند و در این بین، بازیکن عراقی نقش انکارناپذیری در موفقیت‌های تیم سرخپوش تهرانی بازی کرد تا جایی که امروز می‌توان مدعی شد جدایی این بازیکن می‌تواند آینده‌ای دردسرساز را برای پرسپولیس رقم بزند.

بشار فقط همین فصل را با پرسپولیس قرارداد دارد و اگر قراردادش خیلی زود تمدید نشود، کار ماندنش در تهران و در جمع شاگردان برانکو هر لحظه سخت‌تر خواهد شد. بشار همین حالا هم از تیم‌های متمول خلیج‌فارس پیشنهادهای بسیار خوبی دارد که اگر پرسپولیس دیر بجنبد شاید... .

امیرارسلان مرتاض که مشترکا همراه با طارق همام، مدیربرنامه‌های بشار رسن هم به شمار می‌رود درخصوص اینکه موضوع تمدید قرارداد رسن با پرسپولیس به کجا انجامید، به «فرهیختگان» گفت: «مدتی در ایران نبودم. به محض بازگشت جلسه‌ای را با مدیرعامل پرسپولیس درباره بشار برگزار کردیم تا تکلیف را روشن کنیم. در این جلسه مشخص شد قرار است برانکو لیست اولیه خرید خود را برای فصل آینده به‌زودی به باشگاه تحویل دهد که درصورت وجود نام رسن در آن، به‌طور قطع مذاکرات برای تمدید قرارداد بازیکن عراقی با پرسپولیس آغاز خواهد شد. درواقع برای این موضوع ما منتظر لیست برانکو هستیم.»

  درخصوص رسن نیز شنیده می‌شود زمان، عامل تعیین‌کننده‌ای برای این بازیکن محسوب می‌شود. او به‌واسطه درخشش در پرسپولیس، مشتریان دست به نقدی پیدا کرده و شاید اگر سرخ‌ها بخواهند همین‌طور دست‌دست کنند، خیلی راحت‌تر از آنکه فکرش را کنند، یکی از مهره‌های تاثیرگذار خود را از دست خواهند داد.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    60 2
    گند زدی با این تیترت
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    2 0
    آخه چرا!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس