روحانی و ظریف

یک فعال اصلاح‌طلب با اشاره به دولت روحانی عنوان کرد که «گرانی ارز» یک امر خودخواسته بوده است.

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

یک فعال اصلاح‌طلب عنوان کرد:

«روحانی» در پشت پرده گرانی دلار

«علی صوفی»، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایسنا گفته است:

«دولت و سایر قوا باید در این شرایط استثنایی بیش از همیشه پناه مردم باشند. دولت غفلت‌های زیادی بویژه در رابطه با گرانی ارز داشته است که به نظر می‌رسد امری خود خواسته بوده است. دولت در موضوع ارز هم کوتاهی کرده و عملکرد درستی در مقابل آن فشار اقتصادی بر مردم نداشت.»[1]

*پیرو این خبر صوفی از خودخواسته بودن گرانی ارز، بایستی این تحلیل عمده کارشناسان اقتصادی را هم شنید که معتقدند دولت آقای روحانی در بحث گرانی دلار، سود سرشاری کسب کرده و حتی برخی بانک‌های مشکل‌دار نیز توانستند پس از گرانی دلار، مسئله ذخایر و دیون خود را مرتفع کنند.

البته تاکنون خبر وثیقی در این رابطه منتشر نشده و دولت هم موضعی در این باره نداشته است.

اما به هر حال نمی‌توان این نکته را از نظر دور داشت که بازار خبرهای محفلی و درگوشی درباره نقش دولت در گرانی دلار و یا سکون خودخواسته دولت در مقابل افزایش قیمت دلار، بسیار داغ است...

***

مطهری: اگر عربستان با ما بود آمریکا نمی‌توانست اینطور تحقیرمان کند!

«علی مطهری»، نایب رئیس مجلس و از چهره‌های نزدیک به دولت و اصلاح‌طلبان به تازگی طی اظهاراتی در مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفته است:

ما نیازمند وحدت با کشورهای اسلامی هستیم و باید روابطمان را با کشورهای مسلمان اصلاح کنیم. چرا که می‌بینیم چقدر کشورهای دیگر از دشمنی ما به عربستان استفاده می‌کنند. تا جایی که وقتی کشورهای عربی از ترس ما به دام اسرائیل افتادند ما نباید می‌گذاشتیم روابط ما با کشورهای عربی به اینجا می‌رسید.

به گزارش ایسنا، او می‌افزاید:

«از پنج، شش سال گذشته باید تلاش می‌کردیم وضعیت به اینجا نرسد. الان کار سخت شده است. اگر عربستان و کشورهای اسلامی با ما بودند، مگر آمریکا می‌توانست ما را اینطور تحقیر کند؟!»

مطهری تصریح می‌کند: ما باید روی گسترش اسلام کار کنیم و اینقدر شیعه و سنی نکنیم که به اختلافات دامن زده شود و دیگران هم از آن استفاده کنند. در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باید راه‌های عملی به این منظور نشان داده شوند.[2]

*جالب است که روشنفکران و اندیشمندان سایر کشورهای مسلمان و حتی نظریه‌پردازان عربی نیز نظری بر خلاف نظر آقای مطهری دارند و معتقدند که ایران اسلامی نه تنها تحقیر نشده بلکه به عنوان یک ابرقدرت مشغول تحقیر آمریکا و به شکست کشاندن تمام پروژه‌های کاخ سفید در منطقه است.

از طرفی مشخص نیست که مطهری از کدام تحقیر صحبت می‌کند در حالیکه تحریم‌های آمریکا هرگز نتوانسته ایران اسلامی را به شکست یا تسلیم بکشاند، آمریکا در تمام جنگ‌های مستقیم و نیابتی خود با ایران شکست مفتضحانه خورده است، آمریکا در عرصه انرژی جهانی در مقابل سیادت ایران کرنش کرده است و فی‌الجمله اینکه در طول 40 سال گذشته، هیچ هدف کلانی برای آمریکا در قبال ایران محقق نشده و جملگی به شکست انجامیده‌اند.

آقای مطهری باید بداند کسی که تحقیر شده آمریکاست که در صحرای طبس اسیر شن‌ها شد، لانه جاسوسی‌اش تسخیر شد، هرگز نتوانست دست به عمل نظامی علیه ایران اسلامی بزند، در مبارزه با روند رو به رشد محور مقاومت در منطقه غرب آسیا شکست خورد و قس علی هذا.

غیر از این واضحات ولی باید دانست که کار دشمن، دشمنی است و این مسئله هیچ جای تعجبی ندارد در مقابل اما تعجب و تحقیر آنجاست که افرادی در داخل کشور با ساز دشمن همنوایی می‌کنند و رفتاری به خرج می‌دهند که موجب وهن نظام و تحقیر مردم می‌شود.

ما به آقای مطهری یادآوری می‌کنیم گفته‌های غلطی مثل «تحریم‌ها اقتصاد ایران را فلج کرده است»، «در شرایط ته درّه قرار داریم»، «آب خوردن مردم مشکل دارد»، «مردم ایران گرسنه‌اند» و غیره که تماما توسط نزدیکان سیاسی این روزهای ایشان بیان و موجب تحقیر شدند.

ما همچنین به آقای مطهری یادآوری می‌کنیم که تحقیر هنگامی رخ داد که ایشان رزمایش موشکی نهادهای دفاعی کشورمان را «کم‌عقلی» خطاب کردند...[3]

در بحث عربستان نیز مشخص نیست چه گزاره‌ای وجود دارد که آقای مطهری نمی‌داند...؟!

خطرناک‌تر بودن سعودی نسبت به آمریکا، دشمنی بهانه‌جویانه سعودی‌ها علیه ایران اسلامی، قطع یک‌طرفه روابط از جانب دربار سعودی، اتحاد خودخواسته آل سعود با آمریکا و اسرائیل و شارژ و تسلیح ده‌ها گروهک تروریسی علیه جمهوری اسلامی ایران، کشتار زائران منا و بیت‌الله الحرام و غیره چیزهایی نیست که مطهری نداند و امروز در نبود سعودی‌ها ناله و فغان سر دهد.

***

گِرای ظریف برای تحریم شدن بیشتر ایران

«محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه دولت رئیس‌جمهور روحانی، به تازگی در یک مصاحبه ویدئویی که خبرگزاری خبرآنلاین آنرا منتشر کرد، اظهاراتی را درباره وجود پولشویی‌های گسترده در ایران، نقش برخی نهادها در این پولشویی‌ها و تقلای همین نهادها برای فضاسازی علیه وزارت خارجه مطرح کرده است.

متن این قسمت از صحبت‌های ظریف را در ادامه می‌خوانید:

«پشت برخی از این فضاسازی‌ها نگرانی هم منافع اقتصادی هست. پولشویی یک واقعیت در ایران است و از آن خیلی‌ها منفعت می‌برند.

نمی خواهم این پولشویی را نسبت بدهم به هیچ کجا. ولی آنجاهایی که هزاران میلیارد پولشویی انجام می‌دهند حتما آنقدر توان مالی دارند که ده‌ها میلیارد یا 100ها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی بکنند.

وزارت خارجه‌ای که مجموع بودجه‌اش هزار و 100 میلیارد تومان است؛ یعنی کمتر از بودجه برخی دستگاه‌های فرهنگی که ارتباط دارند به برخی ارگان‌های قدرتمند کشور.

ما که نمی‌توانیم با این فضاسازی مقابله کنیم. یک فضاهایی درست کردند کسانی که در یک قلم معامله‌شان ممکن است 30 هزار میلیارد منافع جابه‌جا بشود.

من نمی‌خواهم دستگاهی را متهم بکنم ولی افرادی پشت القای این تصورات هستند.[4]

*اظهارات ظریف در حالی بیان شده‌اند که فضای عمومی کشور و فضای بین‌المللی حول ایران، حساسیت ویژه‌ای نسبت به لوایح تحمیلی اروپا و آمریکا در بحث پولشویی دارد.

لوایحی که با اما و اگرهای مختلفی در داخل ایران مواجه شده‌اند و صحبت‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه در صورت عدم تصویب کامل تمام این لوایح، فشار تحریم‌ها بر ایران بیشتر می‌شود.

اکنون اما سؤال اینجاست که محمدجواد ظریف بعنوان وزیر امور خارجه دولت، آیا از این حساسیت‌ها بیخبر بوده که به ناگاه در یک مصاحبه تصویری و بدون هیچ سند و مدرکی از وجود هزاران میلیارد پولشویی در ایران حرف می‌زند؟!

آقای ظریف آیا می‌داند که پولشویی یعنی سرمایه‌گذاری پول‌های کثیف بدست آمده از قاچاق مواد مخدر، آدم کشی و انواع کارهای غیر قانونی در فرایندهای قانونی؟

و اگر می‌داند چرا برخی نهادهای کلان کشور را متهم به این کار کرده است؟

از این 2 سؤال مهم که بگذریم، یک نکته و یک این‌همانی جالب در اظهارات ظریف با سبک و سیاق همیشگی دولت رئیس‌جمهور روحانی به چشم می‌خورد.

این حرف‌های ظریف یا به عبارت دقیق‌تر این پاس گل آقای وزیر خارجه، نوستالژی تلخ صحبت‌های روحانی است در گرماگرم اصرار دولت به مذاکره با غرب در سال 92 و صدای «خزانه خالیست»... (قابل تأمل آنکه این جمله بعدها از سوی محمدباقر نوبخت، گرا دادن به دشمن عنوان شد)

و آن نکته پیش‌گفته این است که حلقه اصلی اعتدال و اصلاحات چرا درست در هنگامیکه یک حساسیت خاص در کشور وجود دارد، یک پاس گل بموقع می‌دهد و از قضا این پاس گل‌ها منجر به آسیب به منافع کشور و یا تحریم‌های بیشتر می‌شود؟! این رخداد، اتفاقی است یا عمدی؟

در اشاره به اظهارات ظریف پیرامون بودجه وزارت خارجه، فضاسازی و برخی نهادها! لازم به ذکر است که مشرق چندی قبل گزارشی را با عنوان "خروجی «نجومی بگیران» وزارت خارجه چیست؟/ چرا «ارز چمدانی» باید خرج انفعال دستگاه دیپلماسی شود؟" منتشر کرد.

گزارشی که به نظر می‌رسد اشاره تلویحی ظریف به همان بوده است...

گزارشی که البته گویا دستاویز یک انتقام‌گیری هم قرار گرفته و به بهانه آن علیه برخی نهادهای کشور تهمت عجیب پولشویی و انتقادات تند بی‌مبنا مطرح شده است!

لازم به توضیح است که اگرچه ظریف اسم این «برخی نهادها» را نبرده و اصرار دارد که نمی‌خواهد دستگاهی را متهم کند اما برداشت واضحی که از صحبت‌های او صورت می‌گیرد و تأکیدات مداوم او درباره «برخی نهادها» نشان می‌دهد که انگشت اشاره ظریف به سمت «سپاه پاسداران» است.

پیش از این، رئیس‌جمهور روحانی هم کنایه‌های متعددی را خطاب به سپاه پاسداران مطرح کرده بود که ماجرای «دولت با تفنگ» یکی از آنهاست.

***

1_ https://www.isna.ir/news/97082109909/

2_ https://www.isna.ir/news/97082110260/

3_ mshrgh.ir/678446

4_https://www.khabaronline.ir/news/824160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 120
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 41
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    مثل اینکه ظریف زده به لونه زنبور دمش گرم ملت باید با قدرت ازش حمایت کنند
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      برو بابا ساده لوح
    • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      سخنان بی پایه و سبک ظریف رو تایید کننده تخیلات و توهمات خودت فرض کردی و ذوق کردی! خیلی باحالی!
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      بدبخت تا دسته نیشش رو فرو کرده به قلب کشور. هنوز جای نیش قبلی آقای روحانی روی تن ملت هست. ظلم این دولت به مردم نا تمامه خدا از سر تقصیرات کسانی که به عمد اینطور مردم و کشور رو تحت فشار قرار میدن نگذره.
    • باغبان پیر FR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      آقای ظریف بهتر است به مسولیت خود بپردازد و به دنبال تقویت روابط بین المللی باشند . مبهم صحبت کردند و گرا دادند دردی را دوا نمیکند. زمانی که میخواستند با امریکا سازش کنند آقای روحانی گفت خزنیه خالی اسیت, حالا که میخواهند اف ای تی ف را به تصویب برساند صحبت از پول شویی میکنند ت تا هم گرا داده باشند و هم زمینه تصویب لایحه پول شویی را فراهم کنند.اینکه آقای ظریف بگویند" پول شویی هنگفتی انجام میگرد ولی من کسی را متهم نمیکنم " حرف بی مفهوم است. امریکا و غربی ها به اندازه کافی بهانه دارند که تو سر ما بزنند, آقای وزیر امور خارجه دیگر لازم نیست پتک به دست آنها بدهید تا محکمتر تو سر ایران بزند.
    • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      69 17
      تو هم مثل وزیر خارجه نمی دونی چی میگی. اول فکرکن. تعریف پولشویی رو بفهم.
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      59 16
      زده به لونه زنبور؟! این دیگه چه جور مثال مهملیه ؟
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      اره روحانی هم زده بود به لونه زنبور!!! ببین کشور رو به چه روزی انداخته این اعتدال احمق
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      96 22
      همونكه امريكا براشون سوت وكف بزنه براشون كافيه!اينا ملت براشون مهم نيست!
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      82 9
      سند داره به قوه قضائیه ارائه بده تا قوه قضائیه رسیدگی کند
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      43 5
      دلارهایی که بعضی ها در زمان حضور و خدمت خالصانه گرفته اند برای رد گم کردن باید یک جوری با پول شویی راست و ریست میشد تا ردی باقی نماند
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      64 4
      دلارهایی که بعضی ها در زمان حضور و خدمت خالصانه گرفته اند برای رد گم کردن باید یک جوری با پول شویی راست و ریست میشد تا ردی باقی نماند
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      بانک بیمه نفت غول شستا بورس گمرک مالیات همه وهمه دست کیه دولت خوب دیگه چی میمونه برا بقیه که بخوان بدزدن؟؟؟چهار تا نهاد که کمتر از ده درصد اقتصاد را دارند و این همه خدمت ارایه میدهند
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      96 6
      ظریف خیلی ادعای شفافیتش میشه ،حقوق وپاداشها وحق ماموریت پنج سالش رو اعلام کنه.
    • احمد ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      50 5
      تو کشور ما عکس پولشویی داره اتفاق می افته پول های پاک نظام و بیت المال و این مردم زجر کشیده رو دارن یه عده مفسد و رانت خور و از خدا بی خبر به لجن می کشن بعد این آقای ظریف داره میگه پولشویی کدوم پولشویی.
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      28 3
      ظریف جان حالا منظورت اینه که به خاطر این پولشوییها باید بریم زیر بار ذلت و ننگ fatf آخه خودفروشی به چه قیمتی؟ تو داری به هر قیمتی هم که شدهٰ حتی به واسطه فروش هموطنهات زور میزنی که fatf امضا بشه. واقعا تو چرا فکر میکنی که دشمنان ما با fatf میخواهند به ما کمک کنند؟
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      25 7
      ظریف گل به خودی زده است .
    • مهدی IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      18 3
      به این میگن انداختن توپ تو زمین حریف گند زدن میخوان ماست مالیش کنن
    • ایرانی الاصل IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      9 7
      ظریف راست می گوید چون افراد پولشویی را می شناسد و با انها ارتباط دارد .
    • IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
      2 1
      آمریکا آقای ظزیف را برای چنین روزهایی تربیت کرده است
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
      1 1
      شما کدوم طرفی هستی با مردمی یا با دشمن
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
      1 1
      مطهری و ظریف تعادل روحی ندارند باید تست روانی دهند که ایا سالم هستند یا خیر
  • علی IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    51 14
    همان بهتر که نیست نه اینکه حالا عربستان تحقیر نشده ؟؟!!!
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    از کسی که در آمریکا درس خوانده و ده ها سال آنجا زندگی کرده توقع دیگری دارید؟
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      9 25
      زنده باد این بزرگمرد که به این فساد بزرگ اشاره کرده و یه سریا رو ترسونده
  • سید IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    ملت با دست خود در اثر یک اشتباه تاریخی اکثریت، گرفتار جماعتی زبان نفهم و تهوع آور به نام اصلاح طلبان شده است که مجبور است سال به سال بگوید دریغ از پارسال! کاش آن جماعتی که این تهوع آوران را بر سر کار آورده اند چشم باز کنند و این اظهارات امثال ظریف و مطهری را که در ذلّت ملت بزرگ ایران بیان شده است، نکوهش کنند!
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      11 4
      مطهری بالاخره یه حرف راست زد: "آمریکا تحقیرمان کرد". ضمیر "مان" به مطهری و اصلاح‌طلبان برمیگرده. لذا بهتره بگیم "آمریکا اصلاح‌طلبان ایران رو تحقیر کرد". این عاقبت هر گروه و حزبی هست که به آمریکا (شیطان بزرگ) اعتماد کنه.
  • سید IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    96 23
    بعضی از اصلاح طلبان تهوع آور ظریف را همچون مصدق می دانند که شوربختانه تمثیل صحیحی است! زیرا مصدق امیدوار بود که آمریکا برای پشتیبانی از ایران مقابل انگلیس بایستد و اینک ظریف هم امید دارد که اروپا برای حمایت از ایران رو در روی آمریکا قرار بگیرد! آفرین به مصدق هالوی دوران ما!!!
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    92 15
    اگر تا این حد است نگفتن آن خیانت است. اگرپیغام به کدخداست باز هم خیانت است. دوره بازی با الفاظ گذشته است.
  • ایمان IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    96 27
    این شما هستی که تحقیر شدی جناب مطهری! کسی انسان حقیریه که سنگ امثال عربستان کودک کش و قاتل رو به سینه می زنه. از خون پدر شهیدت خجالت بکش!
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    92 21
    آقای مطهری دولت اصلاح طلب شما مگر بجز گدایی از اروپا و آمریکا اعتقادی هم به کشورهای همسایه ویا مسلمان دارد
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    7 13
    مظام شما فقط قدرتش در کاهش قدرت خرید ما بوده.
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    87 25
    عربستان باعث تحقیر شما نشد بلکه رویگردانی از خدا و روی آوردن به کد خدا باعث تحقیر شما شد !
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    35 3
    مواد مخدر ؟
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      1 6
      شِه مَژه ای میده لامَشَب
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    50 17
    خدایا خودت ماروازدست این غربگراها وکج اندیشان نجات بده مملکت ما دست چه کسانی افتاده.خداروشکرولایت فقیه روداریم وانشالله مارابه سرمنزل مقصودخواهدرساند حتی اگربخواهان نخواهند.
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    79 15
    مدتیه دوستان دست بدامان عربستان شدن
  • dawood IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    66 19
    ..... تحقیر هنگامی رخ داد که ایشان رزمایش موشکی نهادهای دفاعی کشورمان را «کم‌عقلی» خطاب کردند. یاد شعر معروف افتادم که میگه : پسر کو نداد نشان از پدر ، تو بیگانه خوانش مخوانش پسر حالا یه اجنبی صفت رو خودمون با دستهای خودمون بردیم گذاشتیم تو هییت رییسه مجلس !!!! خود کرده را تدبیر نیست
  • احمد IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    42 14
    جناب آقای مطهری اگر شما وسایر مسئولان بی تدبیر وناامید به جای توکل وتوسل به آمریکا واروپا وعربستان توکل وتوسلتان به خدا ومعصومین (ع)بود هیچ قدرتی دردنیا نمی توانست این گونه خوار وخفیفتان کند.
  • احمد IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    40 8
    آقای ظریف مصدق نیست آقای تصدقی است که باتمام وجودش قربان صدقه آمریک واروپا می رود
  • حسین IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    15 10
    گرانی ها به تحریم ربطی نداره بلبشویی به تحریم ربط نداره نتوانی خونه پیدا کنی برای اجاره اینها تحقیر نیست چیه خوبه نگاه بعضی به تحقیر قابل تغییره
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    34 13
    ما احساس حقارتي نمي كنيم علي مطهري اگر احساس حقارت دارند از جانب خودش سخن بگويد به فرمايش رهبر عزيزمان از جانب خودتان بترسيد به جاي ديگران نترسيد لطفا
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    23 15
    باید از ظریف به خاطر صحبتهای خلاف منافع ملی شکایت شود خب اگر شما خبر داری پولشویی هست پس چرا تا به حال به خود رییس جمهور و دستگاه قضایی معرفی نکردی و اگر نیست چرا با این دروغ دهان دشمنان را بیشتر علیه کشور باز میکنی؟ این حرفها را برای گرفتن تصویب CFT گفته اما متاسفانه نفهمیده که با این کار چه ضربه‌ای به کشور وارد میکند (البته فرض دیگر این است که میدانسته..)
    • انسان IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      16 2
      تا مثلا رییس جمبور چکار کنند
  • رضا TR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    34 19
    بنام خدا آقای ظریف چی شد این جاسوس وزارت خارجه راستی کجاست آن یک بمب که سیستم دفاعی ما را خراب کند تازه از شق القمر خود برجام و جان کری چه خبر خدا صد رحمت به نا صدرالدین شاه کودن کند
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    17 7
    نگران نیستم - جانداران اسلاحتلب دارن غرق می شن
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    9 41
    مشرق چقدر شعار و حرف های مفت و پوچ بسه دیگه
  • امیر IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    23 9
    میگن بعد از کشور دوست و برادر ترکیه، کشور برادر و برادر لبنان هم به هواپیماهای ایرانی سوخت نمیده. راسته؟؟
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    11 16
    از طرفی مشخص نیست که مطهری از کدام تحقیر صحبت می‌کند در حالیکه تحریم‌های آمریکا هرگز نتوانسته ایران اسلامی را به شکست یا تسلیم بکشاند مشرق جان میشه بفرمایید تن دادن به برجام وگل گرفتن در تاسیسات اتمی پایین کشیدن کرکره درب برنامه هایی فضایی اگه ناشی از تحریمها وتسلیم شدن ما نبود پس ناشی ازچه بود ؟؟؟؟!!!!!!
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    31 12
    آقای مطهری واقعا برای شما متاسفم الان خود رسانه های انگلیسی داره میگه عربستان پشت سقوط ریال و خروج طلا و دلار از کشور بوده توی همین چند سال چند تا شبکه راه انداخته و به شبکه منو و تو وغیره هم کمک کرده به هر چی ضد انقلاب از پسر شاه و منافقین پول داده گروهک های تجزیه طلب که بعد از جنگ غیر فعال بودن با پول سعودی فعال شدن مثل الاحوازیه و دموکرات کردستان و بلوچستان با پول سناتور های آمریکا را ترغیب کرد تا دشمنی رو با ایران چند برابر کنند طرح ترور برای مقامات ایرانی ریختن در اوج تحریمها نفت رو توی بازار روانه کردن حتی اسنادی هست که کشتار حاجی های ایرانی چند سال پیش امدی بوده باز هم شما فکر میکنید عربستان با ما دوستی میکنه عربستان راس دشمنان ایران هست
  • سربدار IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    34 6
    مارشال بیلینگزلی دستیار بخش تامین مالی تروریسم وزارت خزلنه داری آمریکا و رئیس FATF در جلسه استماع کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکاصراحتاً اذعان کرده است که برای مقابله با ایران همکاری نزدیکی با اسرائیل و عربستان داریم پیشتر هم خوان زاراته، معاون سابق مدیریت مبارزه با تروریسم و جرائم مالی در وزارت خزانه داری امریکا گفته بود برای قراردادن ایران در تنگنا و سخت تر کردن شزایط برای این کشور به حضور کامل FATFنیاز است.
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    25 11
    فرق دیدگاه اعراب با ما زمین تا آسمون. هیچوقت دوستی اتفاق نمیفته . اما ظریف بهتره دهنشو به احترام بدبختی که برای مردم درست کرده ببنده . پولشویی ننگش هزاربار کمتر از قرارداد خرجام هست.
  • یزدی زاده IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    39 9
    بیائید«ظریف»رو با «وندی شرمن» یا «آویگدورلیبرمن صهیونیست» عوضش کنیم ببینیم تو سیاست خارجی ما هیچ تغییری داده میشه؟!!!
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    34 10
    بنظر میرسد ایشون خیلی هنرمندانه به امریکا برای تحریمهای سنگین ایران رامی خواهند به طرف امریکا سوق دهند با این حرفها سخیف و شبهه افکن کی تو ی این مملکت می خواد یه این تهمت و برجام خسارت محض رسیدگی کند
  • یزدی زاده IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    22 1
    میشه «علی مطهری»رو با مثلا«پول رایان آمریکایی»عوضش کرد؟!!! واقعا در مباحث و تصمیمات مجلس ما اتفاق خاصی میفته؟!!!
  • GB ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    28 5
    مطهری حقارت تو و امثال تو بر میگرده به طرز فکرت و نوکر صفتیت .وگرنه ملت ایران سربلنده و برای ایستادگیش افتخار هم میکنه .ظریف و روحانی و دولت نا امیدی هستند که زیرش زاییدند .شما احساس حقارت کنید چون در قلبها جای ندارید .حتی اونها را که گول زدید تا رای جمع کنید دیگه قبولتون ندارند .
  • سهراب IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    9 27
    اگر پول اين نهادها ي كه صرف ائدئولوژي مرگ ميشود خرج مردم ميشد ، ديگر فقر و بيكاري در اين حد نداشتيم و تا چنين بهره جويي از ثروت كشور و جود دارد مردم روز خوش نمي بينند.
    • یک مخاطب IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      17 4
      حرف شما مثل این است که به خانه ی همسایه ی ما دزد آمده و ما ازاین قضیه اطلاع داریم که پس از غارت همسایه نوبت به خود ما می رسد اما برای اینکه کوچکترین آسیبی در آن زمان به ما نرسد در خانه ی خود بنشینیم و از زندگی اذت ببریم و صبر کنیم تا دزد پس از غارت همسایه مان با قدرت بیشتر و سرخوش از پیروزی اولیه به سراغ ما بیاید و آن زمان از خود دفاع کنیم آیا این احمقانه و ساده لوحانه نیست؟!
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
      0 1
      از اینکه در کشور مال جوانان اینقدر کم عقل و سطحی نگر و عاشق فقط حرف های قلمبه ای که می شنوند شده اند بسیار متاسف و سرافکنده ام
  • انسان IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    30 3
    به اعتقادات خود پایبند باشید خیلی زود از گفتار های خود پشیمان می شوید بی خود از هیچ کسی دفاع نکنید یا علیه کسی حرفی نزنید. به جیب خودتان و قدرت خرید خودتان نگاه کنید. مقصر تمامی گرانی ها دولت است به دو دلیل یا خود باعث گرانی هاست یا عرضه ندارد با متخلفین در هر پستی که هستند مبارزه کند پس دولت و رییس جمهور چه کاره هستند و وظیفه ی انها چیست
  • فرهنگی ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    25 4
    عربستان تحقیر شده مطهری به خودش گرفته احیانا با آل سعود حشر ونشر دارد
    • امیر IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      6 8
      لبنان هم به هواپیماهای ما سوخت نمیده.
  • محمد IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    24 4
    روحانی#نفوذ#ماسون#خیانت#
  • علی IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    31 3
    وقتی یک مشت خائن و جاسوس در دولت باسم وزیر مشغول خیانت به ملت و مملکت است باید شکایت به کی برد خدا نسلشان را به حق خودش و شهدا از روی این مملکت پاک کند
  • ناصر IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    25 3
    با این اعترافات تلخ واسف بار اقای نایب رییس حالا مشخص شد که چه کسانی ملت وکشور ونظام ما را تحقیر کرده وخسارتهای جبران ناپذیر به آن وارد کردند ، باید یقه مسببین آنرا گرفت وبه سزای اعمالشان رسید ((( الیس الصبح به قریب !!!!!!!!!!!!
  • DE ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    31 4
    مطهری: اگر عربستان با ما بود آمریکا نمی‌توانست اینطور تحقیرمان کند! /خاک بر سرت ع اگر خدا با شما بود و دستورات خدا را اجرا میکردید میتوانستید امریکا را هم تحقیر کنید.ای کاش مجلس ما اسلامی بود
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    29 3
    کسی که لم داده روی مبلمان چند صد میلیونی و با کفش روی فرش میلیونی چنین شخصی فکر کردین خدمتگزار مردمه؟!
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    14 5
    رونالدو را ولش کنید غضنفر(ظریف ) را بچسبید
  • جاسم نخیلو IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    17 5
    درست شنیدم ؟ گفت هزار و صد میلیارد تومن ؟ کمه ؟ این مبلغ کمه ؟ عجب !! بچه های سپاه قدس با یک دهم این بودجه به مدیترانه بیخ گوش اسرائیل رسیدند شما چه دست گلی به آب دادید با این همه پول بیت المال ؟؟؟؟؟ جماعت مرفه بی درد پیش شما کم میارن.
  • علی IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    17 6
    باید در اون مجلسی رو گِل گرفت که نایب‌رئیسش حسرت رابطه با جانیانی مثل وهابیون زن و بچه کش‌رو داره!!!!!!!!!!!!!
  • NL ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    15 1
    خدا لعنتتون کنه سرمایه ما رو تو کشور قفل کردین و یک پنجم شده ولی زندگی و حقوق شما و فرزندان و خانواده و دوستانتون با هر نوسان ارزی و گرونی و هر بلا مصیبت دیگه ای به راهه
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    13 3
    مطهری چون خودش تحقیر شده فکر می کند ایران تحقیر شده است
  • مهماندار هواپیما IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    15 3
    بزرگترین جاسوس بعد از انقلاب .. که در تمام خیانتهای رو... به انقلاب نقش اساسی داشته در اینده وقتی دستگیر و یا پناهنده بشه انوقت معلوم میشه که این انقلاب را جاسوسان مدیریت می کردن و تنها کسی که علیه شان بود احمدی نزاد و ولی فقیه بود که با هوجی گری سایتهای حقوق بگیر و مردم نادان انها را در حاشیه برده بودن
  • سید محمد مصطفوی IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    1 13
    مشرق اصلا رسانه حرفه ای نیست و فوقولاده اصلاح طلبه خداروشکر معلووووم شد خخخ. کامنتای من بدجور سوزوندتش که نذاشته. مرگ بر اصلاح طلب.
  • مبارکی IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    19 2
    از ظریف بزرگ شده فضای لاییک غرب خ انتظاری نیست اما از خلف شهید مطهری ....!!!! کجاس شیرنعره های پدرشهیدش در محکومیت اسراییل و اذناب وهابیش.... وای وای وای بروزی که ما درپناه عربستان وهابی سیاه روی خون ریز ازشرآمریکا در امان باشیم!!مرگ براین امان که شبیه امان یزید در شب عاشورا برای شیرجوان اهل البیت ع پسر اسدالله الغالب ابوالفضل ع آورد هست....
  • قاسم IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    14 2
    ظریف با این مصاحبه و این تهمتها کاملا نشان داد که ... است بنابراین باید محاکمه و جوابگوی خیانت کثیفش باشد اینها جماعتی واداده و غربگرا هستند و مملکت را بسوی نابودی پیش میبرند آنهم کاملا برنامه ریزی شده اینها مثال بارز ... هستند .این حرف او آنهم در شرایط تحریم کاملا هماهنگ با امریکاست و جهت ضربه زدن به ارکان نظام طراحی شده است.
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    4 20
    مشرق اینا رو ول کن ببین این رفیقتون عباسی چی گفته!! گفته شرائط ما برای ارتباط با آمریکا ایناست: شرط نخست آن است که امریکا تمامی وب‌سایت‌های پورن خود را مسدود کند. شرط دوم آن است که امریکا باید حجاب را به رسمیت شناخته و آن را بپذیرد. شرط سوم آن است که امریکا باید وال‌استریت را به عنوان مرکز ربای جهانی بسته و اقتصاد ربوی کنار بگذارد. شرط چهارم جمع کردن بساط اسراییل است. شرط پنجم آن است که امریکا باید بپذیرد مسلمان شود. ایران رسما دیونه خونه شده .....
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    33 3
    روزی که ترامپ از برجام خارج شد روز پایان ظریف بود حالا اینکه هنوز روی کارند از روی بی حیایی و گذروندن اوقات هست... ظریف مهره ای بود برای باز کردن پای آمریکا در ایران که این پروژه شکست خورده. والسلام
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    24 5
    یکی به این مطهری و ظریف بگه لطفا ساکت بشین
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    12 3
    بدا به حال ما که چه کسانی حافظ منافع کشورمان هستند که براحتی به دشمن گرا می دهند .مردم عزیز می دانند هرچه بدبختی ماهست از مسئولین بی درد است ولاغیر.نه از دیگران
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    5 23
    دلارهای اختلاس شده در دوران احمدی نژاد که با حذف سازمان برنامه و بودجه به دامن بعضی نهادها ریخته شد باید با نبود FATF یکجوری ردشان گم شود حالا اگر شده با بیچاره کردن ملت
  • مجید آقا IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    11 4
    بسم الله الرحمن الرحیم با سلام برای یک استاد دانشگاه و شخصی که سالها خود را صاحب نظر در امور سیاسی می داند اینگونه سخن گفت هیچ جای تعجبی ندارد! چرا؟ چون اولا موضوع بحث پیوستن جمهوری اسلامی ایران به FATF (گروه کاری اقدام مالی)است که یقینا در صلاحیت یک فرد سیاسی نیست و نیاز به دانش اقتصادی و مالی دارد و آقای وزیر چنین دانشی ندارد! در ثانی مطالبی که ایشان ادعا می کند تماما و کاملا کذب و دروغ است چون هیچکدام را به قول خودشان نمی توانند ثابت کنند!! و در آخر این سئوال بدون پاسخ است که چرا ایشان در موضوعی که تخصص ندارد به منتقدین و مخالفان حمله می کند و آنها را متهم می نماید؟ هیچ یک از اشکالاتی را که منتقدین به FATF (گروه کاری اقدام مالی) دارند توسط ایشان مطرح نمی شود و با داد و فریاد این دزد است و ان رشئه بگیر است و آن خائن است و .... ایشان سعی دارد تا مردم را قانع کند ولی چرا؟
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      7 2
      شما هم از پولشویی هیچ چیزی نفهمیدی...... کسانی که جابجایی های پولی بی حساب و کتاب دارند، از مبارزه با پولشویی وحشت دارند. در دنیای غرب وقتی یک دلار خارج از درآمدت به حساب شما واریز می شود بلافاصله سراغت می آن که از کجا آوردی، اما در ایران میلیاردها میلیارد پول واریز و برداشت می شه هیچکس نیست که بگه آقای نماینده آقای مدیرعامل آقای وزیر آقای کارچاق کن، منشا این پول از کجاست؟ اینها مسئولینی که یه روز گدا بودند الان میلیاردر شدند از بابت همین عدم نظارتها بوده است....
    • به IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲ IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
      0 1
      اگر داستان اینطوری بود که تو می گویی سوئیس با آن بانکداری غیر شفافش که مرکز انباشته شدن همه پولهای کثیف دنیا است باید متهم ردیف اول FATF قرار می گرفت و کارتلهای مواد مخدر و قاچاق انسان و نظایر آنها به جای سوئیس مثلا در ایران حساب بانکی باز می کردند!
  • امین IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    14 5
    این موضع گیری رو باید وزیر اقتصاد انجام میداد . اونوقت ملت می پرسدیند خب شما خودت مسئول اقتصاد هستی با پولشویی مبارزه کن . نه اینکه وزیر امورخارجه بیاد درباره پولشویی موضع گیری کنه ، اون هم موضعی که خارجی ها بیان درست کنند. آقای ظریف از نظر دوستان شما ژن ما مشکل داره، لطفا درباره مسئله ژن های ایرانی ها هم سخنرانی کن شاید کسی از خارج آمد اینجا و .... لعنت بر وادادگی
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    18 3
    بعضی ها عجب رویی دارند که هنوز تمام مشکلات را به گردن دولت احمدی نژاد می دانند.بابا عقل هم خوب چیزیی .در این 5 سالی چه گلی روی مردم زدید.حداقل احمدی نژاد بالای هزاران نفررا خانه دار کردولی دولت فعلی دهها هزارنفررا بی خانمان کرد .امام حسین فرمود اگر دین ندارید آزادمرباشید.خواهشا" انصاف خوب چیزی هست.
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    5 17
    رفتارهای تهاجمی ما باعث آشتی اسراییل با اعراب شده.
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    10 3
    یعنی کسی نیست یقه این ... رو بگیره و بگه اگه اطلاع داری جایی پول شویی میشه چرا به دستگاه قضا اعلام نمیکنی و اگر هم نه غلط میکنی توی این برهه حساس این حرفها رو میزنی .. ...
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    9 1
    یک روزی باید در پیشگاه عدل الهی برجام و تحریمی که بر ملت تحمیل کردند باپاسخ بدهند تمام اطلاعات کشور و فضا سازی دشمن برای تحریم از داخل به دشمن داده شده است
  • IT ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    22 3
    آقای مطهری، پس شما و پسرتون غلط میکنید که در کشور تحقیر شده ایران پست و مقام و میز میگیرید
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    8 3
    کسی با قانون پولشویی مشکلی نداره,مشکل اینجاست که پولشویی رو وسیله تحریم وفشار برما کردند!وگرنه عربستان وآمریکا خودشون بیشتر ازهمه جا پولارو میشورند!!!بیچاره بعضیها.,گوساله به دنیا اومدند ,گاوهم میخوان برن!!.
  • لبيك يا حسين ع IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    15 3
    اشعث زمانه ات را بشناس خداوند انشاله هرچي ادم خائن ووطن فروش است را نابود كند انشاله
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    9 2
    سخنان جناب تام کاتن در باره ظریف امروز زبون در اورده . تو در دهه ۲۰ زندگی‌ات و در جریان جنگ ایران و عراق، در حالی که روستائیان و کودکان به سوی مرگ می‌رفتند، در ایالات متحده پنهان شدی. ـ پنهان شدن در ایالات متحده در حالی که کشورت برای بقا می‌جنگید، نشان شجاعت نیست، بلکه نشانه شخصیت ترسویی است که هنوز هم به چشم می‌خورد.
  • علی IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    12 1
    به علی مطهری میگم: آن سخنهای چو مار و عقربت مار و عقرب گردد گیرد دمت
  • hamid IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    0 4
    مگه وضع مملکت چجوریه داریم زندگی میکنیم دیگه
  • حسن IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    3 5
    آقا یا خانم مشرق الان با دفترچه بیمه برو داروخانه اگر شش قلم داروی ساده مثل داروی معده و آنتی بیوتیک و مسکن داشته باشند 4 قلمش رو میگن بیمه دیگه قبول نداره و آزاده اگر این تحقیر بخاطر تحریم نیست پس چیه؟
    • DE ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      4 2
      این تحقیر بخاطر عدم لیاقت مدیران و دولت است .تحریمها برای بزانودر آوردن ملت ایران و رودرو قراردادن آنها با نظام است و اگر مدیران و مسئولین ما عقل داشتند و عرضه کار و وابسته و غربی نبودند اقتصاد مقاومتی را اجرا مینمودند . کشوری که عدالت در آن رعایت شود و دزدان آن نورچشمی نباشند را هیچ کس تهدید و تحریم نمیتواند بکند زیرا مردم حتی با هیچ به شرط عدالت راضی هستند و دشمن به امید چه چیزی تحریم کند.
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      6 1
      تامین اجتماعی باید محاکمه بشه به چه حقی یک ریال از حق بیمه کارگر کم نکرده ولی داروها رو از شمول بیمه خارج کرده؟الان در خود بیمارستانهای تامین اجتماعی هم مابه تفاوت دارو میگیرند
    • حسن IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
      5 2
      این ها نتیجه بی اعتقادی رئیس دولت بخدا ومعتقد بودن به کدخداست اگر تبلیغ ماهواره بگذارد شما بفهمید
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    4 1
    فقط خداوند به عزت وابروی حضرت زهرا وکرامت روح عزیزمان شهداکسی ک ب این ملت ظلم میکند ریشه کن بشه الهی امین
  • مهدی IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    3 1
    علی آقای مطهری لطف بفرمایید یک نگاهی از روی بصیرت داشته باشید که آیا آل سعود بطور ریشه ای فرقی با آل یهودصهیونی دارند؟
  • محمود IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    3 1
    آقای مطهری آمریکای خیانتکار غلط کرده _ کجا ما را تحقیر کرده !فعلا که دنیا شاهد تحقیر و منزوی شدن ایشان و ترامپ روانی است ببخشید چرا روح ناامیدی را به مردم القا می کنی بخدا قسم که ملت تحقیر نشده اند و عزت یافته اند درست است در فشار هستند ولی می دانند که آمریکا و عربستان اگر پایشان را نگیرند دستی از آنها نخواهند گرفت .. متاسفم به خودم خیلی که شما از طرف بنده نظر می دهی من نظرم خلاف نظر شماست لعنت بر آمریکا و آل سعود و منافق
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    6 1
    اون موقعی که شما آقای ظریف داشتی تو آمریکا تو گل وبلبل میگشتی و کیف میکردی و به قول خودت درس میخوندی این سپاه و بسیج بود که با دست خالی و مظلومانه رفتند جنگیدند وخون دادند تا مملکت رو حفظ کنند تا امثال شما الان تو مسند قدرت وسیاست بنشینید ... دشمن پسند بگویید...
  • منصور IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    2 28
    درودبراقای مطهری ثابت کردی فرزند خلف همان رادمردی رحمت برپدرت لااقل تویکی نماینده واقعی این مردم بیچاره وبیپناهی درودبرتو
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
      0 1
      زیر بغل این پسر بدخواه پدرش باد ندهید
  • RO ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    8 2
    کاش وزیر خارجه ما مثل وزیرخارجه آمریکا بفکر منافع کشورش بود اف بر غربگرا ها
  • DE ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    2 1
    آقای مطهری ، اگر در این مملکت ، ژن خوب دلیل لیافت و شایستگی سیاسی نبود، آمریکا نمی توانست اینطور ملت ما را تحقیر کند!
  • حسن IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    2 1
    چراتواین موقعیت که روحانی همه رابه وحدت دعوت میکندظریف به انقلاب تهمت میزندواسرائیل وآمریکا ازاین حرفها خوششان میاد.واقعا برای ظریف متاسفیم.
  • میرک IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    1 1
    این حرفهااززبان وزیر امورخارج یاصحت اش ثابت وجلوش گرفته شودویااگه گیرادادن به دشمنان این ملت مظلوم است بایددندانش خردشود.
  • راضی IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    3 1
    بزک کنندگان بر جام درحال غرق شدن در باتلاق بر جام اند
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    2 1
    علی آقای مطهری لطف بفرمایید یک نگاهی از روی بصیرت داشته باشید که آیا آل سعود بطور ریشه ای فرقی با آل یهودصهیونی دارند؟
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    2 1
    اگر عربستان با ما بود امریکانمی توانست تحقیرمان کند.مطهری مجلس عجب فیلسوفانی ما از این جماعت داریم.!!!! تازه امیر کبیر هم داریم!!!!!
  • علي IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    1 1
    وقتي شنيدم مطهري در مركز الگوي اسلامي ايراني پيشرفت سخنراني كرده است از الگوي اسلامي ايراني پيشرفت نا اميد شدم و اميدي به برنامه پنجاه ساله آن نبايد داشت چون وقتي چنين كسي صحنه گردان و بالانشين چنين طرحي باشد از اين طرح آبي براي ملت گرم نخواهد شد
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    2 2
    آفرین آقای ظریف. زدی رو خال مشرق تو هم درست حدس زدی منظورش کیا هستن. اینو همه میدونن و این یک حقیقته
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    4 1
    از فضل پدر تو را چه حاصل مطهری جان؟! یعنی هرچی فکر میکنم جز قیافه ات هیچیت به شهید مطهری نکشیده!!!!
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    1 1
    این ها ملت ایران نیستند جهان بداند
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
    2 2
    وقتی لیست امید بصورت فله ای و گله ای بیایند توی مجلس معلومه که جوگیر می شوند و نمونه اش میشود علی مطهری !!!
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
    2 1
    مطهری اگر اره برقی عربستانی ها رو که خاشقچی رو تکه تکه کرده بود دیده بود چندین بار پوشاک بزرگسال عوض می کرد .
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
      1 0
      تو دیدی؟
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    0 0
    1- امریکا خودش را تحقیر کرده 2- عربستان نوکرذلیل آمریکاست چگونه می تواند با شد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس