ادبیات ایران

باید بدانید این که چند جمله تایپ کنید به معنی نویسنده شدن شما نیست. باید فکر کنید و هر بار کلماتی را اضافه یا کم کنید. همچنین باید بدانید مطلب خوب، مطلبی است که بارها بازنویسی شده باشد.

به گزارش مشرق، نویسنده مشهور آمریکایی پیشنهاد می‌کند که نویسندگان جوان برای کسب درآمد شغل دیگری داشته باشند. ربکا سول‌نیت، نویسنده آمریکایی و سردبیر نشریه ادبی هارپر، به نویسندگان تازه‌نفس و افرادی که دوست دارند نویسنده شوند توصیه می‌کند با عشق به راه خود ادامه دهند. وی در مطلبی که در سایت «لیت‌هاب» منتشر شد، توصیه‌های خود را با تازه‌کارهای دنیای ادبیات در میان گذاشت. به گزارش ایبنا، این نامزد جایزه ملی ادبی آمریکا توصیه‌های خود را چنین بیان می‌کند.

بنویسید

هیچ جایگزین مناسبی برای نوشتن در دنیا وجود ندارد. آن چیزی را که دوست دارید روی کاغذ بیاورید. منظور من وبلاگ، توئیتر و اینستاگرام نیست. با نوشتن مطالب کوچک شروع کنید. اول جمله‌ای خوب بنویسید و سپس آن را تبدیل به یک پاراگراف کنید. به نوشتن یک رمان بسیار قوی یا گرفتن جایزه فکر نکنید.

بازنویسی کنید

باید بدانید این که چند جمله تایپ کنید به معنی نویسنده شدن شما نیست. باید فکر کنید و هر بار کلماتی را اضافه یا کم کنید. همچنین باید بدانید مطلب خوب، مطلبی است که بارها بازنویسی شده باشد.

کتاب بخوانید

نوشته‌های خوب را بخوانید اما در حال زندگی نکنید. به گذشته و آثار قدیمی توجه خاصی داشته باشید. مهم‌تر از آن، آثاری را که برای شما لذت بخش است، بیشتر بخوانید.

به حرف دیگران گوش دهید

بازخورد اطرافیان را از نوشته خود ببینید. ویراستار، خوانندگان، دوستان و همکلاسی‌ها اثر شما را می‌خوانند. نظر آنان را جویا شوید و از اشتباهات خود درس بگیرید. نظرات خودتان نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. به عنوان یک خواننده به مطلب خود نگاه کنید.

زمان به شما کمک می کند

نویسنده شدن زمان می‌برد. باید وقت مناسب آن را بیابید. بهتر است برای کسب درآمد شغل دیگری داشته باشید.

حقایق را بنویسید

سعی کنید از حقایق در داستان خود بنویسید. مهم نیست درباره چه موضوعی مطلب می‌نویسید. مهم این است که آن مطلب را درست بنویسید.

عاشق شوید

موفقیت نتیجه عشق به کار است. اگر کار خود را دوست داشته باشید و به هدف خود فکر کنید، موفق نیز می‌شوید.

*خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس