کد خبر 912723
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
تاکنون تخلفی درباره قانون منع بکارگیری بازنشستگان گزارش نشده است/ خالی شدن 3 هزار پست مدیریتی برای جوانان

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اخذ گزارشی از دیوان محاسبات در رابطه با اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان، گفت: تاکنون گزارش تخلفی در خصوص این قانون گزارش نشده و باید از دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی غیردولتی بابت اجرای این قانون تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش مشرق، سلمان خدادادی با اشاره به آغاز اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان، اظهار کرد: دستگاه‎های اجرایی در اجرای قانون مذکور خیلی خوب عمل کرده‎‌اند و این همکاری صمیمانه در اجرای قانون جای تقدیر و تشکر دارد؛ به طوری که اکثر بازنشستگان پیش از موعد قانونی از سمت خود را استعفا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

توضیحاتی درباره قانون منع بکارگیری بازنشستگان

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور نظارت دقیقی بر اجرای قانون خواهند داشت و با هرگونه خلاف قانون به شدت برخورد خواهند کرد، گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت از ۴ روز قبل از اجرای قانون برای تمام بازنشستگان سرپرست تعیین و در وزارت کشور و وزارت امور خارجه نیز در تاریخ ۲۴ آبان‌‎ماه استانداران و سفرای بازنشسته به اتفاق خداحافظی کردند.

دیوان محاسبات اجرای قانون در تک تک دستگاه‌ها را رصد می‌کند

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در عین حال ظرفیت‎های قانونی برای اجرای این قانون وجود دارد و بر اساس پیش بینی که در قانون صورت گرفته، برخورد با متخلفان صورت می‌گیرد؛ گزارشی که دیوان محاسبات در روز ابتدایی اجرای قانون ارائه کرد، حاکی از اجرای قانون داشت، در عین حال نظارت‌ بر اجرای صحیح قانون ادامه خواهد داشت و بازرسان دیوان از تک‌تک دستگاه‌‎ها گزارش چگونگی اجرای قانون را اخذ خواهند کرد.

وی با بیان اینکه افزون بر نظارت‎‌های دستگاه‌های نظارتی، مجلس نیز از طریق کمیته‎ای در کمیسیون اجتماعی بر اجرای صحیح قانون نظارت خواهد داشت، تصریح کرد: نهایتا پس از جمع‌بندی، گزارش کمیته نیز از اجرای قانون نحوه اجرای قانون در صحن علنی مجلس قرائت می شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس برآوردها بیش از ۳ هزار پست مدیریتی در دستگاه‌های اجرایی در اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان خالی و فرصتی برای حضور جوانان در عرصه مدیریتی ایجاد می‎شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • زیبا احمدپور از تبریز ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    1 0
    برای اقازاده ها
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      0 0
      تراکتورسازی تبریز چی پس؟
  • DE ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    0 0
    اکثر بازنشستگان پیش از موعد قانونی از سمت خود را استعفا کرده‌اند. بسیار خوب اگر زرنگ !!! نبودند که به اینجاها نمیرسیدند. قبل از اینکه بیایند سراغشان و یقه شان را بخاطر عدم لیاقت و خرابکاری بگیرند زدند به چاک.
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    0 0
    بچه هایشان را برای جانشینی معرفی می کنند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس