کد خبر 907164
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
ظریف در پاکستان

وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به روابط دوستانه بین «تهران» و «اسلام‌آباد» گفت: مهمترین هدف سفر وزیر خارجه ایران به این کشور در خصوص آزادی مرزبانان ایرانی است.

به گزارش مشرق، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان که شب گذشته در راس یک هیات عازم «اسلام آباد» شده است در فرودگاه نظامی «نورخان» مورد استقبال مقامات عالی رتبه وزارت امور خارجه پاکستان قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، هدف سفر ظریف به پاکستان بررسی آخرین وضعیت مرزبانان گروگان گرفته شده ایرانی اعلام شده است.

وزیر امور خارجه ایران امروز چهارشنبه با «شاه‌محمودقریشی» وزیر امور خارجه پاکستان دیدار خواهد داشت.

وزارت امور خارجه پاکستان با اشاره به روابط دوستانه بین تهران و اسلام‌آباد گفت اعلام کرد: امکان دارد ظریف در ادامه سفر خود با «قمرجاوید باجواه» فرمانده ارتش و «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان ملاقات و درباره آزادی مرزبانان همچنین مسائل منطقه‌ای با آن‌ها تبادل نظر کند.

ببینید:

عکس/ سفر ظریف به پاکستان

«مهدی هنردوست» سفیر ایران در اسلام آباد قبل از سفر ظریف با شاه‌محمودقریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و وی را از برنامه‌های سفر همتای ایرانی خود آگاه کرد.

محمد فیصل سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در یک پیام توییتری اعلام کرد: آزادی مرزبانان ربوده شده ایرانی مهمترین محور سفر ظریف به پاکستان است.

وی پیش بینی کرد: دیدار ظریف با همتای پاکستانی خود در فضایی دوستانه انجام شود که نتایج مثبت به دنبال خواهد داشت.

سفر این مقام ارشد جمهوری اسلامی ایران به پاکستان در حالی است که «امان الله خان یاسین زئی» فرماندار ایالت بلوچستان پاکستان چندی پیش گفت: از همکاری با ایران برای ریشه‌کن کردن تروریسم و مبارزه با قاچاق استقبال کرده و از هیچ تلاشی در این زمینه کوتاهی نخواهیم کرد.

14 مرزبان ایرانی بامداد روز سه‌شنبه ۲۴ مهر در منطقه صفر مرزی منطقه «لولکدان» ربوده شدند.

منطقه «لولکدان» در بخش «ریگ ملک» در ۵۰ کیلومتری شهر میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان و در مرز با پاکستان قرار دارد.

سازمان «جیش‌العدل»، یک گروه تروریستی که در این ناحیه فعال است، در اطلاعیه‌ای از عملیات «خلع سلاح پایگاه مراقبتی» در این ناحیه خبر داد.

منطقه لولکدان در گذشته نیز شاهد عملیات گروه جیش‌العدل برعلیه نیروهای مرزبان ایرانی بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس