کد خبر 912322
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
سعدالله زارعی نمایه

وزیر امور خارجه وقتی هیچ دستگاهی را متهم به پولشویی نمی داند ، نباید از آن بعنوان امری جاری و آنهم گسترده سخن می گفت.

به گزارش مشرق، سعدالله زارعی تحلیلگر مسائل منطقه در کانال تلگرامی خود نوشت:

دکتر ظریف وزیر محترم امور خارجه ، امروز در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توضیح سخنانی که چند روز پیش در باره حجم گسترده پولشویی در ایران در مصاحبه با خبرانلاین گفته بود ، اظهار داشته بنده هیچ دستگاهی را به پولشویی متهم نکرده ام ! در اینجا سه نکته باقی می ماند :

۱ - وقتی دستگاه یا دستگاه های خاصی متهم نشده باشند در واقع کل کشور اعم از دولت و مردم متهم به پولشویی گسترده شده اند ؛

۲ - وزیر امور خارجه  وقتی هیچ دستگاهی را متهم به پولشویی نمی داند ، نباید از آن بعنوان امری جاری و  آنهم گسترده سخن می گفت ؛

۳ - وزیر خارجه ی ما زین پس در جواب طرف های خارجی که حتما" از او خواهند خواست ، اندازه دقیق پولشویی در ایران و دستگاه های متخلف در این قضیه حساس که ارتباط با مشروعیت قراردادهای جدید مالی کشورمان با طرف های خارجی دارد را تعیین و با جزئیات آن گزارش کند ، چه پاسخی خواهد داد ؟

بیشتر بخوانید:

نامه اعتراضی نمایندگان درخصوص سخنان ظریف

قطعا در این مواجهه نمی تواند بگوید من در اعتراف به پولشویی گسترده در ایران اشتباه کرده ام و نیز نمی تواند بگوید من یک فرد هستم و وظیفه ای در گزارش این تخلفات گسترده به طرف های خارجی ندارم ؛ چون او با توجه به جایگاه حقوقی اش وقتی با طرف های پرسشگر خارجی مواجه می شود ، در واقع به مثابه "کل نظام و کشور" است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • US ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    7 58
    زارعی خجالت بکش
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      34 4
      آمریکایی ، خودت خجالت بکش
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      1 0
      دقیقا از چی خجالت بکشه از اینکه حرف حق زده؟
  • امير IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    27 3
    خيانت به كشور كه شاخ ودم ندارد امثال اين آقايان در كابينه و مجلس چقدر به مملكت ضرر رساندند، تازه دوقورت ونيمشان باقي است ؛ اگر رهبري نبود دو دستي كشور را تحويل آمريكا مي دادند.
    • GB ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      1 0
      خدای جبار دو دستشان را از دنیا کوتاه کند.
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    18 1
    اینا غصه آوره ,چیکار میشه کرد,هرکاری دلشون بخواد میکنند؛ببین وضع مملکتو به کجا رسوندن با اینهمه مذاکره وبخشش از جیب ملت!
  • سید رضا IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    12 2
    محمدجواد ظریف ؛ فرزند خانواده ای ثروتمند ، که 4 سال قبل از انقلاب(سال 53) ، زمانیکه اوضاع کشور طوفانی شد ، به آمریکا رفت ، تا در دانشگاههای آن کشور ، با آرامش تحصیل کند ! ظریف ؛ دوران انقلاب و جنگ را در آمریکا ماند و حتی سربازی خود را نیز در نمایندگی ایران در سازمان ملل گذراند ! دو سال اول انقلاب ؛ در کنسولگری ایران ، در سانفرانسیسکو بود و در رشته روابط بین الملل دانشگاه سانفرانسیسکو تحصیل کرد. در اولین برجام تاریخ انقلاب ؛ یعنی بیانیه الجزایر ، در کنار بهزاد نبوی ، نقش ایفا کرد و متن فاجعه بار این توافق به ایران تحمیل شد ! با این درخشش ، در دستگاه دیپلماسی کشور ارتقا یافت و همزمان ؛ دکترای روابط بین الملل را در دانشگاه دنور (دانشگاه صهیونیستی پدر آلبرایت) اخذ کرد ! ظریف باز هم رشد کرد و مشاور ولایتی شد و در دومین برجام انقلاب ، نامه پذیرش قطعنامه 598 (معروف به تانت مونت) را نوشت و بار بزرگ رفسنجانی (جام زهر امام) را به مقصد رساند !! ظریف مزد خود را گرفت و از دولت اول رفسنجانی ، تا سال 81 ( دولت خاتمی ) ، معاون حقوقی وزارت خارجه بود . با لو رفتن اسرار هسته ای ایران ، در دولت اصلاحات ! ظریف وارد تیم مذاکراتی حسن روحانی (دبیر شورای عالی امنیت ملی) شد و ترکمانچای سعدآباد را پخت و پز کرد ! در توافق سعدآباد ، اول ایران باید هسته ای خود را تعلیق می کرد و بعد هم طرف مقابل (غرب) به تعهداتش عمل ! تعلیق ایران انجام شد ، اما غرب دبه کرد! (درست مشابه برجام !) با مقاومت رهبری ، ایران هم توافق را کنار گذاشت و پرونده به شورای امنیت و تحریم ارجاع شد. (البته تحریمش رسید به دولت احمدی نژاد !) ظریف ؛ سردسته باند موسوم به نیویورکی ها ! در دوره اصلاحات، در پروژه امنیتی *** در مورد ایران*** وارد شد. در این راستا ؛ ترتیب ملاقات خاتمی و *** را داد . در دوره احمدی نژاد نیز ؛ گرچه کنار گذاشته شد ، اما مذاکرات محرمانه بین او و حلقه نیویورکیها ، با طرف آمریکایی ، ادامه داشت ! دیدار مقامات امنیتی آمریکا، با *** در ایام پس از فتنه، با کمک او صورت گرفت ! ***
  • سید رضا IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    14 4
    ظریف ارتباطات ویژه ای ؛ با تیم دیپلماسی امنیتی اوباما داشت . اوباما قصد داشت تا طرح *** را برای مذاکره در مورد هسته ای و تحریم پیاده کند. این برنامه نهایتا از مسیر عنصر دیگر نیویورکی ها ، یعنی ؛ صالحی آغاز شد . صالحی از مسیر مشایی ، وزیر خارجه دولت دهم شد و مذاکرات مسیر دو را ، با آمریکایی ها در عمان آغاز کرد ! گرچه چارچوب توافق مدنظر آمریکا در آن زمان ، بسیار بهتر از توافق ژنو بود ، اما جلیلی مقاومت کرد و کار به دولت بعد منتقل شد . در دولت یازدهم ، حسن روحانی ؛ آمریکایی ترین فرد موجود در دستگاه دیپلماسی کشور(ظریف) را ، وزیر خارجه کرد ! دنیس راس یهودی ، که جزو مقامات امنیتی کاخ سفید بود ، گفت ؛ انتخاب ظریف بعنوان وزیر خارجه ، خودش پیام دارد، یعنی ؛ روحانی می خواهد با آمریکا سر موضوع هسته ای توافق کند! همین هم شد! ظرف چند ماه توافق ژنو و بعد لوزان و نهایتا ؛ برجام وین !! البته با مقاومت رهبری ، کار به آستانه استعفای ظریف کشید! و نهایتا ؛ دایره تحریم های تعلیق شده در برجام ، چند برابر طرح اولیه آمریکایی ها شد !! اما متاسفانه ؛ خط قرمز تناظر زمانی و خط قرمز تعلیق در برابر تعلیق ، رعایت نشد و ظریف با پشتیبانی نماینده روحانی *** ، از خطوط قرمز رهبری عبور کرد ! بعدا رهبری در دیدار رمضان 95 با هیات دولت ؛ با اشاره به این موضوع ، *** را مطرح کردند ! (جلسه ای که با التماس دولت ، از تلویزیون پخش نشد !) ظریف 59 ساله ؛ آمریکایی ترین عضو کابینه است ! ارتباطات ویژه او ؛ با نهادهای امنیتی آمریکا ، انکار ناپذیر است. حتی خبرگزاری رویترز گفته بود ؛ شماره تلفن وزرا و مقامات امنیتی آمریکا ، نظیر ؛ جو بایدن و چاک هگل ، در تلفن ظریف هست ! ولی او دستپاچه ، آن را تکذیب کرد ! جالب اینکه ؛ پوتین در دیدار محرمانه ، با یکی از مقامات عالی نظام گفت : بر اساس اطلاعات ما ، ظریف *** !!
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      17 3
      دمت گرم,آفرین.
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      6 3
      پس چرا كسي كاري نميكنه؟!!!
    • IR ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
      2 0
      صالحی هیچ ارتباطی با مشایی نداشت. اتفاقا احمدی نژاد با آن مذاکرات مخفیانه مخالف بود و معتقد بود اگر مذاکره ای هست باید علنی باشد. صالحی شخصا با اجازه مقامات عالی نظام دست به اینکار زد. جلیلی هم متاسفانه مخالفتی نکرد.
  • علی IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    0 7
    کاش میگفتی از کدوم ایالتی.از این حرفت معلومه با فیلتر شکن یا بی فیلترشکن یک امریکایی اصیل هستی.
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      0 0
      شما گیج شده ای ظاهرا بی خوابی زده سرت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس