کد خبر 909946
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
وزرای خارجه آمریکا و فرانسه

طبق ادعای وزارت خارجه آمریکا «مایک پامپئو» روز شنبه با وزیر خارجه فرانسه در پاریس درباره راه‌های همکاری دو کشور برای مقابله با آنچه که «رفتار شرورانه ایران» خوانده، رایزنی کردند.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه آمریکا که همراه رئیس‌جمهور این کشور برای حضور در مراسم یادبود سالگرد پایان جنگ جهانی اول به پاریس رفته، با همتای فرانسوی خود دیدار و درباره ایران، سوریه و کره شمالی رایزنی کرده است.

آنطور که وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده، «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور روز شنبه (دیروز) در پاریس با وزیر خارجه فرانسه دیدار و درباره مسائل مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی داشته است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده که پامپئو و «ژان ایو لودریان» درباره همکاری آمریکا و فرانسه برای «حل چالش‌های امنیتی جهانی از قبیل چگونگی تقویت ناتو» صحبت کردند.

بیشتر بخوانید:

پاریس تبدیل به پادگان نظامی شد

بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، وزرای خارجه این دو کشور غربی همچنین درباره «راه‌های همکاری آمریکا و فرانسه برای مقابله با رفتار شرورانه ایران صحبت کردند».

طبق این بیانیه، آنها درباره خلع سلاح اتمی کره شمالی و تلاش برای حصول به راه حل سیاسی برای پایان دادن به جنگ در سوریه هم رایزنی کردند.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا هم در توئیتر خود نوشت: «دیداری سازنده با ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه داشتم و درباره مجموعه‌ای از مسائل دوجانبه، منطقه و جهانی صحبت کردیم».

دیدار وزرای خارجه آمریکا و فرانسه در حالی انجام شد که « ژان ایو لودریان» روز گذشته با «محمدجواد ظریف» گفت‌وگویی تلفنی برقرار کرده بود و دو طرف در این گفت‌وگو در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه، برجام و سایر موضوعات مورد علاقه رایزنی و تبادل نظر کردند.

طبق گزارش‌ها لودریان در این مکالمه تلفنی بر موضع پاریس و اتحادیه اروپا در خصوص لزوم بهره‌مند شدن ایران از منافع اقتصادی برجام تأکید کرده است.

فرانسه در این هفته مراسم یادبود یکصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول را برگزار می‌کند و قرار است مراسم مفصلی امروز یکشنبه در پاریس برگزار شود.

 حدود 70 نفر از سران کشورهای مختلف نیز برای شرکت در این مراسم اعلام آمادگی کرده‌اند و رئیس‌جمهور آمریکا هم روز گذشته به همین منظور وارد پاریس شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    1 0
    وزیر خارجه کشور اشغالگر برای نمایش قدرت به محل اشغال رژیم آمریکا پس از اشغال فرانسه به بازدید آمده است
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    0 0
    شرارت ابزار غارت بیت المال ایران است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس