سوسنگرد در جنگ

رزمندگان اسلام در اولین ساعات روز 26 آبان ماه مقارن با تاسوعای حسینی، از محور جاده حمیدیه به سوسنگرد هجوم همه جانبه ای را بر علیه متجاوزین آغاز کردند.

به گزارش مشرق، بیانیه مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد به مناسبت سالگرد  شکست حصر سوسنگرد صادر گردید. متن این بیانیه چنین است:

« اقتدار ملت ما ، مرهون حماسه دیروز رزمندگان و امروز جبهه مقاومت  اسلامی »
« سوسنگرد باید تا فردا آزاد شود »    امام خمینی(ره)

با پیروزی انقلاب اسلامی و ناکامی دشمن شماره یک مسلمین، آمریکای جنایتکار در ادامه تسلط خود بر کشور عزیزمان ایران، استکبار جهانی یکی از عمال خود را مأمور حمله نظامی به ایران نمود.

از محورهای اصلی تجاوز دشمن بعثی در جنوب کشور ، محور چزابه- سوسنگرد- اهواز با هدف تصرف اهواز، مرکز استان خوزستان بود؛ به همین جهت پس از شکست دشمن در هجوم خود به شهر سوسنگرد 9 مهر 1359 مجدداً در 23 آبان 1359 با تنگ کردن حلقه محاصره ، از چند محور وارد شهر سوسنگرد شد. ولی رزمندگان اسلام متشکل از نیروهای سپاه، ارتش ، ستاد جنگ‌های نامنظم، جهاد سازندگی، نیروهای مردمی داوطلب و عشایر عرب بومی با سلاح‌های سبک همراه با اراده ای پولادین و عزمی راسخ، در مدت 3 روز با خلق حماسه های بی‌نظیر و رشادت‌های به یادماندنی و کمبود سلاح و مهمات از اشغال کامل شهر توسط نیروهای تا بن دندان مسلح ارتش بعثی عراق ممانعت به عمل آوردند.
از سوی دیگر حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله‌العالی) و شهید دکتر مصطفی چمران نمایندگان وقت حضرت امام(ره) در شورای عالی دفاع و فرماندهان سپاه و ارتش اقدامات و تلاش‌های بی وقفه ای را جهت بیرون راندن دشمن  از شهر و نجات جان مدافعین آن  به عمل آوردند اما دشمن در پناه تعلل و کارشکنی‌های بنی صدر در اعزام نیروهای کمکی، موفق به گرفتن بخش عمده شهر و محاصره آن گردید. حضرت امام خمینی(ره) با درک دقیق اوضاع منطقه و راهبرد دشمن، فرمان تاریخی و کارساز خود مبنی بر اینکه «سوسنگرد باید تا فردا آزاد گردد» را در شامگاه  25 آبان1359 صادر فرمودند، این فرمان جان تازه ای در روح و کالبد رزمندگان دمید .

رزمندگان اسلام در اولین ساعات روز 26 آبان ماه مقارن با تاسوعای حسینی، از محور جاده حمیدیه به سوسنگرد هجوم همه جانبه ای را بر علیه متجاوزین آغاز و با به آتش کشیدن ده‌ها دستگاه تانک، نفربر، ادوات نظامی و کشته و مجروح نمودن شمار زیادی از نیروهای دشمن و اسارت تعداد قابل توجهی از آنان، با شکست محاصره، بخش اشغالی سوسنگرد را آزاد و همرزمان خود را که در خیابان‌ها و کوچه‌های، شهر مقاومت جانانه ای را در مقابل هجوم و اشغال شهر به نمایش گذاشته بودند در آغوش گرفتند و شهر سوسنگرد را از لوث وجود منحوس دشمن متجاوز پاک نمودند.

ارمغان رشادت‌ها و جان فشانی های رزمندگان اسلام، تثبیت و تحکیم و نیز صدور انقلاب پرافتخار اسلامی بود و تأثیرات الهام بخش انقلاب اسلامی، انتقال فرهنگ جهاد و مقاومت به کشورهای اسلامی و در نتیجه ایجاد بیداری اسلامی، خیزش ملت‌ها و مقاومت در برابر استکبار و زیاده‌خواهی‌های آن می‌باشد که آثار پیروزمند آن ‌را در اقصی نقاط جهان اسلام ازجمله در فلسطین، عراق، سوریه، یمن، لبنان، بحرین و عربستان شاهد هستیم.

به فرموده پرچمدار انقلاب اسلامی ، حضرت امام خامنه ای(مدظله‌العالی) مهم‌ترین رسالت کنونی جهان اسلام، تقابل اسلام ناب محمدی(ص) با اسلام آمریکایی و شیعه علوی با شیعه انگلیسی، وحدت جهان اسلام در مقابله با سلطه آمریکا و آزادی فلسطین می‌باشد.

  ما رزمندگان، جانبازان و خانواده معظم شهدای پیشکسوت دفاع مقدس با رهبر عظیم الشان که خود از حماسه سازان این عرصه جهاد بود و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس پیمان می‌بندیم که تا آخر راه حضرت امام خمینی (ره) و شهدای والامقام را ادامه دهیم.

مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد فرا رسیدن سی و هشتمین سالگرد حماسه شکست حصر و آزادسازی «شهر عاشقان شهادت؛ سوسنگرد قهرمان» در 26 آبان 1359 را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف و همیشه در صحنه ایران اسلامی ، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران تبریک عرض می نماید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس