روزنامه

روحانی اصلاح طلب گفت: مساله رفتن به کوه و کوهنوردی یا استادیوم‌ها و غیره برای بانوان فی‌نفسه امر مذمومی نیست و برای سلامت جسم زن و مرد لازم و ضروری است».

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** آخوندی: چون من «ضدِ فساد» هستم، مورد حمله قرار گرفتم!

«عباس آخوندی» وزیر ناکارآمد و مستعفی راه و شهرسازی در یادداشتی در روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:«صرفا در همین آبان‌ماه که به‌عنوان نامزد تصدی سمت شهردار تهران بر سر زبان‌ها بودم صدها خبر منفی علیه شخص من ساخته و به‌صورت گسترده انتشار یافت. برای من که در کانون آن بودم موضوع عادی بود. چراکه بیش از پنج سال است به این غوغا خو کرده‌ام. موضوع اختلاف را هم می‌دانم. جمع‌کردن سفره‌های ریخت‌وپاش بیتالمال و مبارزه بافساد پیرامون آن، خوشایند ذی‌نفعان نیست».

آخوندی در ادامه نوشت:«از روزی که دوستان عضو شورای شهر پیشنهاد پذیرش تصدی سمت شهردار تهران را به ‌من دادند، سوال ذهنی من این بود که رفتار این دوستان در برابر فضاسازی و تهدیدهای ذی‌نفعان سفره‌  رنگین شهرداری تهران چه خواهد بود؟ بنابراین در تمام جلسه‌های گفت‌وگوی مقدماتی که دوستان با من داشتند، با توجه به شناختی که از خودم داشتم و می‌دانستم که بساط لفت‌ولیس هزاران نفر را بر خواهم زد و تداوم آن را حتی با ظاهر خیرخواهانه تحمل نخواهم کرد، به آنان عرض می‌کردم که انتخاب من بسیار پُرمخاطره است. در تمام جلسه‌ها بر پُرخطر بودن این انتخاب تاکید می‌کردم و تلاشم این بود که دوستان را از این پیشنهاد منصرف کنم».

وزیر ناکارآمد و مستعفی راه و شهرسازی به دلیل کارنامه خالی و انتقادات فراوان به مدیریت بسیار ضعیف خود، با فرار به جلو مدعی مبارزه با فساد شده است.

وزیر لواسان نشین با دارایی چندصد میلیاردی، مدعی شده است که جمع کردن سفره های ریخت و پاش بیت المال توسط وی، دلیل اصلی مخالفت ها با اوست.

چندی پیش یکی از کابران فضای مجازی در مطلبی نوشته بود:«می دونستید آخوندی بخاطر راه ننداختن سامانه شناسایی خانه های خالی برای شفاف سازی مالیاتی(موضوع ماده 169 قانون مالیات مستقیم) فقط در سال اول اجرای قانون 320 میلیارد تومان به خزانه ضرر زد؟ در ضمن طبق ماده 274 قانون مذکور هم این کار آخوندی جرمه و طبق ماده 169 ضامن جبران خسارته؟»

انتظار می‌رود دستگاه‌های قضایی و محاسباتی به پرونده عملکرد عباس آخوندی وزیر 61 ساله دولت روحانی که 62 ماه سکان هدایت وزارت راه و شهرسازی را برعهده داشت و در انتها نیز از کارنامه تقریبا هیچ خود با افتخار سخن می‌گوید، ورود پیدا کرده و به آخوندی فرصت دهند در محکمه از دستاوردهای خود دفاع کند و در خصوص کم‌کاری‌های خود توضیح دهد.

** تماشای ورزش مردان در استادیوم،برای سلامت زنان ضروری است!

«محسن غرویان» در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت:«مساله رفتن به کوه و کوهنوردی یا استادیوم‌ها و غیره برای بانوان فی‌نفسه امر مذمومی نیست و برای سلامت جسم زن و مرد لازم و ضروری است».

غرویان در ادامه نوشت:«می‌توان از شواهد و قرائن چنین استنباط کرد که اصولا بحث ورود بانوان به ورزشگاه‌ها و اماکن ورزشی یک بحث سیاسی است تا فقهی و شرعی».

افزایش سرانه اماکن ورزشی بانوان و افزایش امکانات برای ورزش بانوان اصلا هیچ اهمیتی برای اصلاح طلبان ندارد. این طیف زنان را فقط در حد و اندازه تماشاچیِ ورزش مردان می بیند.

فریاد وامصیبتای طیف اصلاح طلب برای حضور زنان در ورزشگاه صرفا یک بازی سیاسی است. فقط کافی است به فهرست نهایی کاندیداهای اصلاح طلبان برای شهرداری پایتخت نگاهی بیندازید. نه از بانوان خبری هست و نه از جوانان!

طیف اصلاح طلب که اکنون به دفاع تمام قد از حضور زنان در ورزشگاه می پردازد، در دولت نهم به صورت جدی مخالف حضور بانوان در ورزشگاه بود! و تاکید داشت که این موضوع یک مسئله دستِ چندم برای به حاشیه رفتن مطالبات اصلی مردم است.

** با FATF چرخ اقتصاد به حرکت در می آید!

روزنامه اعتماد در گزارشی نوشت:« 28 ماه است که لوایح چهارگانه دولت که به لوایح مربوط به FATF معروف شده است هر روز با یک سنگ جدید مواجه می شود، در حالی که این لوایح قرار بود به کمک برجام بیاید و چرخ اقتصاد را به حرکت در بیاورد اما نتیجه‌اش تا امروز تبدیل شده است سرگردانی‌ بر سر یک تصمیم».

جریان اصلاح طلب به دلیل دست خالی بودن در ارائه مستندات کارشناسی و فنی، هر جا که کم می آورد با توهین به شعور مردم، دوگانه دروغین «معیشت-توافق خسارت بار» را کلید می زند.

این روزنامه اصلاح طلب مدعی شده است که با FATF چرخ اقتصاد به حرکت درمی آید! این در حالی است که هم ظریف و هم نمایندگان اصلاح طلب مجلس بارها گفته اند که انتظار اقتصادی از FATF نداشته باشید.

 «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه در روز رای گیری CFT در مجلس گفته بود:«نه بنده و نه آقای رئیس‌جمهور نمی‌توانیم تضمین دهیم که با پیوستن به لایحه حمایت مالی از تروریسم مشکلات‌مان حل خواهد شد».

«مصطفی کواکبیان» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس نیز چندی پیش در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشته بود:«من به صراحت می گویم که لایحه CFT نه در تحریم‌ها تغییری ایجاد می کند نه موضوع برجام را حل می کند اما این بهانه برداشته می‌شود و ما هم به دنبال همین هستیم».

** تاجیک :موریانه قدرت طلبی به جان اصلاحات افتاده است

«محمدرضا تاجیک» مشاور رئیس دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه آفتاب یزد گفت:«موریانه قدرت طلبی به جان اصلاحات افتاده است».

تاجیک در ادامه گفت:«بیشترین آسیب را خود اصلاح طلبان به این جریان زدند».

محمدرضا تاجیک چندی پیش در مصاحبه با روزنامه وقایع اتفاقیه گفته بود: از اصلاح‌طلبان مومیایی و فسیل شده‌ای که دیری است نمی‌جوشند و به تاریخ پیوسته‌اند و مجسمه خود را در موزه اصلاح‌طلبی در گوشه‌ای نهاده و خود به مناسبات قدرت پیوسته‌اند، از اینها امیدی ندارم، کسانی که بارها با اصطلاح ژنرال‌های خود تعریف کرده از ایشان نام برده‌ام، کسانی که برای جریان اصلاح‌طلبی نه هزینه نظری پرداختند نه هزینه عملی و نه در گذشته اصلاح‌طلبی نام و نشانی از آنها نیست، دفعتا یافت شدند و طمع در میوه‌های نارس باغ دیگران کردند و تلاش دارند از این فضا بهره‌ای ببرند و منافع خودشان را تامین کنند، فسیل‌تر از آن هستند که بشود به آنها برای حرکت و تغییر و یک فضای جدید دخیل بست»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • اصلاح طلب 2 آتیشه IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    8 16
    چطوری است که نوشته اید: تماشای ورزش مردان در استادیوم برای سلامت زنان ضروری است اما در مورد برعکس این موضوع مهم حرفی نمی زنید؟! حتی در روزنامه ها هم تفکرات زن سالاری درحال گسترش است و متاسفانه فکری به حال ما مردان نمی شود.
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    5 8
    می‌توان از شواهد و قرائن چنین استنباط کرد که اصولا بحث ورود بانوان به ورزشگاه‌ها و اماکن ورزشی یک بحث سیاسی است تا فقهی و شرعی». موضوع دیگری که می شود بهش نگاه سیاسی داشت تا فقهی زندگی کردن فرزندان ونوادگان عالمان سیاست ایران که عالمان دینی هم هستند در ینگه دنیا یا آمریکای دلپسند انها می باشد
  • US ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    23 1
    می شه انقدر مزخرف ننویسید؟ نه برای سلامتی ضروری است و نه ضرری داره. شما فکر می کنید تماشای فوتبال از شبکه 3 خیلی مثلاً با دیدن فوتبال از طبقه دوم آزادی فرق داره؟! اینم از اون حرف هاست. خدایا ما رو از دست آدم هایی که از تعادل خارج شدند از هر دو طیف نجات بده. کی می خوایم به تعادل عقلی برسیم؟ خدا داند.
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    5 6
    جالب است خرافه عصر مدرن دیگران ورزش کنند تا اینها سالم بمانند - عامل بدبختی همه دنیا همین است پول ورزش همه مردم صرف تعداد اندکی می شود تا آنها بجای همه مردم ورزش کنند یا للعجب روزگار عجیبی است -
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    11 6
    با این سختگیری هاتون جامعه ای با اکثریت قاطع بیمار جنسی تحویل دادید. تاکید می کنم اکثریت قاطع.
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    9 1
    قطعا خالی کردن هیجان بخصوص برای جوانها نقش مهمی در سلامت روانی داره.نه مثل نسل ما که در محدودیت نابود شدیم
  • سید IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    1 8
    همان حرف تاجیک تا حدودی ماهیت اصلاج طلبان تهوع آور از صدر تا ذیل را روشن می کند و آن قدرت طلبی این نحله فکری! اصلاح طلبان تشنگان قدرتند، نه شیفتگان خدمت!!!!
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    4 4
    آخوندی ضدفساد بود؟؟؟؟؟؟!
  • CA ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    7 0
    إنسان عاقل از عملكرد خودش درس ميگيره. مهم نيست كه چقدر ما جامعه متعصب داريم و رگ گردنمون بيرون بزنه، ولي واقعيت اينه كه عملكرد بگير و ببندي فقط نتيجه معكوس داده. اگر يك گوشه خيابون وايسي نگاه كني متوجه ميشي كه اين همه بي بند و باري نتيجه طرز فكر غلطي هست كه در ساليان گذشته اجرا شده و متاسفانه هنوز هم ادامه داره. نميشه تا ابد سر رو. زير برف نگه داشت.
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    16 6
    قدمهای بعدی: تمرین مختلط ـ داوری زنان برای مردان و بالعکس ـ حضور آقایان برای تماشای مسابقات خانمها ـ پخش زنده مسابقات بانوان در صدا و سیما و در نهایت تحریم حجاب
  • محمد IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    3 4
    آخوندی خودش معدن... بود آخوندی با... زنده است
  • سوخته IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    4 3
    آخوندی تو خود ...هستی . مشک آنست که خود ببوید نه اینکه عطار بگوید
  • US ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    11 0
    رشته جدید پزشکی هم بحمدالله و تلاش بی قفه اصلاحات برای اولین بار در جهان در ایران ارائه شد، رشته فوق تخصصی زنان و زایمان با گرایش و تمرکز بر مرد دیدزنی درمانی در ورزشگاههای مردانه و بهبود سلامت زنان!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس