کد خبر 907705
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱
ترامپ نمایه

دولت آمریکا در حالی در اقدامی تبلیغاتی – رسانه‌ای از بازگشت تمامی تحریم‌ها که به موجب توافق هسته‌ای رفع شده بودند خبرداد ، که اساسا پس از برجام هیچ یک از تحریمهای آمریکا علیه کشورمان رفع نشده بود.

به گزارش مشرق، دولت « دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد تمامی تحریم‌ها علیه ایران که به موجب توافق هسته‌ای برجام رفع شده بودند، بازگشته‌اند. این در حالی است که علیرغم اجرای تمامی تعهدات ایران در برجام، طرف مقابل به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده و تحریم‌های بانکی و مالی نیز پابرجا مانده بود.

بنا بر اعلام دولت آمریکا این تحریم‌ها ادعایی که از روز دوشنبه اجرایی می‌شوند بخش‌های کشتی‌رانی، مالی و انرژی ایران را هدف قرار می‌دهند و دومین بسته تحریم‌هایی هستند که بعد از خروج آمریکا از برجام علیه ایران احیا می‌شوند.

این موضوع را « مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا و «استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری این کشور روز جمعه اعلام کردند.

پیش از این بارها مسئولان ما به‌اشکال مختلف اعتراض خود نسبت به عدم رفع تحریمهای آمریکا بر اساس توافق‌نامه هسته‌ای را مورد تاکید قرار داده بودند. «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در یکی از نشست‌های وزرای خارجه 5+1 صراحتا به این مسئله اذعان داشته است که ایالات متحده آنطور که در توافق هسته‌ای مقرر شده، تحریم‌ها را رفع نکرده و «ما هنوز نمی‌توانیم در انگلستان یک حساب بانکی باز کنیم».

معاون اول رئیس‌جمهور نیز تیر ماه گذشته در مراسم روز ملی صنعت و معدن ضمن اذعان به عدم رفع تحریمهای آمریکا گفته بود: آنها می‌خواهند کاری کنند تا بانک‌های بین‌المللی به ما خدمات ندهند اگرچه این محدودیت از سال ۹۰ نیز وجود داشته و تاکنون برطرف نشده است و مبادلات بانکی ما همواره با هزینه همراه بوده که برای حل این مسئله به دنبال راهکارهایی خواهیم بود.

بنابر این چنین اقدامی از سوی آمریکائی‌ها صرفا جنبه جنگ روانی داشته و هیچ اتفاقی جدیدی قرار نیست رخ دهد.

لازم به ذکر است، قدرت آمریکا نه در وضع تحریم‌ها علیه ایران که استفاده از ابزار رسانه است که بر اساس آن تلاش میکنند هر اتفاق و نوسانی در اقتصاد ایران را با تبلیغات سنگین و جنگ روانی به موضوع تحریم‌ها ارتباط دهند. در حالی که بنا به اذعان تقریبا همه کارشناسان اقتصادی چه منتقد و چه حامی دولت، حداکثر تاثیر تحریمها بر اقتصاد ایران 30 درصد بوده است و بخش بزرگی از مشکلات امروز اقتصادی کشور ناشی از سوءمدیریتهاست.
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    1 0
    خخخخخخخخ
  • IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    1 0
    خخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس