ظریف نمایه

وزیر امور خارجه ایران بامداد پنجشنبه ادعاهای دانمارک علیه ایران را «عملیات پرچم دروغین» از سوی سازمان جاسوسی موساد توصیف کرد.

به گزارش مشرق، «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران بامداد پنجشنبه ادعاهای دانمارک علیه ایران را «عملیات پرچم دروغین» از سوی سازمان جاسوسی موساد توصیف کرد.

وی در صفحه توئیترش نوشت: «اقدام منحرف و خیره‌سرانه موساد در کاشت پرچم‌های دروغین (آدرس‌دهی‌ غلط) تنها عزم ما برای تعامل سازنده با دنیا را تقویت می‌کند.»

پلیس دانمارک روز سه‌شنبه بدون ارائه هیچ مستنداتی عوامل منتسب به ایران را به حمله به یک فرد در خاک این کشور متهم کرد.

وزارت خارجه دانمارک هم روز سه‌شنبه در همین ارتباط سفیر این کشور را از تهران فراخواند. «آندره ساموئل‌سن»، وزیر خارجه دانمارک در یک کنفرانس خبری گفت معتقد است حکومت ایران عامل این حمله بوده و به همین دلیل سفیر دانمارک را از تهران برای مشورت فرا می‌خواند. 

روز چهارشنبه «مایا کوتسیانیچ» سخنگوی «فدریکا موگرینی»، علی‌رغم این ادعاها بر حمایت اتحادیه اروپا از توافق هسته‌ای با ایران (برجام) تأکید کرد. 

این مقام اروپایی امروز چهارشنبه گفت: «حمایت این اتحادیه از برجام به قوت خود باقی است اما دیگر مسائل با ایران از جمله اتهام قتل در اتحادیه اروپا به صورت جداگانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.» 

وی اضافه کرد: «ما تهدید علیه امنیت اتحادیه اروپا را نمی‌پذیریم و این اتفاقات را فوق العاده جدی تلقی می‌کنیم. وی به این موضوع اشاره کرد که تحریم‌ها علیه ایران  (در ارتباط با تروریسم و یا حقوق‌بشر) هنوز پابرجا هستند.»

 کوتسیانیچ درباره ساز و کار ویژه اقدام مالی اروپا با ایران بدون اشاره به زمانبندی و محتوای آن گفت: کار در این مورد میان کشورهای عضو ادامه دارد.کوتسیانیچ افزود: «ما شنیده ایم اقدامات به آرامی در جریان است و بعضی دیپلماتها نگرانیهایی درباره مخالفتهای داخلی دارند. 

ساموئل‌سن شب گذشته گفته بود دانمارک در تلاش خواهد بود تحریم‌های جدیدی در چارچوب اتحادیه اروپا علیه ایران اعمال کند. 

به دنبال این اقدام کپنهاگ، «بهرام قاسمی»، سخنگوی وزارت خارجه ایران ادعاها را «مغرضانه» خواند و انتساب عملیات ادعایی به جمهوری اسلامی را تکذیب کرد. وی طرح این ادعاها را «در  ادامه توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان شناخته شده روابط خوب و رو به گسترش ایران و اروپا در شرایط خاص و خطیر کنونی» توصیف کرد. 

صبح امروز هم سفیر دانمارک در تهران به وزارت خارجه احضار شد. سفیر دانمارک در این ملاقات گفت که برای پاره ای از مشورت ها به کپنهاگ فراخوانده شده و در کپنهاگ سعی خواهد کرد تا مطالب و انتظارات طرفهای ایرانی را مطرح و پیگیری کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
    33 17
    ای کاش به جای اون خنده ها یه ذره ابهت و قاطعیت میداشتی
    • حسین DE ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
      42 19
      خاک بر سرشون عزت را به پاسپورت ایرانی نیاوردند هیچ عزت پاسپورتهای سبز را هم نابود کردند. مردم چرا انقدر بیخیالید؟ میدونید دیپلمات مملکت را یک دولت بیگانه بکشه ببره زندان یعنی چه ؟ یعنی به مردم و ناموس مملکت دست درازی شده. این چه وضعشه ؟ دیگه هرچیزی یه حدی داره , اگر بار اول که دیپلمات ما را برخلاف قانون زندانی کردند ما دیپلماتهاشون را به جرم جاسوسی و برای مقابله به مثل می انداختیم زندان دیکه اینها جرات میکردند به دیپلمات ما تو بگن؟
    • سعید IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
      9 8
      بعد از آخوندی به درد نخورترین وزیر همینه
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
    7 12
    مشرق! جناب ظریف! عنوان این نوع عملیات پرچم دروغین است نه پرچم عوضی
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
    18 27
    نگو ناراحت میشن
  • یک اصلاح طلب IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
    41 22
    ما تهدید علیه امنیت اتحادیه اروپا را نمی‌پذیریم
    • حسن KW ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
      20 22
      مورد شور خودت و اتحادیه اروپا را ببرد
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
    19 17
    تحریم‌ها علیه ایران (در ارتباط با تروریسم و یا حقوق‌بشر) هنوز پابرجا هستند خخخخخخخخخ
  • سید رضا IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
    28 3
    جواد توییتچی !!
  • فرهاد DE ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
    9 29
    برای تلافی و زرب شست نشان دادن به دانمارک قوزمیت چند تا از معمورینشان را به جرم بچه بازی یا چیز مشابه بگیرید تا حالیشان شود که ما هم بخواهیم میتوانیم پاپوش درست کنیم.
  • حسن صفريان KW ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
    12 19
    حالا كه اعتقاد ها موفت است وازاد كاش ما هم به اعتقاد موفت وازاد عمل ميكرديم وسفير خود را از دانمارک براي مشاورت احضار ميكرديم و بدون ارائه هیچ مستنداتی عوامل منتسب به دانمارک را به حمله به مرزبانان ربوده‌شده متهم ميكرديم تا بفهمند كه ما هم بلديم معامله بالمثل بي منطق و اعتقادات موفت انجام دهيم
  • m IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
    26 9
    باباجون یکی به این ...بگه برجام خیلی وقته تمام شده فقط ما داریم تو توهم برجام سیر میکنیم.
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
      15 6
      حاج جواد اروپا آفتابه به خط معاملات با ایران برداشته و ای اف تی اف رو هم الکی به مردم تحمیل کردید و دهم آبان هم تمام شد و باز شما تقدیر امیدیها در توهم اروپا پرستی ننگی دیگر بر ننگ هایتان در وزارت خارجه اضافه کردید ارزش پول را به حدی نابود کردید که وقتی در نجف پاکستانی ها دلار ها را رو کردند هتلی ما ایرانی ها را ریخت بیرون همون کاری در سال 1390 وقتی ما ایرانی ها به هتلی در عراق می رفتیم صاحب هتل با تبعه های دیگر کشورها می کرد !!!!!!؟؟؟؟؟؟ ای اف بر شما یک کلوچه با یک نوشابه را که سال 1390 2000 تومان در عراق می گرفتیم گفتند 52000 ؛ سرت را مثل زنان شوهر مرده بگیر پایین و دیگر نیشت را ببند و تا آخر عمر در مقابل ملت بزرگ ایران سر بلند نکن حاج جواد عزیز؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مهدی IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
    17 14
    مقابله به مثل کنید اگر شرف دارید
  • سوخته IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
    17 0
    بی کفایت های بی تدبیر
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
    13 17
    مرحبا به وزیر خارجه لیبرالی که دوئیت بلد است و لبخند
  • وطن دوست BE ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
    13 22
    قوم دان از خونخواران زمان هستند! دان-ها از همان جا و مکانی هستند که خونخواران جدید جاشون گرفتند ! تاریخچه آنها را مطاله کنید.
  • دکتر از سندیه گو ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
    16 15
    دوست عزیز باید همون سناریوی سوریه که باعث شد پای روسیه به سوریه باز بشه رو برای یمن و چین راه بنندازیم.. چینی ها قطعا از روسها بهتر وارد بازی میشند. البته فالس فلگ عمو ظریف رو باید ترامپ دونست . ترامپ هم یکی میزنه به میخ یکی به نعل. و حواس دستگاه دیپلوماسی رو خوب پرت کرده .
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
    14 12
    اثرات امواج سنگین مدیریتی ! که میخواست عزت پاسپورت ایرانی را برگردونه چه میکنه ؟ وزیری که با اقتدار و نیش باز ! عزت پاسپورت ایرانی را آنقدر بالا برده که به هواپیماش بنزین نمی دن باید بخشی از این عزت رو به دستگاه دیپلماسی هم بدهد . خخخخخخ
  • DE ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
    0 0
    باور کنید میخواستیم به عزت خانوم پاسپورت بدیم دم آخرخودعزت خانوم منصرف شد به جان جان کریه راس میگم.
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    0 0
    دررابط باحوادث اهوازاگه که وزارت خارجه قوی داشتیم یکی ازارکان دانمارک روبازداشت وبقیه رو روان خانشون میکردیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس