کد خبر 908946
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
محمد صادق کوشکی

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه انتخاب شهردار کارآمد در توان شورای شهر فعلی تهران نیست، گفت: شهردار شدن آخوندی اوج ناکارآمدی اصلاح‌طلبان را برای مردم اثبات می‌کند.

به گزارش مشرق، محمد صادق کوشکی عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به مطرح شدن نام آخوندی به عنوان یکی از گزینه‌های شهرداری تهران گفت: اندیشه حاکم بر شورای شهر تهران را ما قبلا در انتصاب‌های این شورا دیده‌ایم.

وی ادامه داد: مدتی پیش یک دامپزشک را به عنوان رئیس اداره بهداشت و درمان شهرداری تهران با حمایت رسمی شورای شهر منصوب کردند، این اداره تقریبا 20 تا 22 درمانگاه دارد که در آن ده‌ها پزشک متخصص فعالیت دارند با این حال یک دامپزشک را به عنوان رئیس این اداره منصوب کردند، و در همین راستا خانم ناهید خداکرمی به صراحت گفت مهم این است که این فرد اصلاح‌طلب است ولو اینکه دامپزشک باشد.

* برای شورای شهر تهران تنها اصلاح‌طلب بودن گزینه‌های شهرداری مهم است

کوشکی افزود: حال این تفکر می‌خواهد اخوندی را به عنوان شهردار تهران سر کار بیارود، برای این تفکر اصلاح طلب بودن مهم است و برایشان مهم نیست مدیری که انتخاب می‌کنند آیا مدیریت بحران می‌داند، آیا قدرت این را دارد اگر بحران یا حادثه‌ای برای تهران پیش آمد می‌تواند ان را مدیریت کند، اصلا این مسائل برای شورای شهر نه مهم است نه به آن فکر می‌کنند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: من فکر می‌کنم اگر آخوندی دیپلم هم داشت یا توانایی اداره یکی از مناطق شهرداری را هم نداشته باشد، اعضای شورای شهر تهران برای انتخاب وی تردید نمی‌کردند، آخوندی دقیقا از جنس اصلاح‌طلبانی است که اعضای شورای شهر تهران دوست دارند.

کوشکی در ادامه با اشاره به عدم تخصص اعضای شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: مگر اعضای شورای شهر به خاطر تخصص در این شورا هستند؟ آنها به دلیل لیست خاتمی رای آورند، کسی خودش شایستگی‌های حداقلی برای اداره شهر را ندارد چرا باید یک فرد شایسته را برای شهرداری انتخاب کند؟

*  شورای‌شهر تهران شرکت سهامی اصلاح طلبان است/  انتخاب شهردار کارآمد در توان شورای شهر فعلی تهران نیست

وی گفت: اگر این شورای شهر یک شهردار مناسب برای تهران انتخاب کند من تعجب می‌کنم.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران اظهار داشت: اصلا انتخاب یک شهردار کارآمد و دارای صلاحیت در توان شورای شهر فعلی تهران نیست. این شورا قدرت تشخیص انتخاب فردی مناسب برای شهرداری تهران را ندارد و به نظر بنده تا پایان دوره دو تا سه نفر را به عنوان شهردا جایگزین خواهند کرد.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: شورای شهر شرکت سهامی اصلاح طلبان است و نمایندگان این شورا بیشتر حافظ منافع تیم پشت سر و جناح‌های خودشان هستند و این وسط اداره شهر و منافع مردم شهر تهران به اعتقاد بنده هیچ اولویتی برای آنها ندارد.

*  با شهردار شدن آخوندی اوج ناکارآمدی اصلاح‌طلبان برای مردم ثابت می‌شود

کوشکی گفت: اگر آخوندی شهردار تهران شود حداقل فایده آن این است که اوج ناکارآمدی اصلاح‌طلبان برای مردم تهران ثابت خواهد شد و شاید با این کار اصلاح طلبان برای انتخابات آینده گور خودشان را بکنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس