کد خبر 911286
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
کارت سوخت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: 140 هزار کارت سوخت متخلف در این استان برای جلوگیری از قاچاق سوخت از ابتدای سالجاری باطل و مسدود شده است.

به گزارش مشرق، کوروش بالادست روز پنجشنبه اظهار داشت: یکی از دلایل افزایش مصرف سوخت در سیستان و بلوچستان، ورود کارت های سوخت مهاجر از سایر مناطق کشور است که در راستای پیشگیری از این امر تاکنون بیش از 140 هزار کارت سوخت متخلف در این استان باطل شده است.


وی مرزی بودن منطقه، افزایش نرخ ارز و افزایش قیمت فرآورده های نفتی در کشورهای همجوار و برخی از تخلفات از جمله صدور بارنامه های جعلی و سوختگیری کارت های مهاجر را از دلایل افزایش قاچاق سوخت عنوان کرد.

بیشتر بخوانید:

مقصد کارت سوخت‌های خریداری شده کجاست؟


مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان تصریح کرد: با اجرای طرح پایش سوخت که با مشارکت کلیه مناطق کشور در سیستان و بلوچستان در حال انجام است، مسائل کارشناسانه و موارد پیشگیرانه در راستای جلوگیری از عرضه خارج از شبکه و بهینه سازی سوخت انجام خواهد شد.


طرح پایش مصرف سوخت از 19 آبان به مدت 10 روز با حضور کارشناسان ستاد و مناطق 37 گانه، از سوی ستاد شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در منطقه زاهدان در حال اجرا است.
برای اجرای این طرح حدود 180 نفر از کارشناسان شرکت فرآورده‌های نفتی کشور به شهرستانهای مختلف زیر پوشش این شرکت در سیستان و بلوچستان اعزام شدند که میزان مصرف را در محل جایگاههای سوخت، خودروهای سنگین بین شهری و درون شهری، ادارات و بخش کشاورزی پایش می کنند.


با اجرای این طرح تاکنون عملیات 60 جایگاه عرضه سوخت و بسیاری از واحدهای مصرف عمده سوخت در منطقه زاهدان بررسی شده است.


یکی از مناطق 37 گانه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران است که با دارا بودن چهار ناحیه (زاهدان، زابل ، خاش و سراوان) سه انبار نفت تدارکاتی و دو مرکز سوختگیری هواپیمایی وظیفه تامین و توزیع سوخت در شمال، مرکز و بخش هایی از جنوب سیستان و بلوچستان را به عهده دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    0 1
    به کارت های سوختی که ادرس مالک انها در سیستان نیست بیشاز یکبار در ماه سوخت ندهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس