ناصر ابراهیمی

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: بازی با تیمی که هیچ شباهتی به تیم های آسیایی حاضر در گروه مان ندارد فقط یک دلیل دارد که ما نمی دانیم.

سرویس ورزش مشرق – تیم ملی فوتبال ایران در راستای آماده سازی خود برای ورود به جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹ امارات پنجشنبه این هفته با ترینیداد و توباگو دیدار می کند. تیمی از حوزه دریای کارائیب در قاره آمریکا که یک ماه قبل به تایلند ۱-۰ باخت و امارات را ۲-۰ شکست داد.

ناصر ابراهیمی در گفت و گو با مشرق، درباره این دیدار و نحوه آماده سازی تیم ملی حرف زد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

*دیدار تیم ملی با ترینیداد و توباگو را چطور ارزیابی می کنید؟

- وقتی برنامه های فوتبالی درهم و برهم می شود گاهی باید تن به این قبیل مسابقات هم داد. این تیم قطعا خواسته های تیم ملی ایران برای ورود به جام ملتها را برآورده نمی کند.

* از چه نظر؟

- تیم های ۵ قاره هر کدام با شرایط خاص فیزیکی، تکنیکی، تاکتیکی و جو حاکم بر آن قاره ها بازی های متفاوتی با یکدیگر دارند و من فکر می کنم اگر ما با تیمی مانند سوریه بازی می کردیم تا بازی با عراق را شبیه سازی کنیم به مراتب بهتر بود. یا برای دیدار با ویتنام می شد با یکی از تیم های تایلند یا برمه مسابقه می دادیم خیلی بهتر بود.

* اما فقط ما نیستیم که با تیم هایی از قاره آمریکا دیدار دوستانه برگزار می کنیم؟

- این هم به سیاست سرمربیان تیم ها بستگی دارد. شاید همه چیز تغییر کرده یا ما نمی دانیم. غیر از آن هرطور به اسامی این تیم ها نگاه کنید مشخص است که ما قبل از ورود به زمین ۰-۲ از ترینیداد جلو هستیم. تیمی که از تایلند بخورد از ما هم شکست می خورد.

* پس تدبیر برای انجام این مسابقه چیست؟

- شاید برای قرار دادن تیم در شرایط مسابقه است. قطعا دلیلی دارد که کی روش می داند. اگر بحث شرایط سیاسی کشور برای عدم برگزاری دیدار با تیم های مطرح اروپایی است هم باید به روزهای جنگ (با عراق) اشاره کنم که خودم سرمربی تیم ملی بودم. در آن سالها هم به دلیل بمباران عراق ما نمی توانستیم تیمی را به ایران دعوت کنیم. برای همین من بازی با تیم های ریشه دار و قُرص، مانند بانک ملی یا هما را تدارک می دیدم. تیم را به اقصی نقاط ایران می بردم حتی زاهدان. به هر حال هر مربی سبک خودش را دارد و باید به نظرات کی روش احترام گذاشت. او جزو ۱۰ مربی برتر دنیاست و قطعا برای این کارها دلیل دارد.

* کی روش می تواند تیم ملی را قهرمان جام ملتها کند؟

- امیدواریم این کار را پس از ۴۰ سال انجام بدهد. او به رغم اخلاق های بدی که در قبال تیم های داخلی یا مربیان ایرانی دارد ولی نمی توان دانش فوتبالی اش را کتمان کرد. کی روش مربی بزرگی است. او همان کسی است که وقتی صادق محرمی در پرسپولیس بود دعوتش نمی کرد ولی زمانی که به اروپا رفت دعوتش کرد. رفتارهایی دارد که ما خیلی از آن خوشمان نمی آید. به حرف فدراسیون توجه نمی کند و فوتبال ما را پایین تر از خودش می بیند ولی بازهم به خاطر تیم ملی ما حرفی نمی زنیم.

* با دیدن اسامی بازیکنان تیم ملی امیدی به قهرمانی شان داردید؟

- من صددرصد می گویم که تیم به مرحله دوم راه پیدا می کند ولی برای اظهار نظر درباره قهرمانی بعد از صعود به دور دوم حرف می زنم. الان زود است.

* ممکن است تیم های رقیب با شناخت خوبی که از ما در جام جهانی بدست آورده اند برای مان دردسرساز شوند؟

- کی روش قبل از جام جهانی تیم را قایم می کرد یا شماره پیراهن ها را تغییرمی داد ولی من اعتقادی به این مسایل ندارم. تیم ملی باید با تمام وجود و برای قهرمانی بازی کند تا به این مهم برسد. هر چه آنها از ما شناخت دارند ما هم آنها را در جام جهانی دیده ایم. قطعا ما هم دستشان را خوانده ایم.

* جو جام ملتها چطور است؟

- من در جام ملتهای سال ۱۹۸۴ در سنگاپور سرمربی تیم ملی بودم. در جام ملتهای ۱۹۹۲ هیروشیما با علی پروین به عنوان مربی تیم کار کردم و در ۲۰۰۷ مالزی کمک قلعه نویی بودم. ما همیشه از دور اول راحت بالا آمده ایم ولی در دورهای بعدی به مشکل خوردیم. این بار باید با دقت بیشتری به این مسابقات برویم. تیم از جام جهانی آمده و مردم توقع دارند بهترین نمایش را ارائه بدهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • نرگس IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    8 14
    فقط قهرمانی در جام ملتهای آسیا میتونه ثابت کنه که ایشون شایستگی موندن رو دارند!
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    14 1
    باخت به سنگاپور یادت نره ابراهیمی
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    13 16
    کیروش هر دفعه دو میلیون دلار و سه میلیون دلار نسبت به قرارداد قبلیش اضافه میکنه... به اندازه هزینه ساخت بیست تا بیمارستان مجهز تا حالا رفته تو حلقوم این مربی . بخاطر چنین مدیریت بیت المالیه که کشور اینجور ورشکست شده
    • فرجاد IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
      14 20
      از نظر دولت اصلاحات و فدراسیون بله قربان گو و غلام خانه زاد کیروش ..کیروش قدیس و واجب التعظیم است پس نباید چیزی گفت که اقایان ناراحت شوند.
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    4 15
    با بازيكنان خوبي كه داريم هر ننه قمري مربي باشه نتايج ايشونو مي گيره شايد هم بهتر
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    0 12
    کی روش بداخلاق نیست فقط یه خورده دم در آورده
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    17 3
    ازكيروش بهتر چه كسي است چون هم به بازيكن باج نميدهد هم توصيه پذير نيست كيروش نه تنها به فكر ايران است بلكه فكر افت نكردن كلاس بين المللي خودش است
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    2 20
    کیروش خیلی پر رو شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس