کد خبر 912653
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱
بدون تردید حماس پیروز جنگ اخیر بود

'امیر رپاپورت' کارشناس نظامی رژیم صهیونیستی گفت: نبرد اخیر یک پیروزی قطعی برای حماس بود و پیامدهای منفی مختلفی در دیگر جبهه ها برای اسرائیل دربر خواهد داشت.

به گزارش مشرق، رپاپورت در مقاله ای در مجله اسرائیل دیفنس نوشت: حماس در کمتر از 24 ساعت و در یک نبرد نظامی کوتاه پیروز شد.

وی اضافه کرد: این پیروزی که حماس رقم زد بر بخش ها و جبهه های دیگر چه در عملیات های نظامی آینده در غزه یا هرجای دیگری از منطقه تاثیر منفی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

لیبرمن: با زور نمی‌توان حماس را سرنگون کرد

هشدار شدید اللحن «هنیه» به آمریکا

نتانیاهو: نبرد با غزه هنوز کامل نشده است

رپاپورت که ارتباط نزدیکی با ارتش رژیم صهیونیستی دارد نوشت: حماس از هشت ماه پیش از طریق راهپیمایی مردمی، شلیک موشک و خمپاره، پرتاب بادکنک ها و بادبادک های آتش زا کنترل میدان را به دست گرفت درحالی که اسرائیل مانند همیشه به دنبال آرام کردن آتش بود.

وی افزود: تفاوت فناوری میان حماس و اسرائیل بسیار زیاد است ولی موشک های ساده حماس نشان داد که می تواند سامانه پیشرفته گنبد آهنین را به چالش بکشد.

حماس با درس گرفتن از جنگ ها پیشین، تمرکز موشک های خود را بر مناطق مسکونی بویژه عسقلان قرارداد و بارها توانست از سامانه های دفاعی اسرائیل عبور کند.

کلاهک های منفجره این موشک ها توانست خسارت های فراوانی را به بارآورد و ای کاش این درسی شود برای نبردهای آینده با حزب الله و در پایان حماس توانست برغم اشراف اطلاعاتی و شدت آتش ارتش اسرائیل، به شلیک موشک بدون هیچ مشکلی ادامه دهد.

شلیک موشک کورنت به اتوبوس اسرائیلی نشان داد که این جنبش سلاح هوشمند در اختیار دارد.

ارتش اسرائیل موفق شد پخش شبکه الاقصی وابسته به حماس را از طریق بمباران ساختمان اصلی این شبکه در غزه متوقف کند ولی این جنبش راه های مختلفی را برای پخش فیلم شلیک موشک کورنت پیدا کند و تاثیر پخش آن فراتر از انتظار بود.

حماس تصویری را که اسرائیل از آن به عنوان یک گروه تروریست تبلیغ می کند تغییر و نشان داد ما در مقابل یک ارتش نظامی آموزش دیده قرارداریم که از بخش سیاسی خود دستور می گیرد.

پیروزی حماس در آخرین نبرد، باقیمانده قدرت بازدارندگی اسرائیل را نابود کرد و نشان داد که اسرائیل بازدارندگی ندارد بلکه بازداشته شده است و این تصویر بد، نه تنها بر اسرائیل بلکه بر جبهه شمالی نیز سایه خواهد افکند.

شامگاه یکشنبه 20 آبان، گروهی از کماندوهای ارتش رژیم صهیونیستی با خودرویی غیرنظامی وارد منطقه ای در شرق خان یونس شده و 'نور برکه' از فرماندهان گردان های شهید عزالدین قسام را ترور کردند.

پس از لو رفتن عملیات، نیروهای مقاوت با نظامیان صهیونیست درگیر شدند. به دنبال این جنایت، جنگنده‌های ارتش صهیونیستی اقدام به پشتیبانی از نظامیان این رژیم کرده و شرق خان‌ یونس را بمباران کردند تا این نیروها بتوانند عقب‌ نشینی کنند. در نتیجه این بمباران‌ها شماری از مبارزان فلسطینی به شهادت رسیدند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که در جریان این ناآرامی ها، 11 فلسطینی شهید و 9 تن دیگر زخمی، 2 صهیونیست کشته و بیش از 50 تن دیگر زخمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز سه شنبه اعلام کرد که طی 24 ساعت 460 فروند موشک از غزه به سوی سرزمین های اشغالی پرتاپ شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی افزوده است: 460 فروند موشک به مناطق اشغالی پرتاپ شد که فقط 100 فروند موشک توسط سامانه ضد موشکی گنبد آهنین منهدم شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس