کد خبر 909337
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳
روسیه آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز پنجشنبه چند فرد و شرکت مرتبط با روسیه را به بهانه تحولات اوکراین در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

به گزارش مشرق، وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز پنجشنبه چند فرد و شرکت مرتبط با روسیه را به بهانه تحولات اوکراین در فهرست تحریم‌ها قرار داد. 

بیشتر بخوانید

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه این تحریم‌ها را به بهانه «تداوم فعالیت‌های مخرب و رفتارهای بی‌ثبات‌کننده» روسیه علیه ۳ فرد و ۹ شرکت مرتبط با این کشور اعمال کرده است.

«سیگال مندلکر»، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا روسیه و نهادهای مرتبط با این کشور را به اشغال شبه جزیره کریمه و نقض حقوق بشر در آن متهم کرده است. 

وی گفت: «خزانه‌داری آمریکا همچنان به هدف قرار دادن نهادهای تحت حمایت روسیه که از الحاق غیرقانونی کریمه و اشغال آن منتفع می‌شوند، ادامه خواهد داد.»

شبه جزیره کریمه، در جریان بحران سال ۲۰۱۴ اوکراین، پس از برگزاری یک همه‌پرسی به روسیه ملحق شد. اکثریت مردم در این همه‌پرسی به الحاق کریمه به روسیه رأی مثبت دادند. 

بعد از برگزاری این همه‌پرسی، کشورهای غربی مسکو را به بی‌ثبات کرده اوکراین متهم کرده و تحریم‌هایی را علیه چهره‌ها و نهادهای مرتبط با روسیه اعمال کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد مجدی IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
    3 0
    آمریکا و اتحادیه ی اروپا خودشون اوکراین رو اشغال کردن و دست نشانده ها و دست پرورده های خودشون رو اونجا حاکم کردن. آمریکا و اتحادیه ی اروپا باید تحریم و مجازات بشن، نه روسیه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس