محسن هاشمی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تشریح عملکرد ضعیف آخوندی در حوزه قطارهای حومه‌ گفت: منافع حزبی در انتخاب عباس آخوندی و پیروز حناچی لحاظ نشده است.

به گزارش مشرق، محسن هاشمی در پایان جلسه شورای اسلامی شهر تهران برای انتخاب دو نامزد نهایی تصدی پست ریاست شهرداری تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اعضای شورای شهر تهران از ۱۰ روز پیش ۳۰ نفر از نامزدهای پیشنهادی خود برای تصدی پست شهرداری تهران را اعلام کردند که در روند انتخاب شهردار برخی از آنها انصراف دادند و نهایتاً ۱۳ نفر کاندیدا برای تصدی این پست مشخص شد که از این میان پنج نفر از آنها انتخاب شدند و از این پنج نفر نیز یک نفر انصراف داد و نهایتاً چهار نامزد امروز برنامه های خود را ارائه کردند.

بیشتر بخوانید:

شوخی کنایه‌آمیز هاشمی با انصاری کاندیدای شهرداری تهران

آمدنیوز هم حامی «عباس آخوندی» شد! +عکس

وی افزود: در جلسه عصر امروز دو نفر از میان این چهار نفر یعنی آقای آخوندی با ۱۶ رای و آقای حناچی با ۱۱ رای به عنوان گزینه‌های نهایی شهرداری تهران انتخاب شدند که باید در کمیسیونها شورای شهر حضور یابند و به صورت جزئی تر برنامه‌های خود را ارائه کنند و نهایتاً در جلسه روز سه شنبه، شهردار مشخص می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سئوال که آیا منافع حزبی در انتخاب آخوندی و حناچی موثر بوده است یا خیر اظهار داشت: با توجه به اینکه نه حناچی و نه آخوندی عضو هیچ کدام از حزب‌هایی که در جلسه امروز رای دادند، نیستند، بنابراین منافع حزبی در نظر گرفته نشده. البته با توجه به جمیع جهات ممکن است علاقه حزبی و لابیگری‌های سالم انجام شده، موثر باشد.

وی تاکید کرد: غلامرضا انصاری که یکی از گزینه‌های شهرداری تهران بود نماینده مجلس بوده و عضویت در شورای شهر دوره چهارم را نیز در کارنامه داشته است. حناچی معاون وزیر راه و شهرسازی بوده و سال‌ها در شهرداری تهران نیز فعالیت داشته است. تقوی نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی و آخوندی هم سابقه زیادی در وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت کشور داشته است. بنابراین نمی‌توان گفت گزینه‌ها شایستگی لازم را برای انتخابات شهرداری نداشته‌اند. به صورت ناآگاهانه برخی تخریب‌های سیاسی وجود دارد و کاندیداها را مظلوم واقع می‌کند. بی‌تردید گفته‌های تخریبی کار درستی نیست.

هاشمی در پاسخ به پرسشی در خصوص آخوندی در حوزه قطارهای حومه‌ای و عملکرد ضعیف وی در این حوزه گفت: در این خصوص فعالیت‌های جدی صورت گرفته ولی تجهیزات آن هنوز نصب نشده است و نمی‌توان گفت که فعالیت قطارهای حومه‌ای کم بوده است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا وزارت کشور همکاری لازم را برای انتخاب شهردار خواهد داشت، گفت: به نظر نمی‌آید نظر حاکمیت برای افراد انتخابی مشکلی داشته باشد و امیدوارم ثبات مدیریت در شهرداری تهران محقق شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    0 2
    علت سوزش مشرق معلوم استو این سوزش جز با مرگ تمام نمی شود
  • عباسعلی امیدی IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
    0 0
    انتخاب خوبی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس