ظریف

تلاش بی‌وقفه ظریف برای پیوستن به هر نوع توافق خارجی نشان از این دارد که مواجهه وزیرخارجه بعد از برجام با همه توافقات مصداق این ضرب‌المثل است: «آب که از سر گذشت چه یک وجب چه صد وجب»

سرویس اقتصاد مشرق - گرچه تاکنون بارها محمدجواد ظریف در اظهار نظرهای خود از عدم دخالت وزارت خارجه در سایر امور سخن گفته است اما آنچه طی روزهای اخیر از عملکرد او مشخص است، دور تازه‌ای از تلاش‌ها برای تاثیرگذاری بر روندهای قانونی کشور از طریق جریان‌سازی رسانه‌ای و هزینه‌سازی برای نظام است.

بیشتر بخوانید

سواستفاده رسانه‌های بیگانه از سخنان ظریف

در ادامه چند نمونه از جدیدترین تلاش‌های ظریف برای پیوستن ایران به قراردادهای بین‌المللی که در صورت بی‌توجهی می‌تواند تبعات زیادی برای کشور داشته باشد را بررسی می‌کنیم.

تهمت به ایران؛ کمک به FATF

یکی از اتهاماتی که بارها توسط مقامات کارگروه اقدام مالی متوجه ایران شده و براساس آن نیز تاکنون ما را در لیست سیاه خود قرار دادند، وجود حجم عظیمی از پولشویی در اقتصاد کشور بود.

این ادعا که در ایران حجم عظیمی از پولشویی اتفاق می‌افتد هیچگاه نتوانست بطور واقعی و مستند مورد قبول کارشناسان و مجموعه‌های رصدی اقتصاد ایران قرار گیرد و سازمان‌های بین‌المللی نیز به واسطه عدم دسترسی به تراکنش‌های مالی کشور، تنها به بیان اتهامات در این خصوص بسنده کرده و هیچگاه نمونه عینی از آن را طرح نکردند.

اما برخلاف انتظار همه نخبگان، اخیرا محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که براساس قواعد دیپلماتیک باید بیشترین دقت را در ادبیات خود داشته باشد،با تایید اتهامات قبلی‌ برخی دشمنان در وجود پولشویی‌های عظیم در کشور، از رقم نجومی 30 هزار میلیاردی به عنوان تنها یک قلم از این فساد مالی در ایران خبر داد.

بیشتر بخوانید

همه مخاطرات پذیرش شروط FATF به زبان ساده

البته ظریف هیچ‌ سند و اطلاعات بیشتری درباره این ادعا و در واقع تهمت خود به کشور منتشر نکرد که این مسئله خود جای پیگیری دارد اما آنچه مشخص است، وی در ادامه این ادعاها، تلویحا منتقدان پیوستن ایران به FATF را کسانی دانست که از پولشویی نفع برده و برای بخطر نیفتادن منافع خود علیه مخالف توافق هستند.

این سخنان ظریف در حالی مطرح میشود که به تازگی نهادهای بین‌المللی همچون بازل که تا پیش از این به دلیل کمبود اطلاعات از سیستم اقتصادی کشور، ایران را در صدر لیست پولشویی جهان قرار داده بودند پس از دسترسی به اطلاعات مالی و همچنین همکاری سازوکارهای اقتصادی ایران نه تنها اطلاعات خود را برای سال جاری اصلاح کردند که انتشارات سال قبل خود را هم که نشان از صدرنشینی ایران در پولشویی داشت نیز تغییر دادند.

اصرار مشکوک برای پیوستن به توافق پاریس

از دیگر اقدامات چند وقت اخیر وزیر خارجه که نمونه‌هایی از تلاش برای پیوستن به توافقات خارجی به بهانه از بین بردن بهانه‌ها علیه ایران است می‌توان به ارسال نامه‌ ظریف به روحانی برای تسریع در عضویت ایران در توافق آب و هوایی پاریس اشاره کرد.

ظریف در این نامه از روحانی خواسته با توجه به اینکه ممکن است نپیوستن به این توافق در آینده برای کشور پیامدهایی در برداشته باشد پس بهانه را از کشورهای دیگر گرفته و به این توافق بپیوندیم.در این نامه آمده است:

«شورای امنیت عملاً به موضوع تغییر آب و هوا به عنوان موضوعات امنیت بین‌المللی، ورود پیدا کرده است که در آینده می‌تواند پیامدهای منفی برای کشورهای مختلف بخصوص جمهوری اسلامی ایران دربر داشته باشد، کشورهای مخالف طرح این موضوعات در شورای امنیت، روسیه و چین و جنبش عدم تعهد، به مرور زمان و به دلایل مختلف، حساسیت خود را از دست داده و در آینده حتی ممکن است با آن همراهی کنند. »

بیشتر بخوانید

تحریم‌های سنگین‌تر از تحریم‌های هسته‌ای در راه است؟

جدای از این اظهار نظر ظریف که نشان از انفعال دستگاه دیپلماسی در مقابل سایر کشورها در احقاق حقوق ایران دارد و همینطور تاثیرات مخربی که عضویت در این توافق بر رشد اقتصادی ایران خواهد گذاشت و همچنین تحریم‌هایی که به واسطه کاهش ندادن استخراج نفت و گاز بر کشور تحمیل می‌شود، آنچه قابل ذکر است اینکه آمریکا به عنوان یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان گازهای گلخانه‌ای در جهان برای تامین منافع خود از این توافق خارج شده و حال آنکه  علیرغم تهدیدات این توافق برای اقتصاد ایران، عده‌ای در داخل کشور به‌دنبال عضویت در آن هستند.

آیا توافقات خارجی ضمیمه برجام است؟

تلاش بی‌وقفه وزیر خارجه در سال‌های اخیر برای عضویت ایران در قراردادهای خارجی با توجه به تهدیدات بالقوه‌ای که این توافقات می‌تواند برای اقتصاد کشور به همراه داشته باشد، این شائبه را به وجود می‌آورد که هنگام امضای برجام تعهداتی در خصوص این توافقات نیز به طرف‌های دیگر برای کنترل سایر ساحت‌های اقتصادی ایران داده شده است و تکاپوی این روزهای ظریف نیز برای عمل به همان تعهدات است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • اصلاحات تنها راه نجات IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    11 26
    ظریف امیرکبیر عصر ماست . با ظریف تا 1408 . با ظریف تا برجام موشکی و منطقه ای و رفع آخرین بهانه های دشمن .
    • IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      11 0
      متلک بوذ؟؟ طرف تو برجامش مونده خخخخخ
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      1 2
      موافقم با ظریف و این فرمون که داره جلو میره می شیم ایالت شصتادم آمریکا بعد همه پاسپورت آمریکایی می گیریم منم اسممو میزارم جک...
    • باغبان پیر FR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      12 2
      در چنین زمانی و در چنین شرایطی که آمریکا و کشور های غربی و عوامل آنها در منطقه جنگی تمام عیار سیاسی, اقتصادی و روانی بر علیه ایران به راه انداخته اند بیان چنین مطالبی ان هم از سوی وزیر امور خارجه نه تنها مدبرانه نیست بلکه تائید ادعا ها و بهانه های کشور های استحمار گر و گروهک های معاند می باشد که به این بهانه و یا بهانه های دیگر به دنبال تضیف و مخدوش کردن چهره نظام جمهوری اسلامی میباشند.که خود آقای ظریف وزیر امور خارجه ان هستند. و اما آقای ظریف میگویند " من این پول شویی را نمیخواهم به هیج جایی نسبت بدهم و خوب اونجاهایی که هزاران میلیارد پول شویی انجام میدهند حتما انقدر توان مالی دارند که دهها میلیارد یا صد ها میلیارد هزینه تبلیغات بکنند, هزینه فضا سازی بکنند ... ". آقای وزیر اگر نمیخواهند پول شویی را به" هیچ جایی" نسبت بدهند که دیگر "آنجاهایی که هزاران میلیاد پول شویی انجام میدهند " وجود نخواهد داشت که مورد اتهام قرار بگیرند. آیا این مطلب احتمالا تناقض گویی آقای وزیر نمیباشد؟ یا این که احتمالا فضا سازی در کشور نمیباشد؟ انهم زمانی که "اف ای تی اف " به خاطر خواست چند کشور زورگو باید در مجلس ایران به تصویب برسد. اگر چه آقای وزیر امور خارجه میفرمایند که نمیخواهند این پول شویی را به هیچ جایی نسبت بدهند. آیا این "هیچ جا و ان جاها "گفتن از زبان وزیر امور خارجه کلیت نظام جمهوری اسلامی را زیر سوال نمیبرد ؟آیا زیر سوال رفتن نظام جمهوری اسلامی و مقابله با آ ن همان خواست چهل ساله چند کشور مستکبر و معاندین نمیباشد؟ بخصوص که این گونه مطالب از زبان وزیر امور خارجه کشور بیان میشود!!! دیگر چه انتظاری میتوان از دشمنان نظام جمهوری ایران داشت؟
  • اصلاحات تنها راه نجات IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    14 19
    اگر FATF بند به بند اجرا نشود باید با دستور امیرکبیر معاصر 25 میلیون ایرانی حامی اصلاحات را برای شورشی گسترده به خیابان ها کشاند .
    • میترا IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      8 0
      حالت خوب نیست چون یکبار در ۸۸ کشور را ویران و تحریم کردید و ضمنا بقول زیبا کلام: روحانی الان ۹۰درصد رای خود را از دست داده است.
    • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      4 2
      اسرایل و عربستان اخراشه باید بیان زیر دست ایران
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      10 5
      احتمالا این اتفاق می افته ، در روایات هست به هنگام ظهور، ایرانیان دیرتر از یمنی ها به کمک امام زمان خواهند رفت و علت آن هم سرکوب شورشهای داخل ایران است، به امید آن روز
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    14 4
    متاسفم برای میهنم که در شرار بی تدبیری دولت تدبیر می سوزد
  • پیشگو IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    8 4
    ظریف چند سال دیگر بازداشت خواهد شد.
    • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      5 1
      به احتمال 80 درصد چند هفته پایانی این دولت یک کشور اروپایی و از آنجا شهرومندی امریکا یا کانادا رو میگیرن خطوط قرمزی که روحانی و باند اون در این هشت ساله شکستن رو بنی صدر نتونسته بود بشکنه احمدی نژاد دستیار اون یک حمایت از مردم اسراییل کرد گذاشتنش کنار اینها که رسما بعد از نابودی برنامه های امنیتی نظام به بهانه لغو تحریم ها مثل هسته ای و فشار زیاد برای نابودی محور مقاومت و موشکی در اف ای تی اف پالرمو و کنار گذاشتن هنجارهای اسلامی با بیست سی رسما میان درخواست رفراندوم میدن!!..
    • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      6 0
      به امید حق
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    19 13
    وادادگان داخلی که از شدت عشق به آمریکا و جان فدا کردن در راه او آرام و قرار ندارند
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      9 0
      درود بر شرفت
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    7 15
    عاشق ظریفم حال میکنم باهاش با قدرت ازش حمایت میکنیم
  • بهمنیار NL ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    14 5
    تلاش بی‌وقفه ظریف برای پیوستن به هر نوع توافق خارجی نشان از این دارد که آمریکا و اروپا با یک فرمول دقیق و حساب شده تمامی منافذ عقل و شعور ظریف را بسته اند نشان از این دارد که آنها در مذاکرات تیغ تیزی به وزیر خارجه لجوج ما داده اند تا به مردم و نظام زخم زند
  • IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    9 1
    مجلس مملکت وزارتخارجه به حال خودش رها کرده است - به ارسلان خلعتبری وزیر خارجه حکومت خودکامه شاه می گفتند ... سیاسی از بس خود فروش خود شیفته بود دلیلش این بود که مجلس کشور فرمایشی بود - اما مجلس فعلی ایران که عصاره ملت انقلابی ایران است، باید این وزیر خود سر را کنترل کنند این بنفع حیثیت وزارتخارجه کشور و جمهوری اسلامی است.
  • IR ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    9 3
    شکل ومدل ایستادن برده وار ظریف دربرابرژست متکبرانه وقلدرمابانه کری حالمو خراب کردمشرق باورکن اگه عکس کودانسانی وارداتی همین جماعت حقیررانشون میدادی اینقدرمشمئزکننده نبودکه این عکس!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    4 1
    ظريف...! و اما ظريف.
  • US ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    3 8
    پول شویی در ایران اینقدر رایج هست که نیازی به اثبات ندارد کافیست سری به بانک ها بزنید و ببینید وقتی شخصی میلیارد پول می اورد چگونه رییس بانک جلویش خم میشود و سود بالاتری میدهد و اصلا هم نمی پرسد این پول از کجا امده !
    • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      2 0
      حیف از ... که تو می خوری مفهوم پول شوئی این نیست
  • IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    8 2
    اقای ظریف هم باید استیضاح شود وهم محاکه چون خطوط قرمز برجام را رعایت نکرده است که اگرمرحله به مرحله به ان عمل میکرد اجرای ان طولانی میشد وامریکا هم چون احساس پیروزی کامل نمیکرد ازبرجام خارج نمیشداگریک کارمند اعتبارت بانک دراین قرارداد حضورداشت خیلی بهتراز اقای ظریف عمل میکردهیچکس بدون تضمین کافی وباتوجه به پیشرفت کار توسططرف قرارداد یکجا تسهیلات را پرداخت نمیکند.
  • US ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    16 2
    این حقارتبارترین لحظه عمر ظریفه! طرف با انگشتش تو سینه ظریف میزنه و یک دست در جیب با اقتدار و نگاهی از بالا به پایین داره
  • US ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    13 1
    شک نکنید، برای همین برجام رو بصورت سند رسمی اجرا نکردن تا ضمائم و متعلقات و بندهای نانوشته ش بر ملت کشف نشه! در غیر اینصورت سند رسمیش ثبت جهانی میشد و نسخه اصلیش رو مردم ومجلس میتونستن ببینن! برجام منطقه ای، سی اف تی، فت اف، سند 2030، پالرمو، عهدنامه پاریس، موشکی، فضایی، .... اینها همه بندهکی نانوشته لازم الجرا بودن که ظریف تعهدشون رو داده بود!
  • IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    16 1
    یک سوال ساده از آقای ظریف: چرا اولا کارتلهای بزرگ جهانی مواد مخدر و تجارت اعضای بدن و تجارت زنان و کودکان به جای ایران در بانکهای سوئیس سرمایه گذاری می کنند؟ و چرا کسی با سوئیس به عنوان مرکز پولشویی دنیا کاری ندارد؟ ثانیا فرضا که ما دچار پولشویی هستیم چرا باید دیگران این مشکل ما را برطرف کنند؟ مگر ما عاجرز هستیم قانون داخلی مبارزه با پولشویی خودمان را اجرا کنیم؟ اصولا در تفکر امثال ظریف و نعمت زاده و حناچی و رزم آرا و میرزاملکم خان ، ایرانی ها ملتی عاجز و سفیه هستند که توان اداره امور خودشان را ندارند و خارجی ها باید آنها را اداره کنند تا آدم شوند! دقیقا قاجارها با همین تفکر مستشاران خارجی را بر ایران مسلط کردند و چقدر هم ایران را پیشرفته کردند!
  • مرگ بر نفوذی IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    5 1
    تقصیر خودمونه که میزاریم هر شلنگ تخته ای که میخان بندازن!!!!!!
  • IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    9 1
    برجام کاملا قابل مقایسه با معاهده ورسای است که بعد از جنگ اول جهانی به دلیل معامله سامری ها با انگلیسی ها در ازای ایجاد کشور برای آنها در فلسطین و در عوض وارد کردن سگ دست آموز سامری ها یعنی آمریکا به جنگ، به آلمان تحمیل شد. اما معاهده پاریس یک تسلیم بدون قید و شرط و پذیرش عدم توسعه آن هم برای یک کشوری است که هنوز صدمات جنگ با عراق را نتوانسته است باز سازی بکند. روی قاجار را سپید کردید با این معاهده های ذلت بار پی در پی که به ملت ایران تحمیل می کنید.
  • محمود IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    6 0
    به عکس دقت کنید دوحریف راارزیابی کنید دراین کشتی انتظارمدال ازاقای ظریف ساده لوحی نیس راستش بخواهیدوقتی دیدیم باانتخاب ظریف رسانه های غربی دست افشانی وپای کوبی میکنندباید حساب کاررامیکردیم
  • نيما IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    0 6
    اگر واقع بين باشيم و اگر خودمون رو گول نزنيم ظريف دقيقأ زد به حدف
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      7 0
      ار حدف!! نوشتن سطح درک و سوادت مشخصه.انشالله با آقای ظریف اون دنیا محشور بشی
  • مهدی DE ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    0 5
    انقدر فشار در مملکت ما زیاد شده که برای مردم زیر ۳۰۰۰ میلیار شوخیه . طرف چند ساله همش تو راه دادگاهه و حکم هم صادر شده اما اجرا نمیشه اون قبلیش هم آزاد کردن تو دانشگاه مدیریت تدریس میکرد یه هو داشت فرار میکرد که نشد و..... دیگه به نظرتان چه جوری دیگه باید ثابت کرد
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    10 0
    از اینها هر نوع باج دادنی به غربی ها برمیاد، ظریف مثل رعیت در برابر ارباب ایستاده
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    12 0
    چند هفته پایانی این دولت واقعا دیدنی هست مطمئن باشید با این سطحی که ایران رو به اسراییل امریکا و اروپا فروختن اکثرا فراری میشن به غرب
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    0 13
    ظریف رئیس جمهور آینده است تا کور شود هر آنکه نتواند ببیند.
    • US ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      16 0
      ظریف بخاطر قیافه و خنده های کریه و شکم و طرز حرف زدنش هم که شده، هیچوقت رئیس جمهور نمیشه! لحن و صداش ...! عملکرد و .... که دیگه هیچ!
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    5 0
    سیاست این دولت برای حفظ قدرت پس از شکست برجام اینه که با ایجاد دوقطبی در کشور یک عده ای را دور خودش نگه داره تا از طرف انقلاب به سرنوشت بازرگان و بنی صدر دچار شه.عجیبه که واسه حفظ قدرت دست به هر کاری میزنن.در آاقع میخواد اجماعی توی کشور ایجادنشه
  • US ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    9 0
    قانون حق شهروندی بواسطه تولد، به فرزندان دیپلماتهای خارجی تعلق نمیگیره، و اونها با تولد در آمریکا نمیتونن سیتیزن بشن. متعجبم که فرزندان ظریف چطور سیتیزن شدن! آیه ظریف از سالها پیش با کدخدا بسته بوده کسی نمیدونسته؟
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      0 5
      ظریف قبل از اینکه دیپلمات بشه در آمریکا بوده و بچه هاش همان موقع به دنیا آمدند. فهمیدی ؟
    • US ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      2 1
      ابله، این قانون هم شامل حال دیپلماتها و هم کارمندان و سایر کارکنان غیر بومی سفارتها میشه! فهمیدی؟! میدونم نفهمیدی!
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      1 3
      گفتم ظریف قبل از اینکه دیپلمات بشه و یا تحت هر عنوانی در نمایندگی ایران در سازمان ملل مشغول بشه آمریکا بوده و بچه هاش در حالی که دیپلمات بوده به دنیا اومدن. فهمیدی یا بیشتر توضیح بدم...
    • US ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      5 0
      ظریف در سال 57 تا 59 مشاور سرکنسولگری ایران در سانفرانسیسکو بود. اون در حدود پائیز سال 58 ازدواج کرد، ظریف در سال 59 تا 61 سرباز ایران و مشاور سیاسی و رایزن... نماینده ایران در سازمان ملل در نیویورک بود. فرزندان ظریف قطعا پس از این سمتها بدنیا اومدن. فهمیدی یا بیشتر توضیح بدم؟! نمیدونن چطور به فرزند یک نظامی و دیپلمات ایرانی سیتیزنی دادن؟! در شرایط طبیعی محال مطلقه!
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    4 0
    متاسفم از درک و شعور امثال شما.چرا چشمتون رو روی حقیقت بسته اید؟؟؟؟! بر آن باش پیوسته تا میهنت/سرافراز گردد بر دشمنت
    • US ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      3 0
      تکلیفت رو با خودت لا اقل مشخص میکردی تا ما هم بفهمیم منظور و مخاطبت کی بود؟!
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      5 0
      میبخشید منظورم کسانی است که سنگ این دولت و آقای ظریف رو به سینه میزنن و نمیفعمن اینها دارند چه به روز مملکت میارن
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    4 0
    فکرکنم اقای ظریف فکرهمه چیزروکرده حق ماموریتشودریکی ازکشورهای دوستش پس اندازمیکنه
  • سربدار IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    4 0
    نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در این چند سال که مذاکرات مربوط به FATF داغ بوده است کدام یک از مقامات ارشد همزمان مسئولیت مبارزه با پولشویی و هم مسئولیت مذاکرات FATF را بر عهده داشته‌اند؟ متأسفانه براساس اسناد به دست آمده برخی از این مقامات بیش از اینکه به فکر منافع کشور و ملت در مذاکره با FATF و مبارزه با پولشویی باشند به فکر اخذ ویزای اقامت در کانادا، آمریکا و استخدام در سازمان ملل بودند. این آقایان با سربرگ مرکز پولشویی به دنبال سفرهای خانوادگی در تورهای تفریحی بودند. وی ادامه داد: شما مسئولیت مبارزه با پولشویی را به کسی سپرده‌اید که تعلق کمتری به کشور خود نشان داده است و به دنبال اقامت در خارج بوده است. دهقان خاطرنشان کرد: برداشت من این است که پس از به نتیجه نرسیدن برجام اروپایی و اکنون که معلوم شده است شما با خوش خیالی یا با هر دلیل دیگری ۵ سال کشور و ملت را سر کار گذاشتید اکنون برای فرار از پاسخگویی بابت خساراتی که به کشور وارد کرده‌اید دست به فرافکنی و جوسازی می‌زنید. جا دارد قوه قضاییه بررسی کند اگر خلاف قانونی صورت گرفته است مطابق قانون با اشد وجه با آنها برخورد کند.
  • ملائی IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    2 0
    فقط خدائی عاشق این جمله ظریفم که امضای جان کری تضمین است
  • سید رضا IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    0 0
    شک نکنید ؛ که همینطور است !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس