صوت/ توضیحات قاضی پور درباره گلابی خوردنش در صحن علنی مجلس

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر به بهانه احیای دریاچه ارومیه، تمامی بخش‌های توسعه‌ کشاورزی، صنعتی و نیمه‌صنعتی استان به کما رفته‌اند.

به گزارش مشرق، نادر قاضی پور امروز با اشاره به سفر روحانی به آذربایجان‌غربی با اشاره به علت در دستور کار قرار نبودن بازدید وی از دریاچه ارومیه اظهار داشت: ستاد احیای دریاچه ارومیه، ستادی ناموفق است که بنده آن را ستاد مرگ آذربایجان نامگذاری کرده‌ام، متاسفانه برخی‌ها در پایتخت از ساختمان‌های مجلل و شیشه‌ای اقدام به تصمیم‌گیری نسبت به احیای این دریاچه می‌کنند که به نوعی می‌توان گفت نتایج این اقدام فقط شکست برنامه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: عدم بازدید از دریاچه ارومیه در برنامه‌ سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان‌غربی که در آینده نزدیک انجام می‌شود، خود گواه این موضوع است که با وجود صرف هزینه‌های بسیار زیاد، احیای این دریاچه به شکست انجامیده زیرا آنان که باید در تصمیم‌گیری نجات دریاچه سهیم باشند در راس امور این ستاد قرار داده نشده‌ و به صراحت می توان گفت که تیم احیای دریاچه ارومیه در این پروژه حساس شکست خورده‌اند و رئیس جمهور نیز مایل به اعلام رسمی شکست این تیم نیست، اما ما به خوبی این را درک کرده‌ایم که بعضی‌ها شجاعت گفتن کلمه شکست را ندارند.

نماینده مرم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: در سفر رئیس جمهور نیز بنده از ایشان درخواست خواهم کرد که ریاست احیای دریاچه ارومیه را به وزیر نیرو و یا استاندار آذربایجان‌غربی واگذار کنند چون در صورتی که این مهم صورت گیرد ما می‌توانیم با برگزاری جلسات و پرسش و پاسخ‌های مستمر، گام‌های موثرتری را در راستای احیای دریاچه برداریم.

قاضی‌پور خاطر نشان کرد: در حال حاضر به بهانه احیای دریاچه ارومیه، تمامی بخش‌های توسعه‌ کشاورزی، صنعتی و نیمه‌صنعتی استان به کما رفته‌اند، در صورتی که اگر این ستاد به خود مسئولان استان واگذار شود می‌توان به احیای سریع‌تر این دریاچه و در نهایت فعالیت و حیات دوباره تمامی بخش‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی استان امیدوار بود.

وی همچنین از نحوه صرف بودجه اختصاص یافته احیای دریاچه توسط این ستاد انتقاد کرد و گفت: بنده معتقدم که بودجه احیای دریاچه ارومیه به طور دقیق پرداخت شده به طوری‌که در سال‌ گذشته بودجه عمرانی کشور 17 درصد و بودجه احیای دریاچه ارومیه 30 درصد اختصاص داده شد، اما موضوع اصلی حیف و میل این بودجه‌ها توسط ستاد احیاء است که شدیدا در این خصوص از اعضاء ستاد انتقاد دارم.

قاضی پور تصریح کرد: البته باید گفت در این خصوص سازمان بازرسی کل استان وارد عمل شده و در حال اجرای اقدامات مقتضی نسبت به شفاف‌سازی صرف بودجه‌های کلان احیای دریاچه ارومیه است.

وی با بیان اینکه تامین بودجه ستاد احیای دریاچه ارومیه از مجاری مختلف صورت می‌گیرد، در خصوص شبهه اخذ و صرف شده توسط یکی از این بودجه‌ها گفت: بودجه احیای دریاچه ارومیه از چند مسیر تامین می‌شود از جمله صندوق توسعه ملی ارز که بالاترین میزان بودجه را به صورت ارزی تامین می‌کند، بودجه کشوری که توسط وزارت نیرو، وزارت کشور و وزارت جهادکشاورزی صورت می‌گیرد و همچنین بخشی نیز از محل اقدامات محلی-استانی تامین می‌شود، اما یک بخش مهم دیگر که متاسفانه هنوز در خصوص آن شفاف‌سازی صورت نگرفته است، دریافت کمک‌های خارجی بوده که سندی در این خصوص ارائه نشده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سید رضا IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    0 0
    بلاخره دولت بی تدبیر کدوم طرح رو عملی کرده ؟ نابودی دریاچه ارومیه ؛ به بهانه احیای کشاورزی منطقه ؟ یا نابودی کشاورزی منطقه ؛ به بهانه احیای دریاچه ارومیه ؟!!
  • مهماندار هواپیما IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    0 0
    چه خوشخیالین شماها مگر این دولت عرضه این کارها را داره باید از اسراییل رییس جمهور بیاریم
  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
    0 0
    احیای دریاچه کار احمقانه ای نیست؟ مبارزه دن کیشوت وار با طبیعت نیست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس