کد خبر 911560
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
بهزاد بهزادپور

روایت مصائب زندگی دختری با نام پروین که در یک درمانگاه به فعالیت مشغول است و مواجهه مخاطب با زندگی او که به دلیل سیل پیشامدهای مختلف دچار اتفاقات عجیب و دردناکی شده است.

به گزارش مشرق، انتشارات «کتاب نیستان» 2 اثر تازه با عنوان «پروین» و «ویرایش یازدهم» را روانه بازار کتاب کرد.

«پروین» فیلمنامه‌ای است از بهزاد بهزادپور که در ژانر اجتماعی نوشته شده و روایتی اجتماعی و گاه با تمی‌ طنزآلود است. روایت مصائب زندگی دختری با نام پروین که در یک درمانگاه به فعالیت مشغول است و مواجهه مخاطب با زندگی او که به دلیل سیل پیشامدهای مختلف دچار اتفاقات عجیب و دردناکی شده است. «پروین» با این مقدمه نه یک فیلمنامه اجتماعی انتقادی صرف که راوی نوعی نگاه شخصی انتقادی به واقعیت‌های اجتماعی پیرامون نویسنده آن است که سعی کرده به آن وجهی دراماتیک و داستانی نیز ببخشد و از این منظر مخاطب خود را به آنها حساس کند. کتاب نیستان از این هنرمند تاکنون آثاری چون «شومن»، «فوق‌سری» و «امپراطور عشق» را منتشر کرده است. فیلمنامه «پروین» را کتاب نیستان در ۱۶۴ صفحه و با قیمت 18 هزار تومان روانه بازار کرده است.

کتاب «ویرایش یازدهم» نیز مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه برگزیده جایزه ادبی «اُهنری» در سال ۱۹۹۰ را شامل می‌شود که با ترجمه لیدا طرزی منتشر شده است. کتاب «ویرایش یازدهم» از منظر ادبی اثر قابل تاملی است. نمایشی از ادبیات داستانی آمریکا در آغاز دهه پایانی قرن بیستم؛ دهه سرعت گرفتن انقلاب‌های دیجیتالی و تغییرات لحظه‌ای جهان و زیست و زندگی مردم در آن و در این میان ادبیات تنها مرجعی است که درون و ذهن انسان در بستر این هجوم ثانیه به ثانیه و تحول و نو شدن آنی را به نمایش می‌کشد. مجموعه داستان «ویرایش یازدهم» با ترجمه لیدا طرزی در ۲۴۴ صفحه و با قیمت 27 هزار تومان منتشر شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس