کد خبر 910764
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
سلطانی فر

وزیر ورزش و جوانان گفت: خوشبختانه قرارداد حامی مالی استقلال و پرسپولیس تا سال ۱۳۹۹ برقرار است و هیچ مشکل مالی این دو تیم پر طرفدار را تهدید نمی‌کند.

به گزارش مشرق، مسعود سلطانی‌فر، درباره پرداخت بدهی‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: خوشبختانه تمام بدهی اشخاص حقیقی و حقوقی هر دو باشگاه تعیین و تکلیف و پرداخت شده است و در بخش بدهی‌های مالیاتی هم با شفافیت و طی شدن مراحل قانونی، به سرعت بدهی‌ها و جرائم سنگین مالیاتی برجای مانده از سوء مدیریت‌های حداقل ۲۰ سال گذشته در حال حل و فصل شدن است.

وزیر ورزش و جوانان درباره خصوصی شدن و وارد شدن این ‌دو تیم به ساز و کار واگذاری گفت: در حال برنامه‌ریزی هستیم و امیداریم با موافقت دولت تا پایان سال مجوز واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را بگیریم.

سلطانی فر در حاشیه افتتاح ورزشگاه فولاد آرنا در شهر اهواز درباره این پروژه اظهارکرد: خدا را شاکریم که پروژه‌ای شیک و در کلاس جهانی را توانستیم در شهر اهواز به بهره‌برداری برسانیم. افتتاح این ورزشگاه با توجه به وجود ورزشگاه غدیر در شهر اهواز می‌تواند پتانسیل خوبی برای استان خوزستان برای گرفتن میزبانی رویدادهای بین‌المللی باشد. خوشبختانه در سال‌های پس از انقلاب در شهرهای بزرگ کشور استادیوم‌های مناسب افتتاح شدند بخصوص در دو سال گذشته برای نمونه استادیوم ۷۵ هزار نفری نقش جهان اصفهان به بهره‌برداری رسید و پس از آن استادیوم ۵۰ هزار نفری پارس شیراز را افتتاح کردیم. همچنین استادیوم امام رضا (ع) در شهر مشهد که واقعا در سطح جهانی است، افتتاح شد و در نهایت شرکت فولاد خوزستان توانسته است استادیوم فولاد آرنا را افتتاح کند. همچنین استادیوم یادگار امام تبریز نیز پس از پیروزی انقلاب افتتاح شده بود که حدود ۷۰ هزار نفر ظرفیت دارد. علاوه بر این وجود استادیوم ثامن مشهد در کنار استادیوم‌های غدیر، یادگار امام، پارس و نقش جهان و امام رضا (ع) شرایطی را برای ما به وجود می‌آورد که می‌توانیم میزبانی مسابقات بین‌المللی علی‌الخصوص جام ملت‌های آسیا را کسب کنیم. تقاضای میزبانی برای جام ملت‌های ۲۰۲۳ را داده‌ایم و امیدواریم با توجه به استادیوم‌های خوبی که در نقاط مختلف کشور داریم، بتوانیم میزبانی رویدادهای بین‌المللی را بگیریم.  

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: از جهت نرم‌افزاری نیز کارهای خوبی در کشور انجام شده است. در فینال لیگ قهرمانان آسیا که روز شنبه برگزار شد، ملاحظه فرمودید الزاماتی که AFC گفته بود را ظرف ۱۸ روز به اتمام رساندیم در حالی که یک کار سه ماهه بود. همکارانمان در شرکت توسعه شبانه‌روزی کار کردند تا این اتفاق خوب رخ دهد و خوشبختانه هیچ جای حرف و حدیثی را باقی نگذاشتیم. هم اکنون هم به لحاظ سخت‌افزاری هم از نظر نرم‌افزاری توانایی لازم را داریم. در دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا جدا از بحث امکانات رفتار خوب تماشاگران نیز نمود ویژه‌ای داشت و  در کنار  کار ارزنده تیم پرسپولیس و رسیدن به فینال با تیمی که تقریبا ۱۳ بازیکن در اختیار داشت، رفتار تماشاگران نشانگر یک بلوغ فکری بود زیرا با توجه به عدم قهرمانی پرسپولیس درک تماشاگران و واکنش‌های مثبتشان نشان می‌دهد که ناهنجاری‌های گذشته در حال کاهش است. همه پرسپولیس را در حدی قهرمان می‌دانند.

سلطانی‌فر افزود: در سال ۹۷ سال پر رویدادی را داشته‌ایم و داریم. تیم ملی فوتبال با حضور درخشانش در جام جهانی عملکرد افتخارآمیزی را به جای گذاشت و توانست بهترین و تاریخی‌ترین نتیجه‌اش را در طول پنج دوره از حضورش در ادوار جام جهانی کسب کند. ورزشکارانمان در بازی‌های آسیایی جاکارتا ۶۲ مدال کسب کردند که بیشترین تعداد پس از پیروزی انقلاب به شمار می‌رود. در بازی های پاراآسیایی جاکارتا نسبت به دوره قبلی ارتقاء داشتیم، در المپیک جوانان آرژانتین از رتبه بیست و چهارم دوره گذشته به رتبه ارزشمند هفتم رسیدیم و ۱۷ پله صعود داشتیم. همچنین در لیگ قهرمانان آسیا برای اولین بار دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند و می‌توانستیم شاهد یک نیمه نهایی ایرانی باشیم. تیم ملی وزنه‌برداری با توجه به جوان‌گرایی از نظر مدالی در رتبه دوم و از نظر تیمی سوم دنیا شد و امیدواریم این موفقیت‌ها با قهرمانی فوتبال در جام ملت‌های آسیا انجام شود.

او در خصوص میزبانی مشترک ایران با قطر برای جام جهانی ۲۰۲۲ گفت: معمولا کشورهای قدرتمند و صاحب نام پیش از آغاز مسابقات در هر کشوری در کشورهای همجوار میزبان اردوهایی را برگزار می‌کنند تا با شرایط خو بگیرند. من ستادی را با حضور مدیرعامل کیش و قشم تشکیل دادم و با مدیرعامل اروند نیز صحبت خواهم کرد. همچنین از سفیر ایران در قطر نیز خواهش کردیم هفته گذشته در این جلسه حضور داشته باشند که بتوانیم امکانات اردویی را فراهم کنیم. پیش از آغاز جام جهانی روسیه ما در ترکیه اردو برگزار کردیم تا تیم آماده شود. فکر می‌کنم فرصت خوبی در مناطق آزاد کیش، قشم و اروند برای برپایی اردوهای تیم‌های بزرگ پیش از آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ در اختیار داریم. برگزاری اردوهای تدارکاتی و میزبانی آن از جهت ورزشی بسیار به سود کشورمان است و هم می‌تواند درآمد ارزی خوبی داشته باشد.

سلطانی‌فر در پایان در خصوص واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهارکرد: موافقت‌ها را هم در کمیسیون تخصصی اقتصاد و هم در کمیته اقتصاد دولت گرفته‌ایم و در حال راهیابی به جلسه دولت هستیم و در مرحله نوبت شدن در دولت قرار دارد. امیدوار هستیم با موافقت دولت شرایط واگذاری را فراهم کنیم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس