کد خبر 907556
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
فروش نفت به هند

شرکت دولتی هندوستان پترولیوم هند اعلام کرد، در صورتی که دهلی نو بتواند از تحریم های آمریکا معافیت بگیرد، این شرکت ممکن است خرید نفت از ایران را از سر بگیرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، شرکت دولتی هندوستان پترولیوم هند اعلام کرد، در صورتی که دهلی نو بتواند از تحریم های آمریکا معافیت بگیرد، این شرکت ممکن است خرید نفت از ایران را از سر بگیرد.

هند بزرگترین خریدار نفت ایران پس از چین است و با کاهش قابل توجه خرید خود از تهران امیدوار است قبل از اجرایی شدن تحریم های ایران در روز یکشنبه بتواند از این تحریم ها معاف شود.


ام کی سورانا، رئیس شرکت هندوستان پترولیوم در پاسخ به این سوال که آیا در صورت معاف شدن هند از تحریم ها شرکتش از سر گیری خرید نفت از ایران را مد نظر قرار خواهد داد گفت: «چرا که نت.»

بیشتر بخوانید:

موافقت آمریکا با معافیت هند از تحریم‌های ایران

رشد ۱۳ درصدی صادرات غیرنفتی


وی افزود: «نفت ایران در سبد خرید ما جایگاه خیلی بالایی ندارد. بسته به شرایط ما این گزینه را بررسی خواهیم کرد. اگر محدودیتی وجود نداشته باشد، این برای ما یک ارزیابی اقتصادی خواهد بود واگر توجیه اقتصادی داشته باشد ما از ایران نفت خواهیم خرید.»


یک منبع آگاه در دولت هند گفته آمریکا ممکن است روز یکشنبه معافیت هایی را برای هند اعلام کند. این منبع افزود، هند به زودی یک توافق اولیه با ایران برای شروع پرداخت پول نفت به روپیه از طریق بانک یو سی او امضا خواهد کرد.»


این منبع آگاه همچنین گفت، هند در سال مالی جاری تا ماه مارس به خرید نفت از ایران ادامه خواهد داد، اما ممکن است برای تضمین معافیت اعطا شده ناگزیر به کاهش بیشتر خرید خود شود.


پس از اعلام دور قبلی تحریم ها، هندوستان پترولیوم اولین شرکت هندی بود که به بهانه مشکلات بیمه ای خرید نفت از ایران را متوقف کرد.


رئیس بخش مالی هندوستان پترولیوم در همین کنفرانس خبری گفت، شرکتش قبلا تمام بدهی نفتی خود به ایران را تسویه کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس