عبدالله شهبازی

ایران امروز آنقدر قدرتمند است که طرح بالکانیزاسیون کیسینجر - تونی بلر را در سوریه و عراق عقیم کند و بر کارنامه سیاه داعش مُهر ابطال زند.

به گزارش مشرق، عبدالله شهبازی پژوهشگر تاریخ در کانال تلگرامی خود نوشت:

به گزارش گاردین، جرمی هانت، وزیر امور خارجه بریتانیا، در دیدار دوشنبه، ۲۸ آبان ۱۳۹۷/ ۱۹ نوامبر ۲۰۱۸ با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، تکرار فاجعه جنگ اول جهانی را برای ایران محتمل دانست. هانت بدینسان تلویحاً ایران را تهدید کرد و در گفتگو با گاردین افزود: «در خاورمیانه ما قدرت کوچکی نیستیم، بازیگر مهمی هستیم.» او تأکید کرد که «سعودی، نه ایران، شریک استراتژیک بریتانیا در خاورمیانه است.»

معلوم شد که گزارش ۱۸ آبان ۱۳۹۷/ ۹ نوامبر ۲۰۱۸ بی‌بی‌سی فارسی درباره قحطی بزرگ و مرگ‌ومیر گسترده زمان جنگ اول جهانی در ایران تصادفی نبود و یادآوری یکی از بزرگ‌ترین نسل‌کشی‌های سده بیستم میلادی را بعنوان مقدمه دیدار هانت- ظریف مدنظر داشت.

بیشتر بخوانید:

وزیر خارجه انگلیس با ظریف دیدار کرد +عکس

علت سفر وزیر خارجه انگلیس به ایران از دید آمریکا

ایران بزرگ و قدرتمند امروز مولود مردمی‌ترین انقلاب تاریخ معاصر است.

ایران امروز در کوران جنگ‌ هشت ساله با رژیم صدام آبدیده شده که، طبق اسناد ‌فراوان از جمله گزارش رسمی «‌رسوایی ماتریکس- چرچیل»، از حمایت تسلیحاتی گسترده و پنهان کمپانی‌های بزرگ بریتانیایی برخوردار بود.

ایران امروز آنقدر قدرتمند است که طرح بالکانیزاسیون کیسینجر - تونی بلر را در سوریه و عراق عقیم کند و بر کارنامه سیاه داعش مُهر ابطال زند.

ایران امروز ایران زمان جنگ اول جهانی نیست که ‌بتوانند در آن قحطی پدید آورند و با ایجاد بحران عمیق مالی، از طریق بانک شاهی و امثال جیمز مک‌ماری رئیس این بانک در ایران، آن را به جامعه‌ای مرده تبدیل کنند و سپس به دست فوج ۲۵۰۰ نفره قزاق تهران را به اشغال درآورند و طی دوره‌ای چهار پنج ساله «رژیم چنج» کنند.

سعودی و متحدانش، که از گران‌قیمت‌ترین و مدرن‌ترین سلاح‌های ساخت کمپانی‌های تسلیحاتی بریتانیایی- آمریکایی برخوردارند، پس از سال‌ها هنوز از پس عشایر پابرهنه یمنی برنیامده‌اند. چگونه به مخیله امثال جرمی هانت خطور کرده که‌ ایران مقتدر و سرافراز امروز را با یادآوری فاجعه نسل‌کشی جنگ اول جهانی تهدید کند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • FR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    35 2
    خخخخخ بی عرضه ها سلاح اتمی رو ازمایش کنید دو تا بزنید تو لندن خفه میشن
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      14 1
      قاطعیتی که شما داری رو هیتلر و بن سلمان هم ندارن. دمت گرم
    • ناشناس IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      2 3
      شما کلا اتم باز هستی دیگه نه ؟ دمت قدرتهای هستی دنیا گرم مثل شما نامهربون نیستند البته شما هیچ قدرتی نداری اما اونا بمب اتمی دارند .
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      7 1
      مرزها رو باز کنید تا چند میلیون پناهنده از پاکستانو افغانستان به سمت اروپا بروند.بعد اروپا التماس ایران رو میکنه
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    36 2
    خاک بر سر دولت و وزیر بی عرضه و بی غیرت اش که اجازه میده به ما ایرانی ها توهین بکنند. این سگ کثیف انگلیسی فکر کرده ایران امروز ایران جنگ اول جهانیه.
  • افتخار AU ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    30 3
    با تشکر از آقای شهبازی (هم مدرسه ای من در دبستان اندیشه /ایتالیای ایها)در دهه ۳۰) اگر هانت چنین جسارتی کرده که ایران را تهدید به وضع جنگ جهانی اول نموده و اگر آقای ظریف تو دهنی به او نزده انوقت آقای ظریف لیاقت پست خود را از دست داده. انتظار استکه ظریف در این باره توضیح دهد چون در گذشته تقریبا همیشه مطالب آقای شهبازی صحیح بوده است.
  • محمدطاها IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    14 2
    احتمالا از کوچه یارو یاورشان که همان اصلاحات است گذشته این جرمی هانت که اینجوری توهم زده ؟
  • علیپور IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    14 3
    به برکت بچه شیعه در لوای ولایت اینها تو عراق و سوریه از ما شکست خوردن و الان هم دارن مثل سگ ولگرد دارن فقط پارس میکنن و جرات نزدیک شدن به ایران عزیز را ندارن. مشکل کشور ما از قدیم تا به حال یه عده روشنفکر نمای غربی هست اونهم به زودی حل میشه . بچه شیعه نمیگذاره غمی به چهره خواهر و مادرش بیاد ما جون میدم تا دیگه زینبی بی برادر نشه. به امید حق پیروزی نهایی نزدیک هست.
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    10 1
    آخ من نمیدونم که این سیاستمداران انگلیسی میخوان آدم شن؟؟؟!!!! بابا رسم ادب رو بجا بیار .
  • مهماندار هواپیما IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    3 1
    امیدوارم حضرت اقا با یک سخنرانی پوز این نابکاران انگلیسی و وزارت خارجه ایهای جاسوس را به زمین بمالد باید سفارت انگلیس را به حداقل کاهش دهید فقط یک نفر در ان مرکز فساد باسد تا به غلط کردن بفتند
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    8 1
    به این بچه روباه بگین که بقول سردار سلامی با دورریز غذای ایرانیها میتونین شکم میلیونها مردم گرسنه کشور خودتون و آمریکا رو سیر کنین!
  • FR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    7 0
    انگلیس خیال کرده قدرت دهه های پیش را دارد ؟!خبیث کثیف.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس