نوبخت نمایه

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این که دولت سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی را رعایت خواهد کرد گفت: در سال ۹۸ میزان افزایش حقوق کارمندان دولت بیش از سال های ۹۶ و ۹۷ خواهد بود.

به گزارش مشرق، محمد باقر نوبخت در تشریح برنامه های اشتغال و تولید در حوزه کشاورزی که با حضور وزیر جهادکشاورزی برگزار شد گفت: دولت سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی را رعایت خواهد کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین در مورد افزایش حقوق کارمندان در سال آینده گفت: در سال 98 میزان افزایش حقوق کارمندان بیش از سال های 96 و 97 خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

توییت نوبخت درباره تحریم‌های جدید علیه ایران

وی با با بیان اینکه، مردم مباحثی از جمله رشد اقتصادی، فرصت شغلی جدید و تثبیت اشتغال موجود را از ما طلب می کنند، گفت:درامدهای ارزی به عنوان یک متغیر برون زا با تغییراتی همراه بوده که با تلاش مسئولان بانک مرکزی هم اکنون در وضعیت تثبیت شده قرار دارد.

نوبخت با اشاره به گزارش‌های بین‌المللی در خصوص وضعیت اقتصادی کشور خاطر نشان کرد، آمریکایی‌ها اعتراف می‌کنند که ایران یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و طبق گزارشات بین‌المللی، ایران هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان است و قطعاً کشور کوچکی نیستیم که با یک تحریم ملت‌ها را از پای درآورند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی تفاهم شد تا با تامین سرمایه مورد نیاز، حداقل 82 هزار فرصت شغلی جدید در حوزه کشاورزی طی سه برنامه در 10 رسته فعالیت ایجاد شود که 6 رسته آن برای تثبیت اشتغال موجود تعریف شد.همچنین به عنوان برنامه سوم توسعه باغات در مناطق مرزی در دستور کار است.

وی افزود، این سرمایه گذاری ها در راستای تبصره 18 قانون بودجه سال 97 میباشد، هدف اصلی این تبصره ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در سال 97 بوده باید بر این نکته تاکید کرد که ایجاد فرصتهای شغلی جدید ارتباطی با تحریمهای امریکا ندارد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به خودکفایی گندم تصریح کرد: امروز از واردات 10 میلیون تنی گندم بی نیاز هستیم، امسال یک ماه زودتر پرداخت‌های گندم پرداخت شد، 12 هزار و 700 میلیارد تومان گندم خریداری شد که این رقم 7 درصد بیش از پیش‌بینی‌ها بود.

نوبخت در مورد پرداخت‌های عمرانی نیز گفت: تاکنون 31 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی پول پرداخت شده که به صورت نقد و اوراق بود.

وی افزود، حدود 886 میلیارد تومان برای برنامه های اشتغال زایی یارانه در نظر گرفته شده است و تامین این مبالغ ارتباطی به مساله تحریمها ندارد.

معاون رئیس جمهور همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص بسته های حمایتی از اقشار محروم گفت: با تقسیم کاری که صورت گرفته وزارت تعاون مسئول این طرح میباشد و سازمان برنامه وظیفه تامین مالی این طرح را بر عهده دارد.

نوبخت ادامه داد، منابع این طرح از محل ما به التفاوت خوراک پتروشیمیها تامین خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد، در پرداخت یارانه های نقدی مشکلی نداریم و منابعی از خزانه برای پرداخت یارانه تخصیص پیدا نمیکند چراکه محل تامین یارانه ها تغییر کرده و از این بابت مشکلی وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مرگ بر خائن نفوذی IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    2 0
    اسمش که میاد از خدا ...... رو میخام
  • شهرام IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    2 0
    نباید هم مشکلی داشته باشید مگر کم دلار گران فروختید وآتش به جان مردم زدید
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    1 0
    خداحقمون ازتون بگیره مشتی بیسوادقدرت طلب وقتی ناتوان بودیدبرااداره کشورچراجناح بنفش پیشقدم شدندقسمهای جلاله خوردیدواسه رای ملت جذب کنیدواقتصادرومرحم کنیدولی کشورویرانه نمودیدمحاکمه بایدبشوید
  • بهرام IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    0 0
    این نوبخت تا این مملکت را نابود نکنه دست بردار نیست خدا لعنتش کنه
  • جانباز 50 درصد جنگ IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    0 0
    بنام خدا آقای نوبخت این همه زحمت میکشید راضی نیستیم بابا
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    0 0
    همه چی 3برابر شده اونوقت میگه بیشتر از پارسال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس