شهرداری

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه کمیسیون قطعا با استفساریه ابقای افشانی مخالفت خواهد کرد، از لابی سنگین شورای شهر و شهرداری تهران با مجلس برای تصویب این استفساریه خبر داد.

به گزارش مشرق، احمد بیگدلی با اشاره به بررسی استفساریه مستثنی شدن شهردار تهران از قانون منع به کارگیری بازنشستگان اظهار داشت: این قانون در کمیسیون اجتماعی، بررسی و با حضور کارشناسانی از وزارتخانه‌ها و ارگان‌های مختلف بارها اصلاح و در نهایت پس از رفت و برگشت‌های بسیار در صحن علنی و شورای نگهبان به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید:

شهرداری تهران؛ باتلاق اصلاح‌طلبان

روایت یک عضو شورای شهر از کاندیداتوری آخوندی برای شهرداری

واکنش محسن هاشمی به کاندیداتوری‌اش برای شهرداری

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تغییر این قانون امکان‌پذیر نیست، افزود: استفساریه‌ای که اعضای شورای شهر تهران به دنبال آن هستند، درواقع قانونگذاری جدید است. شورای شهر تهران تلاش دارد تا پست شهرداری تهران را همتراز وزرا اعلام کند، این در حالی است که اصل همترازی برای مستثنی شدن بازنشستگی از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان حذف شده است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای یک دستمال، قیصریه‌ای را به آتش نمی‌کشند، تصریح کرد: در جلسه روز یکشنبه کمیسیون اجتماعی، حداکثر ۳۰ درصد از اعضا به این طرح رأی مثبت خواهند داد و با مخالفت قاطع اعضای کمیسیون، این طرح تصویب نمی‌شود و از دستور کار مجلس خارج خواهد شد.

بیگدلی با اشاره به رایزنی‌های شورای شهر و شهرداری تهران با مجلس برای تصویب این استفساریه خاطرنشان کرد: در جواب به دوستانی که از شورای شهر و شهرداری تهران برای رایزنی جهت تصویب این استفساریه تماس گرفتند، گفتم «بروید به دنبال انتخاب شهردار؛ وقت را تلف نکنید، به اندازه کافی در انتخاب آقای افشانی تأخیر داشتیم؛ این لابی‌ها تأثیری در تصویب این استفساریه نخواهد داشت».

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس