شبه نظامیان.jpg

عناصر تروریستی داعش حملات گسترده ای را از حومه شهرک هجین علیه مواضع شبه نظامیان کُرد در حومه شهرک البحره انجام دادند.

به گزارش مشرق، تازه ترین خبرها از تحولات میدانی نوار ساحلی شرق رود فرات در جنوب و جنوب شرق استان دیرالزور سوریه حاکیست، عناصر تروریستی داعش حملات گسترده ای را از حومه شهرک هجین علیه مواضع شبه نظامیان کُرد در حومه شهرک البحره انجام دادند؛ هجین مهم ترین پایگاه گروه تروریستی داعش در شرق رود فرات است.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی داعش پس از درگیری های سنگین توانستند خود را به ورودهای شهرک البحره برسانند و در تلاش هستند شبه نظامیان کُرد را در این شهرک محاصره کنند.

به گفته منابع میدانی، شمار زیادی از نیروهای شبه نظامی کُرد پس از متحمل شدن خسارت های سنگین از ترس کشته شدن به سمت مناطق بیابانی حومه (بادیه الشام) متواری شدند.

به گزارش مشرق، حدود ۱۵ تن از  شبه نظامیان کُرد در جریان درگیری ها در حومه شهرک «البحره» کشته شدند و ۲۳ تن دیگر هم زخمی شدند؛ تروریست های داعش برای پیشروی در این محور از خودروهای انتحاری استفاده کردند.

تروریست های داعش همزمان حملاتی را از محور شمال غرب شهرک هجین علیه شبه نظامیان کُرد انجام دادند؛ عناصر تروریستی داعش این حملات را برای تامین امنیت بیشتر شهرک هجین ترتیب دادند.

عناصر تروریستی داعش در گام نخست، عملیات خود را با خودروهای انتحاری آغاز کردند اما پس از درگیری های سنگین ۸ ساعته با واکنش نیروهای شبه نظامی کُرد ناکام ماندند و مجبور شدند عقب نشینی کنند.

اما از حومه شمالی شهرک «هجین» خبر می رسد، تروریست های داعش حملات گسترده ای را علیه شبه نظامیان کُرد انجام دادند و پس از درگیری های سنگین موفق شدند ارتفاعات راهبردی «سنبل و خیمه» را اشغال کنند.

به گزارش مشرق، این دو ارتفاع راهبردی دروازه ورود به شمال شهرک هجین به شمار می آیند؛ در جریان درگیری ها در این محور ۴۳ تن از نیروهای شبه نظامی کُرد و تروریست های داعش کشته شدند و دهها تن دیگر زخمی شدند.

همزمان با حملات متعدد گروه تروریستی داعش علیه شبه نظامیان کُرد در شرق رود فرات، جنگنده های ائتلاف غربی هم به جای هدف قرار دادن مواضع تروریست ها به مناطق مسکونی شهرک های «هجین و البوخاطر» حمله کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، جنگنده های ائتلاف غربی در این حملات از بمب های ممنوعه (فسفر سفید) استفاده کردند؛ دهها تن از شهروندان در جریان درگیری ها در این محور کشته و زخمی شدند؛ حملات جنگنده های ائتلاف به شهرک الشعفه هم منجر به کشته شدن دهها تن از اهالی از جمله ۳ کودک شده است.

به گفته منابع میدانی، چند گروه از نیروهای یگان های توپخانه ای ائتلاف غربی هم تعدادی سکوی پرتاب خمپاره را در منطقه بیابانی «غرانیج» نصب کردند و در حال هدف قرار دادن مواضع تروریست های داعش و مناطق مسکونی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • آرمانی IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
    5 7
    اینها دیگه چرا میجنگند؟ کار تمومه. تمام اراضی رو ازدست دادند. بروید به کشور عربستان و آنجا جهاد کنید که به الله هم نزدیکتر باشید.
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
    7 9
    آخر چرا برادران کرد ما تا این حد اجازه می دهند که پاره ای مسئولین خائن آنها برای کسب قدرت باعث سوء استفاده امریکا و اسرائیل و آل سعود و غربی ها از وجود پاک و رو راست و جوانمردانه آنها بر علیه خود و کشورشان شود . خدایا شر فتنه گران را از سر این جوانمردان کوتاه نما تا خون این عزیزان در بیابان های سوریه ریخته نشود . یا حسین (ع)
    • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
      5 9
      پاره ای مسئول نه کل انها میخوان سوریه رو تجزیه کنن و با امریکا دوست گرمابه هستند
    • سیروان مهابادی IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
      4 2
      همین برخی برادران کرد عراقی همیشه دلشون غش و ریسه میره برای امریکا و اسرائیل، فقط سران و راهبرانشون نیست که دلداده هستند . در زمان اشغال عراق توسط امریکا بخش کردنشین عراق شده بود تایلند سربازان امریکائی ، تشریف میبردند دوشادوش مردم اقلیت کرد برای رقص و پایکوبی و فساد و خوشگذرانی با نوامیس ! اقلیت اکراد عراقی هم عین خیالشون نبود چون امریکا بهشون قول داده بود براشون کشور تشکیل بده ، خخخخخخ . باور کن اقلیت کردهای عراقی حاضرند برای یک گوریل استوایی سجده کنند به شرط اینکه بهشون تعهد بده که برای تشکیل "کشور تخیلی کردستان" کمکشون کنه !
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
    42 10
    کردی که زیرپرچم کشورش و در جهت تامین منافع ملی سوریه و کشورهای منطقه نباشد و از آمریکا دستور بگیرد هیچ فرقی با داعش نداره هرچی اعضای دوطرف بیشتر به هلاکت برسند بهتر .
    • ایلام IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
      4 5
      مگه کُرد ها چه هیزمی تری بهت فروختن که آرزوی مرگشان را می کنی این هم بد به نمایندگی از بشریت با این حرامیان دارن می جنگن و خون میدهند .شاید هم از اسرائیل داری پیام میفرستی برای اختلاف افکنی بین اقوام .
    • سیروان مهابادی IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
      5 4
      هزار رحمت بر پدرو مادرت . کردهای وابسته به امریکا و اسرائیل در واقع عروسکهای بی اراده ای هستند که در مسیر تامین منافع آنها گام برمیدارند . اینها همانهایی هستند که با سلاحهای اسرائیلی هرچند وقت یکبار به پاسگاههای مرزی ما حمله میکنند و مردم بیگناه شهرها و روستاهای مرزی را به شهادت میرسانند .
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
    3 4
    زیر محموعه های پ.ک.ک.هیچ داعش ندارد
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
    1 4
    در این دنیا سلاح برای دفاع از خودت نداشته باشی واقعا سلاخی می کنن، فقط کافیِ سلاح رو زمین بگذاری! خودشون انواع و اقسام تسلیحات رو میسازند و بکار میبرند و به دیگران میگن، نسازید که اینا لولو هستن، بسازید هم ما فلانِ تون میکنیم. وقتی سلاح رو ساختی، اینها مثل آدم های مرده و یخ زده فقط نگاهت میکنن، هیچ غلطی هم نمیتونن کنن. خاک بر سر هر چی ستمگر و خودبرترپندار در این کره ی زمین و کائنات خدا.
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
    1 15
    بریده باد دستهاو پاهایشان ونابود باد سلاحهایشان که برای جنایت است انشاالله که کرفتار عذاب الهی گردند 1 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ به نام خدای بخشاینده مهربان تَبَّتْ يَدَا أَبِي لَهَبٍ وَتَبَّ دستهای ابولهب بریده باد و هلاک بر او باد. 2 مَا أَغْنَى عَنْهُ مَالُهُ وَمَا كَسَبَ دارایی او و آنچه به دست آورده بود به حالش سود نکرد. 3 سَيَصْلَى نَارًا ذَاتَ لَهَبٍ زودا که به آتشی شعله ور درافتد. 4 وَامْرَأَتُهُ حَمَّالَةَ الْحَطَبِ و زنش هیزم کش است. 5 فِي جِيدِهَا حَبْلٌ مِّن مَّسَدٍ و بر گردن ریسمانی از لیف خرما دارد.
  • سید رضا IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
    4 5
    برای چندمین بار ، کرد ها توسط رهبران قدرت طلبشون ، گول آمریکا رو خوردن و ضربه دیدن !!
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
      7 4
      فقط رهبرانشون قدرت طلب نیستند همشون اینجورین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس