بارش باران پاییزی در تهران

با ثبت ۸۴.۷ میلیمتر بارش در ۵۶ روز ابتدایی سال آبی جاری در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان، رشد بیش از ۳۰۰۰ درصدی بارش‌ها در جنوب کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل را شاهد هستیم.

به گزارش مشرق، بر اساس آمار رسمی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، ارتفاع کل ریزشهای جوی از اول مهر تا 26 آبان سال آبی 98-97 (56 روز ابتدایی سال آبی جاری) بالغ بر 48.6 میلیمتر است.

این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت ( 25.4 میلیمتر) 91.3 درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ( 12.3 میلیمتر) 295.1 درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین حجم بارش‌های کشور در این مدت (اول مهر تا 26 آبان) به 80 میلیارد و 94 میلیون مترمکعب رسید.

بیشتر بخوانید:

تهران رکورد "بارش باران" را زد +جدول

همانطور که در جدول بالا مشخص است، با ثبت 84.7 میلیمتر بارش در 56 روز ابتدایی سال آبی جاری در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان، رشد بیش از 3000 درصدی بارش‌ها در جنوب کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل را شاهد هستیم. همچنین در حوضه آبریز مرزی شرق با ثبت 7.3 میلیمتر بارش، رشد بیش از 2300 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل رقم خورده است.

از مجموع بارش‌های 48.6 میلیمتری 56 روز ابتدایی سال آبی جاری، 38.4 میلیمتر در آبان ماه به ثبت رسیده و این میزان بارش، این ماه را به یکی از پربارش‌ترین ماه‌های سال 97 تبدیل کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    3 2
    خدا را شکر. خشکسالی تمام شد.
  • سید رضا IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    2 1
    توجه ! خشکسالی تمام نشد ! اوضاع اندکی بهتر شد ، الحمد لله ! مبادا اسراف کنیم !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس