کد خبر 907367
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲
ترامپ نمایه

رئیس جمهور آمریکا درباره اعطای حق شهروندی در توئیتر خود مطلبی منتشر کرده است.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در صفحه توئیتری خود نوشت قانون اساسی آمریکا حق شهروندی به تمام کسانی که خاک این کشور متولد می‌شوند را تضمین نکرده است و وی به تلاش برای پایان دادن آن ادامه می‌دهد.

رئیس جمهور آمریکا اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرد که فرمان اجرایی را امضا خواهد کرد که به حق اخذ شهروندی به واسطه تولد در آمریکا پایان دهد.

ترامپ در مصاحبه با آکسیوس گفت: همیشه به من می‌گفتند که تو برای این کار نیاز به متمم قانون اساسی داری. بهتر است که بدانید که نیازی [به این کار] نیست.

وی در توئیتر خود نوشت: آنچه اصطلاحا حق طبیعی شهروندی خوانده می‌شود برای کشور ما میلیاردها دلار هزینه در بر دارد و برای شهروندان ما بسیار غیرمنصفانه است، به هر حال پایان خواهد گرفت. این موضوع در متمم چهاردهم قانون اساسی نیامده است.

ترامپ افزود: جهان از قوانین ما به ضرر ما استفاده می‌کند. آنها به حماقتی که می‌بینند می‌خندند.

آکسیوس گزارش داد که کاخ سفید در حال آماده کردن فرمانی است که به دردسر سیستم مهاجرتی آمریکا پایان خواهد داد. 

متمم چهاردهم قانون اساسی آمریکا پس از جنگ داخلی این کشور اضافه شد و به تمام کسانی که در خاک آمریکا به دنیا می‌آیند حق شهروندی اعطا کرده و گفته می شود هدف آن دادن حمایت های قانونی به برده‌های سابق بود. اما جمهوریخواهان مانند ترامپ می‌گویند این متمم مزیتی برای کسانی ایجاد کرده که غیرقانونی آمده و می‌خواهند فرزند داشته باشند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس