کد خبر 910282
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
افشانی نمایه

شهردار تهران توجه به موضوع کاهش آلودگی هوا و ترافیک و همینطور توجه به حمل و نقل ریلی را به شهردار جدید تهران پیشنهاد داد.

به گزارش مشرق، محمدعلی افشانی در مراسم بهره‌برداری از مرکز بازیافت و پردازش نخاله‌های ساختمانی و عمرانی که در جاده آبعلی-دماوند واقع شده است، اظهار داشت: یکی از مهمترین اهدافی که مدیریت شهری پیگیری می‌کند بهبود کیفیت زندگی شهروندان است.

وی بیان داشت: یکی از اولویت‌های ما موضوع شهر پاک، شهری عاری از آلودگی و پسماند است، بنابراین در این خصوص به صورت ویژه اقداماتی انجام می‌شود و امروز نخاله‌های ساختمانی و عمرانی در این کارخانه تبدیل به مصالح ساختمانی می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

دو گزینه نهایی برای شهرداری تهران انتخاب شدند

شهردار تهران بیان داشت: ظرفیت این کارخانه سه هزار و 300 تن است که برای احداث آن 67 میلیارد تومان هزینه شده است و ابتدائا نخاله‌ها تفکیک می‌شوند و تبدیل به مصالح ساختمانی خواهند شد.

افشانی یادآور شد: دو کارخانه دیگر نیز به میزان سه هزار و 300 تن در شهر تهران احداث خواهد شد و مقدمات آن و همینطور قرارداد آن منعقد شده است.

وی گفت: باید به میزان تولید نخاله در شهر ظرفیت بازیافت آن را نیز داشته باشیم و در 4 ضلع شهر تهران باید نخاله‌های ساختمانی جمع‌آوری و تفکیک و همینطور تبدیل به مصالح ساختمانی شوند.

شهردار تهران خاطرنشان کرد:‌مشارکت مردم در افزایش کیفیت زندگی بسیار مهم است و در این راستا برنامه‌هایی برای جمع‌آوری پسماند و تفکیک  زباله از مبدا داریم.

افشانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه پیشنهادهایی به شهردار جدید تهران دارید، گفت: شعار بنده برای شهرداری تهران شهر زیست پذیر و شهروند مشارکت پذیر است و امیدوارم افرادی که انتخاب می‌شوند در این مسیر موفق باشند.

وی بیان داشت: پیشگیری از افزایش آلودگی هوا و کاهش ترافیک و همینطور توجه به حمل و نقل ریلی از مواردی است که بنده به شهردار آینده پیشنهاد می‌کنم.

شهردار تهران گفت:‌ در دو ماه گذشته 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای قطار شهری منتشر شد و 800 میلیارد دیگر نیز در این خصوص پیش‌بینی شده است که در روزهای آینده اجرایی خواهد شد.

افشانی یادآور شد: یکی دیگر از اقداماتی که در شهر تهران صورت گرفته موضوع کمربند سبز شمال تهران است و در این خصوص آبیاری قطره‌ای را در نظر گرفته‌ایم و نخستین مخزن آن در هفته جاری آبگیری شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس