کد خبر 908048
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۰
خبر ویژه

موضع صریح دولت آمریکا درباره بازگشت تحریم‌هایی که طبق برجام قرار بود معلق شوند، راه دو دوزه‌بازی اروپایی‌ها را بست.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

دولت آمریکا دیروز اعلام کرد از روز دوشنبه تمام تحریم‌های نفتی و بانکی ایران را که طبق برجام معلق کرده بود، باز می‌گرداند.


این موضوع در کنفرانس تلفنی استیو منوچین وزیر دارایی و مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا با خبرنگاران مطرح شد.


استیو منوچین، وزیر دارایی آمریکا گفت دولت آمریکا در نظر دارد بیش از ۷۰۰ فرد حقیقی یا حقوقی را تحریم کند، از جمله، چندین بانک و سازمان و خطوط هوایی و کشتیرانی. او همچنین گفت سوئیفت که تسهیل کننده بین‌المللی مبادلات بانکی است، هم مشمول تحریم‌های آمریکا خواهد شد.


یادآور می‌شود ترامپ ۱۸ اردیبهشت از برجام خارج شد و بازگشت بسیاری از تحریم‌ها را اعلام کرد؛ بدین ترتیب عمده بار روانی و اقتصادی تحریم‌ها در هشت ماه گذشته تخلیه شده است. اما در عین حال صراحت آمریکا مبنی بر بازگرداندن تحریم‌ها، اروپایی‌ها را که در این هشت ماه به رغم تعهدات برجامی، یکی به نعل و یکی به میخ زده‌اند، در بوته آزمون واقعی قرار می‌دهد.


آنها طبق برجام معتقد بوده‌اند با تحریم‌ها مقابله کنند و اکنون که آمریکایی‌ها بر بازگشت تحریم‌های معلق در برجام اصرار دارند، اروپایی‌ها باید به صراحت و در قول و فعل اعلام کنند که مقابل همین تحریم‌ها می‌ایستند. آنها پس از هفت ماه وقت‌کشی اخیراً اعلام کرده‌اند راه‌اندازی مکانیسم دور زدن تحریم‌ها برای مبادله کالا یا نفت ایران را به شکل «نمادین» همزمان با بازگشت تحریم‌ها انجام می‌دهند اما راه‌اندازی عملی آن را به حداقل دو ماه دیگر موکول کرده‌اند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
    0 0
    اروپایی ها تاکنون به وعده های خود عمل نکردن و فقط حرف مفت میزنن،ماندن ما در برجام هیچ سودی ندارد و باید از برجام خارج شویم،،مرگ بر آمریکا و کدخدا پرستهای داخلی
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
    0 0
    اروپا هم بهانه هایی مثل بیست بیست اف ای تی اف داره نباید بهانه دست اروپا داد نباید هم این هارا اجرا کرد باید سیاست مداران برخورد کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس