کد خبر 907936
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۰
ساختمان ضد زلزله

به دنبال برگزاری یک رقابت بین المللی معماری مشهور موسوم به دی ای ام در آلمان، ضدزلزله ترین ساختمان دنیا که در طراحی و ساخت آن از فناوری تازه ای استفاده شده، مشخص شد.

به گزارش مشرق به نقل از نیواطلس، به دنبال برگزاری یک رقابت بین المللی معماری مشهور موسوم به دی ای ام در آلمان، ضدزلزله ترین ساختمان دنیا که در طراحی و ساخت آن از فناوری تازه ای استفاده شده، مشخص شد.

شرکت LBR&A Architectos برنده این رقابت است که ساختمان Torre Reforma را برپا کرده است. این ساختمان بلندترین ساختمان در شهر مکزیکوسیتی محسوب می شود و ارتفاع آن به 246 متر می رسد.

انتخاب این ساختمان با بررسی بیش از 1000 برج بلند در دو سال اخیر صورت گرفته است. طراحی ظاهر این ساختمان تفاوتی با دیگر ساختمان های عادی ندارد و تنها در یک سوم بالایی آن ظاهر ساختمان شبیه به یک گونیاست.

بخش پایینی این ساختمان هم به قسمت های مختلفی تقسیم شده که می توانند کاربری های مختلفی داشته باشند. یکی از این بخش ها یک باغ کوچک و دیگری یک ساختمان تاریخی است که بازسازی شده و در قالب لابی اصلی آسمان خراش مورد استفاده قرار می گیرد.

ساختمان مذکور استاندارد ال ای ای دی را هم به دست آورده که نشان دهنده حداکثر میزان سازگاری آن با محیط زیست و امکان بازیابی و استفاده مجدد از آب باران در درون آن برای تهویه و غیره است. در این ساختمان توربین های کوچک بادی هم برای کاهش مصرف برق و استفاده از روشی جدید برای تولید الکتریسیته وجود دارد.

بخشی از دیوارهای این ساختمان در عمق 60 متری زمین فرو رفته اند که قابلیت ضدزلزله آن را تقویت کرده اند. همچنین درزهایی عمدی بین لایه های مختلف مواد ساختمانی ایجاد شده تا به عنوان ترمز ساختمان در برابر لرزش های ناشی از زلزله عمل کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
    8 0
    اگه توایران بودمال یکی ازبانکهابود!
  • عبدالله IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
    6 29
    بسم الله الرحمن الرحیم ؛ هیچ ساختمان ضد زلزله ای وجود ندارد (کلُّ مَنْ عَلیها فَان). به جای پرداختن به این سرگرمی ها که چیزی جز خیالبافی نیست ، بیایید ایمان به خدا را تقویت کنیم و آنوقت معنی امنیت واقعی را خواهیم دانست. والسلام
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
      15 3
      شما برو همون ایمانتو تقویت کن نخود مغز
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
      4 8
      احسنت!دمت گرم!
    • امين IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
      10 14
      اين فرد از طرف اسرائيل ماموريت دارد اذهان مردم را نسبت به متدينين تخريب كند. اين فرد نه تنها متدين نيست بلكه شواهد نشان ميدهد اصلا مسلمان نيست.
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
      6 1
      کل من علیها فان منظورش تویی نه ساختمون مغز فندقی
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
    9 0
    سازمان هاي مسئول خائن مثل شهرداري ها و سازمان مسكن و..ياد بگيرند
  • ناشناس IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    0 0
    ببینید زاپن ساختمنهاشو تا نه ریشتر ضد زلزله کرده اگر یکی از زلزله های زاپن در اروپا یا هرجا بیاد ان جا را کاملا ویران میکند من حاضرم یک اپارتمان با کمک زاپنیه یا برجی در کشور خودمان بسازم که تا هزار سال در برابر زلزله هیچی نشه قابل توجه کسانی که میگویند ساختمان ضد زلزله وجود ندارد بعضیها نوشته اند کل من علیها فان بله اون برای قیامت است که همه ما تسلیم امر پروردگاریم ولی فعلا تا در جهان هستیم باید تلاش کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس