لیگ قهرمانان آسیا

قرعه کشی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 12 ظهر یکم آذرماه در کوالالامپور برگزار می شود.

به گزارش مشرق، در حالی که مسابقات ملی در نقاط مختلف جهان برگزار می شود و لیگ برتر فوتبال کشورمان هم همچنان در روزهای فیفا دی ادامه دارد؛ ای اف سی هم خود را برای برگزاری مراسم قرعه کشی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا آماده می کند. مراسمی که روز پنجشنبه یکم آذرماه از ساعت 12 ظهر به وقت تهران در کوالالامپور به انجام خواهد رسید.

در این دوره از رقابت ها 51 تیم حضور دارند که ابتدا مسابقات پلی آف برگزار می شود و سپس 32 تیم در مرحله گروهی و در دو منطقه شرق و غرب باهم مصاف می دهند. امتیازدهی ای اف سی به کشورهای مختلف صورت گرفت و مشخص شد که هر کشور چه تعداد نماینده ای می تواند داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

در غرب امارات و عربستان و در شرق کشورهای کره جنوبی و چین با سه نماینده مستقیم و یک نماینده در پلی آف پا به رقابت ها خواهند گذاشت. قطر، ایران و ژاپن هم هر کدام دو نماینده مستقیم دارند و دو نماینده در پلی آف که نماینده های قطر و ژاپن در مرحله آخر پلی آف حاضر هستند و فقط یک بازی را انجام می دهنداما تیمهای ایرانی بایستی دو مسابقه را جهت رسیدن به مرحله نهایی برگزار کنند.

ازبکستان و عراق یک نماینده مستقیم و به ترتیب دو و یک تیم در مرحله پلی آف خواهند داشت. تاجیکستان، اردن، کویت و هند هم یک تیم در پلی آف دارند اما بحرین و سوریه هیچ بازهم نماینده ای را ندارند. در سمت شرق هم تایلند و مالزی یک نماینده مستقیم خواهند داشت. آنها به ترتیب در پلی آف دو و یک نماینده را دارند. هنگ کنگ، ویتنام، فیلیپین، سنگاپور، اندونزی و میانمار هم یک تیم در پلی آف دارند که قطعا شانس کمی برای حضور در دور نهایی خواهند داشت.

11

اما برسیم به تیمهایی که در این دور حضور خواهند داشت و بودنشان می تواند جذابیت هایی را در پی داشته باشد. سرخابی های پایتخت، سایپا و ذوب آهن نماینده های ایران هستند که فعلا حضور پرسپولیس و استقلال قطعی شده است.

در امارات مهمترین اتفاق به وجود آمده در تیمهای حاضر، این است که العین سهمیه مستقیم گرفته و به جای الجزیره، النصر به این رقابت ها رسیده که البته باید در پلی آف مسابقه دهد. تیمهای الوصل و الوحده هم از دیگر تیمهای حاضر در این دور هستند.

عربستان بر خلاف سال قبل که دو نماینده داشت این بار دو تیم دیگر هم در مسابقات دارد. الهلال و الاهلی پای ثابت هستند اما بازگشت الاتحاد عربستان با هدایت اسلاون بیلیچ و ستاره هایی چون رومارینیو و خورخه والدیویا از نکات جالب توجه است. تیم النصر عربستان هم با احمد موسی و نورالدین امربت و چند خارجی دیگر باید در پلی آف به میدان برود.

هر دو نماینده مستقیم قطری که به این رقابت ها رسیده اند مانند دوره قبل الدحیل و السد هستند. الریان و الغرافه هم در پلی آف وارد مسابقات می شوند و باید برای رسیدن به مرحله گروهی تلاش کنند.

لوکوموتیو ازبکستان مانند فصل قبل اصلی ترین نماینده ازبکستان است. آنها از همان ابتدا در مرحله گروهی حاضر هستند و تیمهای پاختاکور و آ جی ام کی به جای نسف قارشی امسال در مسابقات حاضر است و به نوعی تازه وارد به حساب می اید. البته‌آنها کار سختی برای رسیدن به دور گروهی دارند. این تیم در سال 2004 تاسیس شد.

یکی دیگر از اتفاقات جذاب لیگ قهرمانان در این فصل، بازگشت تیمهای عراقی خواهد بود. تیم الزوراء به صورت مستقیم و تیم الکووا الجاویا از پلی آف مجوز حضور پیدا کرده اند. آخرین حضور الزوراء به سال 2007 برمی گردد و حالا چهارمین حضور خود پشت سر خواهند گذاشت.

پرسپولیس

به جز استقلال ایران، استقلال تاجیکستان هم در این دوره از رقابت ها حاضر است و البته احتمال حضور این تیم در مرحله گروهی بسیار کم است. نکته جالب درباره این تیم آن است که لباس اولشان قرمز است. مینروا پنجاب، الوحدات اردن الکویت کویت هم دیگر تیمهایی هستند که باید از پلی آف کار خود را آغاز کنند.

در سمت شرق شاهد سورپرایز فوق العاده ای نیستیم و همان تیمهایی که همیشه حضور داشته اند این بارهم مجوز گرفته اند اما یکی از نمایندگان ژاپن هنوز مشخص نشده اند و تا چند روز آینده معلوم می شود که کدام یک می توانند در لیگ قهرمانان بازی کنند.

سیدبندی ها به گونه ای است که پرسپولیس به همراه دیگر قهرمان های لیگ های عربستان، قطر و امارات باهم همگروه نمی شوند. یعنی العین امارات، الدحیل قطر و الهلال عربستان در این سید هستند.

سید دوم به استقلال تهران، الاتحاد جده، الوحده امارات و السد قطر اختصاص دارد که در جام حذفی قهرمان شده اند یا به خاطر قهرمانی تیم قهرمان لیگ در جام حذفی عنوان دوم لیگ را به دست آورده اند.

سید سوم متعلق به الاهلی عربستان،‌الوصل امارات، لوکوموتیو ازبکستان و الزوراء عراق است و سید چهارم را هم 4 تیم پلی آف تشکیل می دهند. احتمالا یکی از دو تیم النصر امارات و پاختاکور ازبکستان، النصر عربستان یا آ جی ام کی ازبکستان ، الریان قطر یا سایپا، الغرافه یا ذوب آهن. هر دو نماینده پلی آف ایران کار سختی دارند و باید دید می توانند بعد از برد احتمالی مقابل دو حریف نه چندان قدرتمند در این مرحله و در قطر از پس دو تیم قدرتمند این کشور بربیایند یا خیر.

برای دو نماینده قطعی کشورمان بدترین قرعه و بهترین قرعه وجود دارد. پرسپولیس در بدترین حالت با تیمهای السد قطر، الاهلی عربستان و پاختاکور ازبکستان یا النصر امارات هم گروه می شود. بهترین حالت هم به هم گروهی با الوحده امارات، الزوراء عراق و الغرافه قطر منتج خواهد شد.

استقلال

برای استقلال بهترین قرعه هم گروهی با العین امارات، الزوراء عراق و الغرافه قطر است اما بدترین قرعه هم گروهی با الهلال عربستان، لوکوموتیو ازبکستان و الریان قطر یا هم گروهی با الدحیل قطر، الاهلی عربستان و النصر امارات خواهد بود.

در صورت صعود ذوب و سایپا هم این دو تیم می توانند در بهترین حالت با العین امارات، الاتحاد عربستان و الزورائ عراق هم گروه شوند یا در بترین حالت به پست تیمهای الهلال عربستان، السد قطر و الوصل امارات یا لوکوموتیو ازبکستان بخورند.

باید دید سرانجام تکلیف تیمها به چه صورت خواهد شد و با چه تیمهایی هم گروه می شوند.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس