کد خبر 910934
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱
سکه نمایه

کارشناسان معتقدند، در چند هفته اخیر مدیریت صحیح اقتصادی، قضایی و امنیتی، موجب ثبات و سیر نزولی بازار ارز و سکه شده است.

به گزارش مشرق، ابراهیم محمد ولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: قیمت ارز و طلا مکمل هم هستند و اگر ارز بتواند خود رابه خوبی در بازار عرضه کند و تقاضا را تامین کند، طبیعا روی قیمت تاثیر می گذارد و عکس این قضیه موجب افزایش قیمت می شود.

او گفت: در چند هفته اخیر مدیریت صحیح در اقتصاد منجر به کاهش قیمت ارز و طلا شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به این سوال که آیا کاهش قیمت ارز و سکه تاثیری بر قیمت یکدیگر دارند یا نه، گفت: اگر ارز نتواند در بازار، تقاضا را تامین کند، طبیعتا با کمبود مواجه می شود و اگر ارز گران شود، طلا هم گران می شود ولی اگر دربازار ارز باشد و سکه کم شود دلیل دیگری دارد که دست بانک مرکزی است و باید سعی شود این اتفاق نیفتد، و زمانی این اتفاق می افتد که بانک مرکزی نتواند سکه بازار را تامین کند.

او گفت: بانک مرکزی بعنوان پدر اقتصاد کشور باید نقدنیگی را دربازار کنترل و متعادل کند تا آثار آن در بازار نمودار شود.

بیشتر بخوانید:

حکم اعدام وحید مظلومین و محمد اسماعیل قاسمی اجرا شد

بنی طبا، کارشناس اقتصادی هم گفت: مهمترین علت کاهش قیمت ارز و سکه در چند هفته گذشته مدیریت بانک مرکزی در تنظیم بازار بود.

او گفت: در مقطعی که ما شاهد نوسانات زیاد نرخ ارز و به طبع آن افزایش طلا و سکه بودیم، بانک مرکزی، برنامه ای برای کنترل بازار غیر رسمی و آزاد نداشت و بیشتر تمرکز را برای تامین ارز مورد نیاز تجارت قرار داده بود بنابرین با اخبار مختلف، شاهد افزایش قیمت ارز در یک روز بین هزار تا دو هزار تومان بودیم.

بنی طبا افزود: حدود یک ماه است که بانک مرکزی تصمیم گرفته این بازار را کنترل کند و در این راه موفق بوده است. در این مداخله بانک مرکزی با خرید و فروش همزمان و ذخایر اسکناسی خوبی که برای خود ایجاد کرده است، توانسته در بازار ارز و طلا ثبات ایجاد کند و معامله کنندگان کاغذی را از بازار بیرون کند.

رضا ترکاشوند، دبیرکل انجمن صرافان هم گفت: کاهش و ثبات قیمت ارز و طلا در بازار علل متعددی دارد و بحث تنظیم بازار در دست بازیگران بازار است، منجمله " بانک مرکزی، صرافان، شرکت هایی که ارز دارند، مجوزهایی که بانک مرکزی صادر کرده در رابطه با اینکه صادرکنندگان جز،بتواند ارزشان را مستقیما وارد بازار کنند و تسهیلاتی که برای ورود ارز از بازارهای همسایه ایجاده شده است و از طرفی احساس اطمینان که مردم پیدا کرده اند".

او گفت: موارد فوق و احساس اطمینان و امنیت از طرف دولت و سیستم های مربوطه که در مردم بوجود آمد، موجب شد تا آن تورمی که همه منتظرش بودند اتفاق نیفتاد و بازار روند ثبات و نزولی به خود گرفت.

دبیرکل انجمن صرافان گفت: اگرجامعه بتواند به نقطه ای برسد که تولید برای تولید کننده و صادرات برای صادرکنندگان صرف داشته باشد و واردات برای وارد کننده، سودی نداشته باشد و مردم تشویق شوند کار بیشتر کنند و اشتغال ایجاد شود، آن نقطه، نقطه متعادلی است و می توان به ثبات و سیر نزوالی قیمت های امیدوار بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    5 3
    بالاخره این تیتر درسته یا غلط صعودی یا نزولی؟افزایشی یا کاهشی؟
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
      1 0
      از کس پرسیده؟ رئیس اتحادیه طلا! چه شخص مومن و متعهدی!
  • US ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    12 6
    رو به افزایش هم نباشه شما برای ضربه زنی به جناح مخالف هر کاری می کنید درست مثل جناح مخالف و اصلا هم ملت براتون مهم نیست
  • AT ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    7 41
    کاهش کجا بود ؟ اینها قیمت های دستوری است که توسط بانک مرکزی اعلام میشه امروز دلار ۲۵ هزار تومان هم پیدا نمیشه
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
      20 7
      شما دلالان کثیف و افرادی که دلار و سکه گران خریده اید هر کاری را بر منفعت خودتان و ضربه زدن به کشور بتوانید انجام می دهید.
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    28 5
    چرا زر مفت می زنی بیا من با قیمت سیزده هزار تومان هر چقدر می خواهی برات دلار بخرم نکنه تو هم دلالی داری با قیمت دروغین سیاه بازی می کنی.
  • فش نیوز US ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    17 2
    تنها دلیل اینه که مردم دارن فقیر تر میشن
  • ali IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    8 5
    خنده دار ترین تیتر این روزهای خبر گزاری های موافق و مخالف دولت : روند نزولی سکه.
  • ali IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    5 0
    یادمه وقتی دلار از 3800 رسید به 4تومن ،مشرق تیتر زده بود انفجار بی سابقه ی بازار ارز.
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    15 3
    همه چیز خراب شد رفت مردم به خاک سیاه نشستند حالا غیرازثبات بایدکاری کردکه قیمتهاپایین بیادتاازاین بدبختی نجات پیداکنیم بایدیه دولت کارامدباشه که پامدیریتش بازاررودرست کنه کو هست؟
    • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
      1 0
      مثل دولت محمود؟!!
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    19 1
    من با50سن امید داشتم امسال خانه ای بخرم پرید وبه رویاها پیوست خانه اخرت مارابس است
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    18 0
    ظاهرا نه کارشناسان اقتصادی که همگی افرادی بیسواد هستن و هم مسئولین اصلا خرید برای خانه هایشان انجام نمی دهند
  • ناشناس IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    13 1
    وقتی قیمت هر گرم طلا شد 150000تومن و سکه شد 1/300 اونوقت قیمتها واقعی شده تا اون موقع قیمتها حباب داردو نترکیدن حباب از بی کفایتی و بی تدبیری مسئولانه
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    2 0
    نق زدن حربه همیشگی
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    0 0
    احساس اطمینان!!!
  • رحیم IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    3 1
    دلارجون یواش سوقوط کن گرنتت میشکنه؟؟مشرق جون ما رو گرفتی این هم شد تیتر.
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    0 1
    مشرقجان خودتم خوب میدونی بالاپائین کردن اینجوری دلارو سکه دست عده ای خاص دارای مقامه وهدفی دارن بسیار خطرناک. حالامدتی یه مقدارمیارن پائین تااون تلخیها یک کمی فراموش وعادت بشه .وبعد دوباره نقشه دومی برای عید امسال امت حرب الله دارن که شاید دلارو بپنجاه تومنم برسونن. این وضع ادامه داره تا بهدف برسن.. علی برکت الله
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    0 0
    این حرفها کشکه دولت با گران کردن ارز سودشو از بازار برده می خواد بیشتر از این باعث فشار بر مردم نشه
  • RO ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    0 0
    اون دوستانی که میگن دلار پیدا نمیشه خیلی نگران شدن تو بازار فراوون دلار زیر ۱۵ هزار تومن و ایشالاه پایین تر هم میاد و اون دلال های ... که با طمع کردن پدر مردم رو دراوردن باید تاوان پس بدن
  • مجتبی IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    0 0
    سلام خسته نباشید.در کشوری که شعار قانون شناس ها اینست.قانون برای قدرتمندها تار عنکوبت است و برای ضعفا زنجیر فولادی چه انتظاری دارید.رانت یک شبه پدید نیامده که یک شبه ناپدید شود. آذر ماه در سال اهای قتصادی شاخص رشد و یا عدم رشد است.بوی خیر نمی آید از این اوضاع.هرچه دارید دو دستی بچسبید و تبدیل به احسن کنید
  • CZ ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    1 2
    یکی این پازل را برای مردم حل کند ؟ 1. نفت به زیر بشکه ای ۶۵ دلار رسید. 2. سویفت ، دسترسی بانک مرکزی ایران را قطع کرد . 3. دلال های ارزی (۱۳۰) نفر روانه زندان شدن. 4. حتی اتریش هم میزبانی معملات ارزی اروپا با ایران را قبول نکرد. اما قیمت دلار و یورو هر روز در حال کاهش است !!! با دروغ نمیشه کشور را اداره کرد ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس