کد خبر 911097
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
نمایشگاه صنایع غذایی جهان

در نمایشگاه فرانسه علاوه بر اینکه پاویون اختصاصی ایران را بستند در سایت نمایشگاه به شکل توهین‌آمیزی اعلام کردند که نماینده شرکت‌های ایرانی نیز حق حضور در این نمایشگاه را ندارند.

به گزارش مشرق، علی شریعتی در خصوص نقش دیپلماسی اقتصادی در روابط امروز کشورها گفت: امروز شرایط جهان به گونه‌ای است که اقتصاد موتور محرکه سیاست و پیشرفت یک کشور است و تمام تصمیمات و سیاست‌هایی که یک کشور اتخاذ می‌کند بر مبنای منفعت اقتصادی است همین امر نشان می‌دهد که دیپلماسی اقتصادی از چه جایگاه مهمی در دنیای امروز دارد.

عضو هیئت مدیره کانون صنایع غذایی ادامه داد: متاسفانه در این خصوص ما اصلا خوب عمل نکردیم نمونه آن بزرگترین نمایشگاه صنایع غذایی جهان بود که در فرانسه برگزار شد که بدترین رفتار را با تولید کنندگان و فعالین صنایع غذایی ایران داشتند این درحالیست که فرانسه یکی از کشورهایی است که ادعا می کند حتی با وجود تحریم ها به روابط خود با ایران ادامه می‌دهد و حتی از شرکت‌های فرانسوی در این بین حمایت می‌کند اما در عمل شاهد رفتار دیگری بودیم.

شریعتی افزود: در این نمایشگاه علاوه بر اینکه پاویون اختصاصی ایران را بستند در سایت نمایشگاه به شکل توهین‌آمیزی اعلام کردند که نماینده شرکت‌های ایرانی نیز حق حضور در این نمایشگاه را ندارند و کار به جایی رسید که بازرسان اوفک در نمایشگاه اگر فردی را می‌دیدند که به نوعی با ایران مرتبط بود حالا سنجاق سینه ایران یا پرچم ایران را داشت او را از نمایشگاه بیرون می‌کردند.

وی با اشاره به راهکارهای اقتصادی دولت گفت: در اربعین که هم عراقی‌ها و هم ایرانی‌ها با یک شور زائد الوصفی به دنبال خدمات‌دهی به زائران بودند دولتی‌ها نتوانستند با مقامات عراقی بر سر تحویل ارز هماهنگی انجام دهند و چهار بانک را مشخص کنند تا مردمی که به سختی با این گرانی زیارت رفته بودند بدون دردسر ارز خود را بگیرند در صورتی که امکانات کشور برای خدمات دهی به زائران بسیج شده بود حالا همین اقایان از صادر کننده انتظار دارند که ارز حاصل از صادرات را در عرض 3 ماه به کشور برگردانند آن هم وقتی تحریم بانکی هستیم.

شریعتی ادامه داد: آقایان نتوانستند حتی یک صرافی یا یک بانک را در عراق مشخص کنند که صادر کننده پول جنس خود را در عراق به آنجا واریز کند و اینجا معادل آن ریال بگیرد.

عضو اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: همین عوامل باعث می‌شود آن پیرزنی که سال قبلی میلیاردی خودرو وارد کرده بود امسال صادر کننده باشد.

وی افزود: به طور حتم با این وضعیت سال آینده صادر کنندگان برتری که از دست وزیر لوح خواهند گرفت افرادی هستند که صاحب کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف هستند.

شریعتی گفت: هیچ صادر کننده واقعی به عراق و افغانستان امروز ریسک صادرات و بازگشت ارز به سامانه نیما را برای خود نمی‌خرد و اکثر آنها فعلا دست نگه داشته‌اند.

عضو اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: ما داریم تحریم ها را دور می‌زنیم اما دولت از ما انتظار دارد تمام اطلاعات خود را اعم از اینکه کالا را از کجا خریدیم یا فروخته‌ایم، نام بانک، حجم کالا و میزان معامله را در یک سایت ثبت کنیم حال اگر این سایت هک شود و این اطلاعات به دست کشورهای معاند بیفتد دیگر جایی برای فعالیت بخش خصوصی نمی‌ماند آن هم در شرایطی که به قول وزیر ارتباطات هر روز شاهد حمله‌های سایبری هستیم.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    71 3
    کشتی های فرانسوی حق عبور از تنگه هر مز را ندارند
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
      27 0
      تنگه باب المندب از هرمز مهم تره ایران باید بصورت رسمی همان طور که در سوریه و عراق بود به یمن هم بره و کمک کنه
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    47 0
    در مواردی فرانسه کثیف تر از انگلستان هم هست
    • قریشی IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
      19 0
      مخصوصا در چند سال اخیر این موضوع ثابت شده است
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
      5 0
      یه ضرب المثل هست که میگه " همشون خیار یه لاله ( بته ) هستند"؛ با توجه به شرایط خودشون رو تغییر می دن و گرنه تو کثیف بودن برابرن!
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    14 1
    کاری نداره شما هم این بیشرفهای صهیونیست رو در ایران در مستراح که میهنشون حبس کنید.
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    34 0
    دولت غربزده ی روحانی تحویل بگیره
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    36 0
    . ما خودمان خواستیم فرانسه یا سایر کشورهای اروپایی با ما اینگونه رفتار کند استیصال وضعف دستگاه دیپلماسی ایران عامل چنین رفتارهایی است
    • قریشی IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
      45 0
      دولتمردان دولت روحانی در بدترین شکل ممکن شخصیت ایران و ایرانی را لگدمال این سگهای اروپایی و امریکائی کرده اند .
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    0 7
    اولا به متخصصان کشورت نوهین نکن، آن هم زمانی که معلومات فنی شما در کمترین حالت ممکن است. دوماً راه کارها و راه حل هایی برای جلوگیری از نفوذ سایبری وجود دارد، یکی محدود کردن IP ها چه در سطح کشور و چه در سطح کاربر مثلا محدود کردن به آدرس های فیزیکی MAC به علاوه ایجاد VPN های امن در اینترانت و راهکارهای فایروال و مقابله ... .
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    21 1
    تا سال 1400 بخورید و دم بر نیارید
  • ناشناس IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    15 0
    چشم اقای روحانی و ظریف روشن باز هم بیشتر التماس اروپا را بکنن از کد خدا که چیزی نرسید
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    9 0
    متاسفانه بسياري از تجار ما غرور ملي ندارند حالا اگر اين کار با تجار ترکيه اي ميکردند اين تجار کلا کالاهاي فرانسوي را تحريم مي کردند ولي هرچه بر سر تجار و ديپلمات هاي ايراني بياورند باز ما به روي خود نمي اوريم!!!!!
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    18 3
    پس عزت کو؟
    • قریشی IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
      0 0
      عزت مال زمانی بود که نسل بزرگانی چون شهید باکری ها در مسند خدمت بودند، عزت را زمانی داشتیم که امثال بزرگوارانی چون شهید چمران و شهید بهشتی هوای کشورمان را با عطر نفسشان متبرک میکردند ... اکنون با وجود نفوذی های دوتابعیتی در بدنه دولت مدتهاست که عزت از بین ما رخت بربسته...
  • Ali IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    17 0
    عشق است ارمغان و هدیه دولت. منظورم احترام به پاسپرت ایرانی و برجام است. واقعا که ...
  • لبیک یا حسین ع IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    0 0
    ازت ا ببخشید عزت به پاسپورت ایرانی برگشت ابگوشت بز باشت
  • منصوربختیا ی IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    0 0
    تمام آرزوی مارای دهندگان به روحانی اینه که کاش زودتر دوره تمام شود پشیمان ونادمیم از رای به روحانی اشتباه کردیم خدایا از اشتباهمان بگذر
  • شاپور US ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    0 0
    نمیدانم چرا مخاطبان شما اظهارنظرکارشناسی ومنطقی ارایه نکردند همه احساسی وغیرواقعی.درجهان امروز هیچکشوری بدون تعامل وارتباط بادیگر کشورها امکان رشد وپیشرفت نخواهدداشت حتی آمریکای که بیش که 25درصد ازاقتصادجهان رابه خود اختصاص داده درشرایط کنونی ما به مشکل وبحراندچارخواهد شد درنتیجه باید ازانزوای جهانی خارج وبه رونق ارتباطات سیاسی برسیم که حاصلش پیشرفت اقتصادی است .
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    0 0
    ادعای بالا بردن عزت پاسپورت ایرانی ادعایی بود برای جمع کردن رای عده ای خوش باور در انتخابات بود ! نه این دولت و نه وزیر خارجه اش اهل این حرفها نبودند اینها عزت خودشون رو هم نتونستند حفظ کنند چه برسه به ملت بزرگ و انقلابی ایران . حداقل مقابله به مثل نمی تونید بکنید لااقل به اروپایی های خائن اعتماد نکنید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس