کد خبر 911021
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
عکس/ ناهار خوردن "فتاح" در کنار جاده!

رئیس کمیته امداد از توزیع بسته حمایتی این نهاد به مددجویان از روز گذشته خبر داد.

به گزارش مشرق، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امروز در نشست خبری با اشاره به جزئیات توزیع بسته مواد غذایی به نیازمندان، اظهار داشت: دو میلیون و ۷۰ هزار خانواده تحت پوشش مستمری بگیر و پشت نوبتی در کمیته امداد حمایت هستند و در خصوص دریافت بسته حمایتی اقدام می شوند که بخشی از این افراد طی روز گذشته بسته‌های حمایتی خود را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: این بسته حمایتی برای کمیته امداد و بهزیستی به صورت پلکانی توزیع می شود که به طور متوسط ۲۰۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید:

واریز بسته حمایتی افراد تحت پوشش کمیته امداد

رئیس کمیته امداد افزود: بسته حمایتی برای افراد تک نفره ۱۰۰ هزار تومان، دونفره ۱۵۰ هزار تومان،سه نفره ۲۰۰ هزار تومان،چهار نفره ۲۵۰ هزار تومان،۵ نفره و بالاتر ۳۰۰ هزار تومان است و متوسط میزان بسته حمایتی برای خانواده های تحت پوشش همان ۲۰۰ هزار تومان است.

فتاح با بیان اینکه بسته حمایتی غیر نقدی است،بیان داشت:این مبلغ به حساب کارت یارانه آنها پرداخت می شود و خانواده ها می توانند اجناس خود را از فروشگاه‌های اتکا، افق، کوروش و ... دریافت کنند.

پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست خبری با اشاره به توزیع بسته حمایتی دولت به اقشار نیازمند، اظهار داشت: با توجه به وضعیت اقتصادی و برای کمک به اقشار نیازمند رئیس جمهور ایده توزیع سبد کالا به نیازمندان را ارائه کرد و این ایده به دولت رفت و پس از برگزاری جلسات کارشناسی در نهایت در 5 آبان ماه توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شده و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های آن تصویب شد و عنوان آن طرح حمایت غذایی از گروه‌های کم درآمد جامعه است. 

وی ادامه داد: در بند الف ماده (1) این آیین‌نامه به خانواده‌های کمیته‌ امداد و بهزیستی اشاره شده و این خانواده‌ها در اولویت اول قرار گرفته که پس از برگزاری جلسات زیاد با وزارت رفاه و سازمان برنامه و بودجه چگونگی پرداخت این بسته‌ها تعیین شده و منتهی به صدور دو نامه از سوی محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه شد که جدول این موضوع به کمیته امداد و بهزیستی، وزارت رفاه و سازمان هدفمندی ابلاغ شده و درنهایت در 15 آبان ماه نحوه پرداخت آن ابلاغ شد. 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه توزیع بسته‌های حمایتی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی به صورت پلکانی گفت: متوسط این بسته‌های حمایتی 200 هزار تومان و بین 100 تا 300 هزار تومان است و باید مددجویان حتما از طریق کارت یارانه خود خرید کنند. 

فتاح با بیان اینکه مددجویان حق انتخاب مواد غذایی لازم را دارند یادآور شد: هیچ عجله‌ای در دریافت بسته‌های حمایتی وجود ندارد و زمانی برای انقضاء آن تعیین نشده است. 

وی تصریح کرد: مستمری‌بگیران کمیته امداد حدود یک میلیون و 450 هزار خانواده در مهرماه بودند اما اکنون این تعداد به 2 میلیون و 70 هزار خانواده رسیده است که تعداد اضافه شده به این عدد همان پشت نوبتی‌های کمیته امداد بوده است ضمن اینکه با ایجاد تبصره 14 هیچ پشت نوبتی در کمیته امداد برای تحت پوشش قرار گرفتن وجود ندارد و حدود 600 هزار خانواده جدید از مهرماه وارد گروه مستمری‌بگیر و دریافت کننده سبد کالا شدند و دولت در این خصوص همکاری خوبی داشته است. 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه مستمری و یارانه مددجویان روز شنبه پرداخت خواهد شد، گفت: دولت در حال ارزیابی توزیع بسته حمایتی است و قرار است تا پایان سال چند نوبت این بسته حمایتی برای اقشار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی توزیع شود ضمن اینکه دولت 9 هزار میلیارد تومان بودجه برای این موضوع اختصاص داده است. 

وی با اشاره به وقوع زلزله سال گذشته در کرمانشاه خاطرنشان کرد: مدت سه ماه برای اسکان موقت و دریافت کانکس توسط زلزله‌زدگان زمان برد و 9 ماه برای عملیات عمرانی زمان در نظر گرفتیم که در این مدت کارهای خاک‌برداری، تهیه نقشه و ... انجام شد ضمن اینکه باید برای 2400 خانواده مستمری‌بگیر کمیته امداد در 9 شهرستان خانه ساخته می‌شد که 500 خانه تا اوایل تیر سال جاری ساخته شد و 2 هزار خانه را نیز افتتاح کردیم و تا آذر ماه تعداد خانه‌های ساخته شده به طور 100 درصد پایان می‌پذیرد. 

فتاح بیان داشت: 2700 خانواده نیز به تعداد خانه‌های نیازمند بازسازی نوسازی اضافه شده است و تا پایان سال عمده این خانه‌ها ساخته می‌شود و امیدواریم تا پایان سال 98 بتوانیم این پروژه را به اتمام برسانیم و سهم ما که 5300 خانه است را تحویل دهیم. 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر مشارکت خوب مردم در نوسازی و بازسازی منازل زلزله زده کرمانشاه گفت: برای خانه‌های روستایی 12 میلیون تومان و خانواده‌های شهری 15 میلیون تومان پرداخت کردیم ضمن اینکه کمیته امداد نقش مدیریتی ساخت و سازها را انجام داده است و کار ساخت این خانه‌ها با نظارت کمیته امداد توسط بنیاد مسکن انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • عالم سعداللهی ملالو IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
    2 1
    چرا کمیته اماد بما نمیرسه؟چرا هربار میریم یچیزی درخواست میکنیم مثل سگ باهامون رفتارمیکنن چرا؟؟؟چرا حق یتیم کارمندای کمیته ای امداد میخورن؟؟؟چرااااا
  • ریحانه IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
    0 0
    سلام خسته نباشی منم به کمکتون احتیاج دارم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس