کد خبر 907564
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
تجارت چین با ایران

متأسفانه بانک‌های چینی از انجام مبادلات بانکی با طرف ایرانی ممانعت می‌کنند و همین امر عاملی شده تا ما در تأمین مواد اولیه خود از چین به مشکل برخورد کنیم.

به گزارش مشرق، سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران با بیان اینکه متأسفانه بانک‌های چینی از انجام مبادلات بانکی با طرف ایرانی ممانعت می‌کنند، گفت: عدم حواله ارزی و افزایش قیمت مواد اولیه فعالیت را برای تولیدکنندگان تایر سخت کرده است.


با اشاره به اینکه امروز تولیدکنندگان لاستیک در تأمین مواد اولیه و فعالیت تولیدی مشکلات زیادی دارند، اظهارداشت: متأسفانه بانک‌های چینی از انجام مبادلات بانکی با طرف ایرانی ممانعت می‌کنند و همین امر عاملی شده تا ما در تأمین مواد اولیه خود از چین به مشکل برخورد کنیم.

بیشتر بخوانید:

آیا سلطه دلار در بازار جهانی به پایان می‌رسد؟

ثروت میلیاردرهای جهان ۲۰ درصد جهش کرد


وی با بیان اینکه از اول نوامبر چین مبادلات بانکی خود را با ایرانی متوقف کرده است افزود: عمده واردات مواد اولیه ما از این کشور وارد می‌شود که مشکلات بانکی عاملی شده تا نتوانیم مواد مورد نیاز خود را تأمین کنیم. در همین رابطه از دولت می‌خواهیم تا تدبیر لازم را برای حل این مشکل اعمال کند.

سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران با بیان اینکه تولیدکنندگان حتی در حواله ارز هم با مشکل روبرو هستند، تصریح کرد: منابع ریالی تولید کننده در سیستم بانکی بلوکه شده اما از طرف دیگر حواله‌های ارزی انجام نمی‌شود. جالب اینجاست علاوه بر این قیمت مواد اولیه داخلی نیز شناور شده و هر روز افزایش پیدا می‌کند.

تنها تصریح کرد: برای تولیدکنندگان لاستیک این موضوع مطرح است که چرا ما باید برای تعیین قیمت محصول خود تمام هزینه‌ها را به سازمان حمایت ارائه و با مجوز این سازمان محصولات خود را بفروشیم اما تأمین کنندگان مواد اولیه داخلی بدون هیچ نظارتی هر روز قیمت محصولات خود را افزایش می‌دهند و کسی هم با آنها برخورد نمی‌کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
    36 7
    فقط حسن روحانی می‌توانست به این شیکی و زیبایی گند بزند به اقتصاد و زندگی مردم ایران . هر غلطی که آمریکا نکرد این دوستان کردند
    • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
      6 2
      کشور دوست و برادرتون چی میگه؟
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
    22 3
    FATF مانع همکاری بانک های چین با ایران شده. اگر همکاری کنه چین هم وارد لیست خاکستری میشه
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
    16 2
    چونکه تامین کنندهای مواداولیه خوددولتیها هستن. عاقلان دانن.ولذا هرگز بااونا برخورد نخاهدشد
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
    2 0
    اگر کشورهای کمونیست و ظاهرا امریکا ستیز و رقیب امریکا همکاری در خرید نفت و محصولات نکنند این وضع باعث پیروزی ترامپ و انگلیس و عواملش در داخل کشور میشود و از دلالی دلار و زدن جیب مردم از بانکها و موسیات و قاچاق کالا با دلار ۴۲۰۰ تومنی سود زیاد میبرند و بهتره از سازمان ملل و امنیت و حقوق بشر درخواست کمک شود.
  • سید رضا IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
    16 1
    پول نفت فروخته شده را که بما نمی دهند ! در عوض بنجل های چینی را ؛ بجای نفت گرانبها ؛ بما می دهند 1!
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
    16 0
    چرا این همه سال فکری با حال تولید مواد اولیه لاستیک و غیره در داخل نشده؟
  • جلال IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
    0 1
    مواد اولیه لاستیک چی هست حالا
    • بلال IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
      0 0
      ماده ای هست به نام " مواد اولیه لاستیک "
  • علی IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    0 0
    ما کشوری هستیم که طی سالها تحریم های ظالمانه آمریکا را تجربه کردیم و یاد گرفتیم چگونه با تحریم کنار بیام ولی متاسفانه امروز بعضی از مسئولین با آمریکا همسو و هم قدم شده اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس