کد خبر 908342
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱
شرکت‌های زامبی

بانک مصالحه بین المللی اعلام کرد، تعداد شرکت‌ها و بانک‌های به اصطلاح زامبی و کم بازده در جهان رو به افزایش است و این مسئله رشد اقتصاد جهانی را تهدید می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، بانک مصالحه بین‌المللی در آخرین گزارش خود آورده است که تعداد شرکت‌ها و بانک‌های به اصطلاح «زامبی» در جهان رو به افزایش است و فشار آن‌ها بر رشد تولید و اقتصاد جهانی ادامه دارد.

شرکت‌های زامبی به شرکت‌هایی گفته می‌شود که سوددهی و بازدهی بسیار پایینی داشته و تنها از طریق پایین نگهداشتن نرخ بهره می‌توانند به حیات خود ادامه دهند. به عبارت دیگر در یک شرایط عادی اقتصادی این شرکت‌ها باید چندین سال پیش ورشکست می‌شدند، اما با استفاده از فرصت نرخ بهره پایین به حیات خود ادامه دهند.

ایون مورای، مدیر سرمایه‌گذاری موسسه سرمایه‌گذاری هرمس، در مصاحبه با شبکه خبری CNBC می‌گوید: این موجودات باید چندین سال پیش از بین می‌رفتند، اما به جای آن مرگ تدریجی را در پیش گرفته و در حال تحمیل فشار به جامعه است.

بنا به گزارش بانک مصالحه بین المللی، تعداد شرکت‌های ناکارآمد یا زامبی از دهه ۱۹۸۰ میلادی تا کنون به شدت افزایش یافته  است.

این بانک می‌گوید، بررسی ۱۴ اقتصاد توسعه یافته جهان نشان می‌دهد، در حال حاضر تعداد شرکت‌ها و موسسات مالی زامبی از متوسط ۲ درصد به ۱۲ درصد در سال ۲۰۱۶ رسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس