جیزان (2).jpg

تعدادی از روستاهای جنوبی استان جیزان عربستان به کنترل رزمندگان انصارالله و ارتش یمن درآمد.

به گزارش مشرق، از استان جیزان در جنوب غرب عربستان خبر می رسد، یگان موشکی انصارالله در یک عملیات دقیق، اتاق عملیات نظامیان سعودی را در منطقه «الخویه» با موشک «زلزال ۱» هدف قرار داد.

در جریان این حملات موشکی، بخش وسیعی از پایگاه و اتاق عملیات نظامیان عربستانی منهدم شد؛ دهها تن از نیروهای سعودی از جمله چند افسر و شماری از نیروهای شورشی در این حملات به هلاکت رسیدند.

یگان توپخانه انصارالله هم با شلیک چندین خمپاره مواضع و تجمع نظامیان سعودی را در کوه های «ام بی سی، العمود و الطلعه» هدف قرار داد؛ شماری زیادی از نیروهای عربستانی در این حملات کشته و زخمی شدند.

همزمان با حملات یگان موشکی و توپخانه ای، رزمندگان مقاومت انصارالله هم با تاکتیک جدیدی، عملیات گسترده و وسیعی را از چند محور علیه مواضع نظامیان سعودی، نیروهای مزدور چند ملیتی و عناصر شورشی انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای مقاومت انصارالله با شکست خطوط دفاعی نیروهای سعودی و مزدور در جنوب استان جیزان موفق شدند خود را به کوه «قنبوره» برسانند؛ حدود ۴۰ تن از نیروهای طرف مقابل در جریان درگیری ها به هلاکت رسیدند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی در این عملیات توانستند مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی را هم به غنیمت بگیرند؛ سایر نیروهای شورشی، مزدور چند ملیتی و سعودی پس از متحمل شدن خسارت های سنگین از منطقه متواری شدند.

به گزارش مشرق، نیروهای مقاومت انصارالله در ادامه این عملیات در حومه جنوبی کوه «قنبوره» موفق شدند ۱۵ خاکریز و ایستگاه دفاعی را به کنترل دربیاورند و مواضع خود را در مناطق تازه پاکسازی شده تثبیت کنند.

خبرها از ارتفاعات «العمود و ام بی سی» حاکیست، مواضع نیروهای سعودی و شورشی در جریان حملات شدید توپخانه ای و موشکی نیروهای یمنی به شدت هدف قرار گرفت و تحرکات آنان در این محور فلج شده است.

گروهی دیگر از رزمندگان یمنی هم حملاتی را علیه مواضع نظامیان سعودی و نیروهای شورشی در برج «رقعه» در جنوب استان جیزان انجام دادند و پس از درگیری های سنگین چند ساعته موفق شدند این منطقه را به کنترل دربیاورند.

در این محور هم ۳۰ تن از نظامیان عربستانی و نیروهای شورشی از پای درآمدند و دهها تن دیگر زخمی شدند؛ نیروهای در جریان این عملیات هم موفق شدند مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی را به غنیمت بگیرند.

نیروهای یمنی در این عملیات سلاح ها و تجهیزات نظامی غیرقابل حمل را هم به آتش کشیدند و منهدم کردند؛ از حومه برج «رقعه» خبر می رسد، رزمندگان یمنی پس از درگیری های سنگین چند ساعته موفق شدند روستاهای «الصیاده، نجیمه و...» را به کنترل درآورند.

در جریان درگیری ها برای پاکسازی این روستاها هم حدود ۵۰ تن از نیروهای سعودی و شورشی به هلاکت رسیدند و دهها تن دیگر زخمی شدند؛ در جست و جوی منطقه به منطقه در مناطق تازه پاکسازی شده هم مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات نظامی به غنیمت درآمد.

به گزارش مشرق، رژیم سعودی از ترس سقوط دومینوار مناطق در استان جیزان، صدها تن از نیروهای شورشی و مزدور چند ملیتی را با پشتیبانی جنگنده های خود به میدان آورد که باز هم با واکنش قاطع نیروهای یمنی مواجه شدند و حملات آنان برای بازپس گیری مناطق ناکام ماند.

از محور شرقی کوه «النار» در جنوب استان جیزان خبر می رسد، دهها تن از نیروهای شورشی حملات گسترده ای را علیه نیروهای یمنی انجام دادند اما در کمین گرفتار شدند و خسارت های سنگینی را متحمل شدند.

به گفته منابع میدانی، شمار زیادی از نیروهای شورشی از جمله دو فرمانده میدانی در این کمین به هلاکت رسیدند و دهها تن دیگر زخمی شدند؛ تعدادی از خودروهای نظامی نیروهای شورشی در این محور منهدم و در نهایت حملات به طور کامل دفع شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • مصطفی IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
    47 3
    انشالله که شاهد پیروزی های بیشتری برای نیرو های یمنی باشیم
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
    35 4
    استان جیزان بخشی از خاک یمن می باشد و باید به خاک یمن برگردانده شود... درود بر رزمندگان اسلام
    • IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
      2 15
      احسنت ، فکر کنم خاتم بخشی علی عبد الله صالح معدوم بود که مناطقی از یمن جدا شد
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
    8 1
    در اواخر جنگ 8ساله با عراق ، ما ابدا دنبال تصرف خاک عراق نبودیم اما با ورود به خاک عراق و عملیات روانی نظیر خواندن "کربلا کربلا ما داریم می آییم" عراق را مجبور به قبول پایان جنگ کردیم بدون آنکه سانتی متری از خاکمان از دست برود بهترین کار برای انصارالله هم همینه هر نقطه ایی که در خاک عربستان تصرف کنند یک قدم عربستان به قبول پذیرش جنگ با شرایط حوثی ها نزدیک تر می شه .
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
    8 0
    عربستان ضمیمه یمن شد
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
    2 0
    الانکه یمن تنها در مقابل چند کشور دنیا ناجوانمردانه ایستاده نظر منم اینه باید در عمق خاک عربستان پیشروی بکنه تا عربستان رو به مذاکره وادار بکنه و در کذاکرات دست پری داشته باشه البته از دفاع و پیشروی در بقیه نقاط و ضربه زدن به مهاجمین غفلت نکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس