کد خبر 908177
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
محمدعلی گرایی

دارنده مدال برنز سال ۲۰۱۷ کشتی فرنگی جهان با بیان اینکه سرباز ایران هستیم و وظیفه ما جنگیدن است، گفت: برخی روزها که تمرین سنگین انجام می‌دادیم ناهار فقط یک سیخ جوجه‌کباب به ما می‌دادند.

به گزارش مشرق، محمدعلی گرایی در مورد بازگشتش به وزن 72 کیلوگرم و اینکه این موضوع انتقاد بسیاری از کارشناسان را پیش از جهانی بوداپست به دنبال داشت، گفت: این تصمیمی بود که بعد از بازی‌های آسیایی از سوی کادرفنی گرفته شد و من مجبور بودم که از آن اطاعت کنم. باید 9 کیلوگرم وزن کم می‌کردم و از یک ماه قبل از جهانی در رژیم بودم. خیلی سخت بود که هم تمرین سنگین داشته باشی و هم در رژیم غذایی باشی. آنهایی که وزن کم کرده‌اند خوب صحبت‌هایم را درک می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه با وجود بازگشت به 72 کیلوگرم باز هم فقط به مدال جهانی فکر می‌کرد، ادامه داد: هرچند که بازگشتم به وزن سابق سخت بود اما از همان زمان که تصمیم گرفته شد به 72 کیلوگرم برگردم عزم خودم را برای کسب مدال جزم کردم و به چیزی جز این فکر نمی‌کردم. شرایطم طوری بود که می‌توانستم مدال بگیرم، شاید توجیه مناسبی نباشد اما داوری اشتباه کرد و با اخطار نابه‌جایی که به من داد، کشتی از دستم خارج شد.

گرایی که پیش از این دو بار رسول چونایف آذربایجانی را شکست داده بود، در مورد شکستش مقابل این حریف در جهانی بوداپست تصریح کرد: وزن کم کرده بودم و نشد او را ببرم. می‌توانستم باز هم او را شکست دهم. برای تک تک کشتی‌ها برنامه داشتم. وقتی قرعه‌ام مشخص شد به همه حریفانم فکر کردم و برای مبارزه با آنها برنامه‌ریزی کردم. در مصاف با چونایف اشتباه کردم و داور هم یک اخطار بدموقع داد. وزن کم کرده بودم و یک ساعت بعد باید کشتی می‌گرفتم. البته باز هم تاکید می‌کنم اینها اصلا توجیه مناسبی نیست که هر کسی می‌بازد بگوید به خاطر داوری بود.

این کشتی‌گیر شیرازی که سال گذشته مدال برنز جهانی پاریس را به دست آورد، در مورد نتایج کشتی ایران در بوداپست گفت: به کشتی چه چیزی داده‌اید و چه چیزی می‌خواهید؟ ما یک روز قبل از مسابقات به بوداپست رسیدیم اما آمریکا و روسیه از یک هفته قبل در آنجا بودند. نمی‌خواهم شکست‌ها را گردن کسی بیندازم اما چیزهایی که هست را می‌گویم. بچه‌ها شرایط روحی خوبی نداشتند. بعد از بازی‌های آسیایی کلی وعده و وعید به ما داده بودند که هیچ‌کدام عملی نشد. بچه‌ها از نظر مالی ساپورت نمی‌شدند. کشتی روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشت. همین الان هم معلوم نیست چه اتفاقی قرار است بیفتد.

گرایی در ادامه گفت: تیم آزاد زودتر از ما به مجارستان رفت. تا یک ساعت مانده به اعزام، آنها در فرودگاه نمی‌دانستند اعزام می‌شوند یا نه. همه با جیب خالی به بوداپست رفتیم. در اردو هم مشکلاتی بود، بی‌پولی همه را اذیت می‌کرد. برخی روزها که تمرین سنگین کشتی انجام داده بودیم ناهار به ما فقط یک سیخ جوجه‌کباب یا ماکارانی می‌دادند. حق نداریم به این چیزها اعتراض کنیم چون سرباز هستیم و برای کشورمان می‌جنگیم. اینها را می‌گویم تا همه بدانند چه مشکلاتی داشتیم. حالا امسال که خوب بود، ما سال گذشته در اردو آب هم نداشتیم که بخوریم و دوش بگیریم. چند روز یک بار به استخر می‌رفتیم تا آنجا دوش بگیریم. مشکلات این‌چنینی کم نبود ولی کشتی‌گیر این حرف‌ها را نمی‌گوید.

قهرمان بازی‌های آسیایی جاکارتا تاکید کرد: برخی از بیرون ما را قضاوت نادرست می‌کنند. اینکه سعید عبدولی گفت اینجا حتی پول نوشابه خریدن نداشتیم به این معنی نبود که ما باختیم چون نوشابه نخوردیم، واقعا کشتی گرفتن به این چیزها ربطی ندارد اما ما آنجا پولی در جیب‌مان نداشتیم که حتی بتوانیم یک ساندویچ بخریم، باز هم می‌گویم با ساندویچ و نوشابه خوردن کسی قهرمان نمی‌شود، حرف من جیب خالی کشتی‌گیران است. سال گذشته من برنز جهان را گرفتم، قرار بود 20 سکه بدهند، زمانی که ما جایزه را گرفتیم سکه 3 میلیون تومان شده بود اما به ما معادل یک میلیون و هشتصد هزار تومان دادند. خیلی حرف‌ها در رسانه‌ها بدون سند و مدرک ممکن است عنوان شود، اما چیزی که می‌دانم مابه‌التفاوتی نگرفتیم.

گرایی گفت: داشته‌های کشتی فرنگی ما همین‌ها بودند و بهتر از این نفرات نداشتیم. شرایط در بوداپست به آن شکل پیش رفت و نتیجه نگرفتیم. کادرفنی هم زحمت خودش را کشید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس