قیمت مسکن

وزارت راه و شهرسازی، گزارش تحولات مسکن شهر تهران در مهرماه را منتشر کرد که بر اساس آن، قیمت مسکن در پایتخت نسبت به شهریورماه ۶.۳ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸۳.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، متوسط قیمت خریدوفروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی آپارتمانی معامله‌شده در مهرماه سال ۱۳۹۷، حدود ۸۶.۳ میلیون ریال بوده است که نسبت به ماه قبل ۶.۳ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸۳.۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

طبق اطلاعات این گزارش در مهرماه امسال قیمت مسکن در منطقه یک شهری تهران با ۱۸۵.۳ میلیون ریال بیشترین و منطقه ۱۸ با ۳۶.۴ میلیون ریال کمترین متوسط قیمت را داشته‌اند، البته بیشترین میزان رشد در این ماه مربوط به منطقه ۵  با رشدی معادل ۱۰۴.۸ درصد نسبت به ماه قبل بوده و کمترین مقدار رشد مربوط به منطقه ۱۲ با میزان ۴۰.۱ درصد است.

بیشتر بخوانید:

تجمع متقاضیان مسکن مهر مقابل وزارت راه +عکس

گزارش فوق الذکر می‌افزاید، تعداد معاملات واحدهای مسکونی آپارتمانی شهر تهران در مهرماه سال ۱۳۹۷ به ۹.۵۶۱ واحد رسیده است که نسبت به ماه قبل کاهش ۹.۳ درصدی و نسبت به ماه مشابه سال قبل کاهش ۳۲.۶ درصدی داشته است.

همچنین گزارش تحولات مسکن در مهرماه پایتخت دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن یادآور می‌شود که طبق بررسی فراوانی تعداد معاملات انجام‌شده به تفکیک مناطق شهری در مهرماه از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، منطقه ۵ با ۱۳۲۷ فقره  سهم ۱۶.۳ درصدی بیشترین تعداد معاملات را به خود اختصاص داده است، علاوه بر آن منطقه ۱۹ با ۶۴ فقره و سهم ۰.۸ درصدی کمترین تعداد معاملات را به خود اختصاص داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس