کد خبر 908682
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۹
محمد ایمانی نمایه

آمریکایی ها اذعان می کنند که برجام قرار بوده قدرت و نفوذ منطقه ای ایران را به تحلیل ببرد تا بتوانند فشار ناکام در یک دهه گذشته را موثر کنند.

به گزارش مشرق، «محمد ایمانی» در کانال تلگرامی خود درخصوص اظهارات پمپئو نوشت:

 وقتی وزیر خارجه آمریکا (رئیس سابق سازمان CIA) می گوید "فشارتحریم ها فرصتی برای مخالفان فراهم می کند، تا تغییراتی را که خواستار آنند در رژیم حاکم بر آن کشور بوجود آورند"، معلوم می شود که چرا مردم در حماسه نه دی ۸۸ سران فتنه را لعنت کردند.

 فتنه گران و گروهک های خودفروخته، زندگی طفیلی خود را در فشار دشمن بر ملت ایران می بینند و قریب یک دهه است که صراحتا از دشمن می خواهند انتقام شکست سیاسی در آشوب افکنی را با اذیت و آزار اقتصادی ملت ایران بگیرد.

  ۲۸ مهر ۸۸ جان هانا مقام آمریکایی در گفت و گو با روزنامه لس آنجلس تایمز اظهار داشت: "مطمئناً پیامی که از گردهمایی اخیر فعالان اپوزیسیون -که بین آنها افراد نزدیک به سران جنبش سبز حضور داشتند- شنیدم، این بود که تحریم باید هرچه شدیدتر اعمال شود؛ تحریم ضعیف یا تدریجی،فقط به رژیم امکان می‌دهد که خود را با وضعیت جدید تطبیق دهد".

 مایک پومپئو امروز همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که " ایران در عراق بسیار قدرتمند است، واکنش آمریکا به تاثیر ایران بر نفوذ متحدان واشنگتن چیست؟"، گفت " بر همین اساس است که می‌گوییم برجام مانع فعالیت‌های ایران نشده است و به همین خاطر است که روی فعالیت‌های مالی ایران متمرکز می‌شویم. ایران فشار زیادی را در عراق وارد کرده و برجام نتوانست جلوی نفوذ ایران را در منطقه بگیرد".

   آمریکایی ها اذعان می کنند که برجام قرار بوده قدرت و نفوذ منطقه ای ایران را به تحلیل ببرد تا بتوانند فشار ناکام در یک دهه گذشته را موثر کنند اما در این نقشه بزرگ ناکام مانده اند. به تعبیر قرآن "قل موتوا بغیظکم". بگو از خشم بمیرید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس