بارش باران در تهران

طبق اطلاعات منتشر شده میزان بارش ها در سال آبی جاری در تمامی حوزه‌های اصلی بیشتر از سال گذشته و حتی میانگین 50 سال اخیر بوده است.

به گزارش مشرق، براساس اطلاعات موجود، ارتفاع کل ریزشهای جوی از اول مهر به عنوان روز آغاز سال آبی 97-98 تا روز ۲۰ آبان بالغ بر ۳۶ میلیمتر بود.

این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت( ۲۱ میلیمتر) ۷۱.۴ درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته( ۱۱.۷ میلیمتر) ۲۰۷.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ضمناً حجم بارش اول مهر تا ۲۰ آبان معادل ۵۹.۳۲۹ میلیارد مترمکعب می‌باشد.

افزایش میزان بارش باران در سال آبی جاری که نسبت به مدت مشابه سال قبل در برخی از حوزه‌های آبخیز تا حدود 200 درصد رشد را نشان می‌دهد، در حالی است که چند سال قبل و در زمان مذاکرات هسته‌ای منتج به برجام حسن روحانی رئیس جمهور از نقش این توافق در بارش باران سخن گفته بود.

روحانی سال 94 با اشاره به تاثیر توافق هسته‌ای بر حل مشکلات کشور گفته بود:

«تحریم‌های ظالمانه باید از بین برود تا سرمایه بیاید و مشکل محیط زیست، اشتغال، صنعت و آب خوردن مردم حل شود، منابع آبی زیاد شده و بانک‌ها احیا شوند.»

و یا در دیگر سخنرانی، روحانی از برجام به ابر باران‌زا تمثیل کرده و گفته بود:‌

«اگر بخواهد باران ببارد و این ابر سرزمین ما را پرآب کند این درخت های سرو و بلند و جنگل ها و مراتع است که ابر را وادار به باران می کند... شما می بینید بسیاری از پروژه هایی که امروز افتتاح شد مهمش این است که برخی از این پروژه های مهم با همکاری کشورها و  شرکت های خارجی به ثمر نشست....این یعنی همان باران برجام.»

ارتباط دادن میان مشکل کمبود منابع آبی که ناشی از کاهش میزان بارش‌ها در سال‌های اخیر بود به توافق هسته‌ای یکی از راهکارهایی بود که دولتی‌ها برای بزک برجام از آن استفاده کردند.

گرچه این استدلال ضعیف رئیس‌جمهور هیچ‌گاه مورد تایید کارشناسان قرار نگرفت اما با همین مبنا می‌توان گفت در حال حاضر که آمریکایی‌ها از برجام خارج شده و تحریم‌ها بازگشته‌اند منابع آبی کشور به تبع افزایش میزان بارش‌ها بیشتر شده و در واقع زمانی که برجام رفت باران آمد و ان‌شاالله با ادامه همین روند تا پایان سال آبی جاری، مشکلاتی که سال‌های اخیر در حوزه منابع آبی داشتیم نیز رفع خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    39 0
    نتیجه می گیریم آب را خدا نازل می کند بر سر ما نه کدخدا!!
    • حسام IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      1 3
      از برکات اقای روحانیه خداروشکر
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    15 3
    بهار پرباران امسال با پاییز پر باران گویا داره سفره های خالی ابزیر زمین رو پر میکنه
  • AE ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    10 3
    پایان خشکسالی
  • IT ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    24 1
    خود روحانی هم بره، نعمتهای الهی بر مردم کامل میشه
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    20 0
    وَ يُنَزِّلُ عَلَيْكُمْ مِنَ السَّماءِ ماءً لِيُطَهِّرَكُمْ بِهِ وَ يُذْهِبَ عَنْكُمْ رِجْزَ الشَّيْطانِ وَ لِيَرْبِطَ عَلى‌ قُلُوبِكُمْ وَ يُثَبِّتَ بِهِ الْأَقْدامَ «11» واز آسمان بارانى بر شما فرستاد تا شما را با آن پاك كند وپليدى (وسوسه‌ى) شيطان را از شما بزدايد و دلهاى شما را محكم و گام‌هايتان را با آن استوار سازد.
  • سید رضا IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    13 0
    شما رو به خدا ! دو روز بارون باریده ، اینهمه افزایش افزایش نکنین ! یه عده آدم نادون فکر می کنن با این بارونا ؛ خشکسالی چندین و چند ساله جبران میشه !!
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    5 0
    اینها شعارهای پوپولیستی و فریب آشکار مردم است! دقیقا همان روش معاویه است که با ماسک ماکیاولیستی، دین را در خدمت سیاست هایش قرار می داد! البته این روحانی های از غرب آمده، کمی روتوش دارند و ظاهر اسلامی اش را بیشتر مراعات می کنند!
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    4 1
    افرین به مشرق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس