چاقوی انسان‌های آدمخوار

به دنبال آمار بالای جرائم و خشونت های ناشی از حمل سلاح سرد و چاقو میان نوجوانان انگلیسی، پارلمان این کشور تصمیم به گسترش ممنوعیت استفاده از چاقو در مدارس گرفته است.

به گزارش مشرق، اگر صحبت از آمار بالای جرائم ناشی از سلاح سرد و حمل چاقو شود، احتمالا ذهنتان به سمت برخی کشورهای آسیایی خواهد رفت. اما جالب است بدانید حمل سلاح سرد در قلب یکی از اروپایی ترین کشورهای جهان از رقم های خیره کننده ای برخورددار است. انگلستان کشوری است که میزان جرائم و خشونت های ناشی از چاقو در آن به حدی بوده که به یک بحران تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید:

2 کشته در حمله فرد مسلح به چاقو در فرانسه

حمله با چاقو به مردم در بلژیک

بحرانی که سال ها است این کشور اروپایی را درگیر کرده و حتی پلیس انگلیس را هم در برابر کنترل آن ناتوان کرده است. شمار زیاد جرائم ناشی از سلاح سرد در میان جوانان و نوجوانان بریتانیایی به حدی زیاد است که «صادق خان» شهردار لندن نیز از این موضوع اظهار نگرانی کرده و در گفتگو با رادیو بی بی سی، روند رو به رشد جرائم میان نوجوانان را خطرناک خوانده است. سطح وقوع جرائم ناشی از حمل چاقو در نوجوانان این کشور حتی موجب نگرانی دولتمردان شده و پارلمان انگلیس تصمیم به انجام اقداماتی از جمله گسترش ممنوعیت استفاده از چاقو در مدارس گرفته است.  

رویای پوچ مسئولان انگلیسی درباره کاهش جرائم میان نوجوانان

از سال ۲۰۰۷ و به دنبال افزایش شدید آمار مرگ و میر جوانان انگلیسی بر اثر استفاده از چاقو، دولت این کشور از ثبت رسمی و پیگیری جدی این جرم خبر داد. پس از این اقدام، وزارت دادگستری انگلیس، وزارت سلامت و بهداشت و سازمان پلیس بر این تصور بود که با ثبت رسمی این جرائم، آمارهای آن کاهش چشمگیری خواهد یافت.

اما گویا محاسبات قدرتمندان انگلیسی غلط از آب درآمد و آمارهای به دست آمده خبر از افزایش چندین برابری جرائم سلاح سرد نسبت به پیش از ثبت شدن آن ها داد. به طوریکه بر اساس داده های پلیس از سال ۲۰۱۴ به بعد، میزان خشونت و حمل سلاح به ویژه در میان پسران نوجوانان نه تنها کاهش نیافته بلکه بیش تر از پیش هم شده است. به علاوه نکته عجیب دیگر آن است که سطح استفاده از مواد مخدر در میان نوجوانانی که با خود چاقو حمل می کردند بیش تر از پیش شده است.

آمارهای رسمی انگلیس نشان می دهد، میزان جرائم ناشی از هرگونه سلاح سرد و چاقو از سال ۲۰۱۴ به بعد هر ساله رشد بیش تری داشته است. به طوریکه این رقم در سال ۲۰۱۴ برابر با ۲۵ هزار فقره بوده و در سال ۲۰۱۶ به حدود ۳۰ هزار مورد رسیده است. این رقم همچنان به حرکت با شتاب خود ادامه داده و سال ۲۰۱۷ نیز انگلیس شاهد وقوع حدود ۳۵ هزار مورد جرائم سلاح سرد بوده و در سال ۲۰۱۸ این عدد به ۴۰ هزار فقره رسیده است.

چاقو یار همیشگی ۲۰ درصد از نوجوانان انگلیسی

اما نگرانی از جرائم ناشی از چاقو در بریتانیا به اینجا ختم نمی شود بلکه رده سنی نوجوانان و جوانانی که مرتکب این اعمال می شوند نیز مسئله دیگری است که نگرانی مسئولان انگلیس را برانگیخته است.

بنابر اعلام وزارت دادگستری این کشور، ۲۰ درصد از نوجوانان ۱۰ تا ۱۷ سال انگلیسی یا مرتکب جرائم مربوط به استفاده از سلاح سرد شده و دستگیر شده اند یا به دلیل استفاده از این وسیله تذکر جدی دریافت کرده اند. آمارها نشان می دهد در سال ۲۰۱۸ حدود ۵ هزار نوجوان ۱۰ تا ۱۷ ساله اهل این کشور به دنبال انجام جرائم مربوط به سلاح سرد دستگیر شده اند.

به علاوه از سال ۲۰۱۴ نیز ثبت و دستگیری افراد بالای ۱۸ سالی که مرتکب جرائم ناشی از سلاح سرد و چاقو شده اند رشد پلکانی داشته است. داده های رسمی انگلستان نشان می دهد، در سال ۲۰۱۴ بیش از ۱۰ هزار جوان بالای ۱۸ سال در این رابطه دستگیر شده اند. به دنبال روند نردبانی و رو به رشد این امر، رقم افراد بالای ۱۸ سال دستگیر شده در سال ۲۰۱۸ به بیش از ۱۵ هزار نفر رسیده است.

مدارس انگلستان پاتوق نوجوانان چاقوکش

به طور کل اداره پلیس انگلیس از افزایش ۲۰ درصدی استفاده از چاقو توسط دانش آموزان انگلیسی در مدارس خبر داده است.

بر اساس نظر سنجی انجام شده اخیر پلیس انگلیس بر روی ۳۰۰۰ نوجوان این کشور، شمار بالایی از نوجوانان بین ۱۰ تا ۱۵ سال که با خود چاقو حمل می کردند شناسایی شدند. بسیاری از خشونت های ناشی از حمل چاقو در این رده سنی نیز در طول روز و اطراف محیط مدرسه نوجوانان رخ می دهد. به علاوه ۸۱ درصد از افراد نیز بر اثر استفاده از چاقو آسیب جدی می بینند.

بر اساس اعلام های رسمی انگلستان، حدود ۷۵ درصد از جرائم و خشونت های ناشی از چاقو و سلاح سرد که توسط نوجوانان ۱۰ تا ۱۵ سال رخ داده، در محیط مدرسه یا اطراف آن به وقوع پیوسته است. در این رده بندی، مکان هایی از جمله اطراف خانه، پارک یا فضای باز و محیط های دیگر به ترتیب میزبان بیش ترین میزان استفاده از چاقو و سلاح سرد بوده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • US ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    13 3
    عاقبت 2030
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
      5 8
      جان من تو رو خدا اصلا یه بار مفاد 2030 رو خوندی تا حالا. آتش سوزی کالیفرنیا رو ننداز گردن 2030 صلوات
    • US ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
      5 3
      عاقبت استفاده از فیلترشکن آمریکایی
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    12 5
    چی شدپس نه حجاب زوری دارن نه گشت ارشاد نه کمبود لخت دیدن و دیده شدن و کاباره و اینا و تازه مهد فرهنگ و هنرن مخصوصا ملکه مهربون و عجوزشون چرا بجای گل چاقو دستشونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس