کد خبر 907801
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
علی اعطا

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به بررسی استفساریه مستثنی شدن شهرداران از قانون منع به کارگیری بازنشستگان در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی فرایند انتخاب شهردار چند روز به تعویق افتاد.

به گزارش مشرق، علی اعطا در جمع خبرنگاران درباره جلسه هم‌اندیشی صبح امروز در خصوص فرایند انتخاب شهردار اظهار داشت: بنا برنامه زمانبندی که اعلام شده بود 12 آبان باید 5 نفر از گزینه‌های نهایی شهرداری تهران مشخص و برنامه خود را ارائه می‌دادند. 

بیشتر بخوانید:

کارنامه ناامیدکننده از جدی‌ترین گزینه شهرداری تهران

وی افزود: در جلسه امروز به این نتیجه رسیدیم که 2، 3 روز فرایند انتخاب شهردار را به تعویق بیندازیم تا استفساریه مستثنی شدن شهرداران کلانشهرها از قانون منع به کارگیری بازنشستگان در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شود و پس از آن تصمیم‌گیری کنیم.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: نهایتاً در جلسه هم‌اندیشی امروز به این نتیجه رسیده‌ایم که این پیشنهاد را بپذیریم و فرایند انتخاب شهردار به تعویق بیفتد. 

وی گفت: نهایتاً امروز رأی‌گیری در خصوص انتخاب 5 گزینه نهایی شهرداری تهران اتفاق نیفتاد و اگر استفساریه در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اجتماعی رأی بیاورد شهردار مستثنی می‌شود و کلاً فرایند انتخاب شهردار متوقف خواهد شد.

اعطا گفت: اگر مهلت قانونی به اتمام رسید طبیعتاً سرپرست انتخاب می‌کنیم تا پس از آن شهردار را انتخاب کنیم.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: اگر در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی استفساریه مستثنی شدن شهرداران رأی نیاورد روز سه‌شنبه 15 آبان در جلسه علنی شورای شهر تهران رأی‌گیری خواهد شد و 5 نفر انتخاب می‌شوند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا شهردار در خصوص به تعویق افتادن فرایند انتخاب شهردار جدید با اعضای شورا تماس گرفته است، گفت: این طور نبوده است بلکه تعویق فرایند انتخاب شهردار به پیشنهاد چند تن از اعضای شورای شهر تهران بوده است و با شهردار نیز هماهنگی‌های لازم در این خصوص انجام شده است.

اعطا درباره انتشار لیستی از سوی سازمان امور اداری و استخدامی کشور مبنی بر بازنشسته بودن چند تن از گزینه‌های پیشنهادی شهرداری تهران، گفت: این نامه در چند روزی که تعطیل بوده است منتشر شده و با توجه به اینکه اطلاعات بعضی از افراد به سازمان مربوطه ارسال نشده بود بنابراین سازمان امور استخدامی اسامی که مدارکشان کامل بوده است بررسی کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس